Köra till uppkörningen?

Elfie

ligger gärna för pengar!
Gick med
23 May 2004
Ort
Stadion
Hoj
GSX-R 600 *KRASHAD* // Suzuki Intruder 1400 *GLIDARE*
Tjena,

ska ta mitt begränsade körkort i augusti och nu är frågan, får jag köra med min hoj till uppkörningen själv eller måste jag ha en övningskörningsledare med mig?

// erik
 
Måste ha en handledare om du ska köra hojen till uppkörning, du har ju inget körkort för den :7peta
 
Elfie skrev:
2291119 Tjena,

ska ta mitt begränsade körkort i augusti och nu är frågan, får jag köra med min hoj till uppkörningen själv eller måste jag ha en övningskörningsledare med mig?

// erik
Utan övningskörning skylt och handledare? Absolut :tummenupp

Se bara till att du har rätt bokstav för fordonet på plastlappen i fickan :D
 
Klart att du inte får köra olovligt dit.

Kan säkert vara en stor risk för att komma på kant med uppkörningsledaren då också.

/J
 
Elfie skrev:
2291119 Tjena,

ska ta mitt begränsade körkort i augusti och nu är frågan, får jag köra med min hoj till uppkörningen själv eller måste jag ha en övningskörningsledare med mig?

// erik


Skämtar du eller :fatta!
 
ja så länge du kör med din 125:a... då jag antar att du har körkort på den... :confused:
 
Elfie skrev:
2291119 Tjena,

ska ta mitt begränsade körkort i augusti och nu är frågan, får jag köra med min hoj till uppkörningen själv eller måste jag ha en övningskörningsledare med mig?

// erik

:tomten Du ska nog fortsätta läsa i dina fina teoriböcker alt. fortsätta "köra" Hyosung Comet125...
 
Svaret har du redan fått, något burdust möjligen ;)
Jag såg ett inlägg av en uppkörningsbesiktningsman (kontrollant?) att de nog anmäler dig för olovlig körning som lite plåster på såren.
 
Det är något du absolut inte ska göra, om VV-gubben är en sur sådan blir du troligtvis anmäld också. Hörde ett flertal historier av min trafikskolelärare om anmälningar och utskällningar.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top