köra snabbare och snabbare och..

Status
Ej öppen för fler svar.
bmwjohan skrev:
att enbart köra på bana skulle inte funka för mig. då måste man köra hojen på släp dit och jag kan inte köra långsamt med bilar heller.

Skaffa en liten fiat och ett STOOOOORT släp, så löser det sej också.

Undra om han blir den nya Ghostrider :3freak

What's you name sir: "Ghostrider..... The one" :rofl

Tycker mest det låter som ett desperat rop på uppmärksamhet från övriga SH-medlemmar. :rolleyes:

Om du kör i de farter du skriver så har du inte hunnit med särskilt mycket i ditt liv som hojåkare. Jag har kört några år och nästan varje gång jag är ute så är det någon incident som får mig att slå av på gasen och ju fler gånger det händer ju mer exotiskt blir det att fläka fram i +200 på vägar där vad som helst kan hända.

Vill du ha en utmaning så satsa på bankörningar och du kommer att märka att du har mycket att lära och att fartupplevelsen är relaterad till omgivning. Att ta en kurva med en fart som du inte trott varit möjligt är betydligt roligare än att köra 300 på motorvägen (det kan vilken idiot som helst göra om hjärnan är tillräckligt liten :hihi).

Jag instämmer i tipsen om att välja kurvigare vägar. Sättet jag har löst problemet på är att köra på bakhjulet hela tiden. Det ger underhållning utan att det går lika tokfort. Bara att träna. Mitt lilla personbästa är numera från Knivsta till Uppsala, ca 1,5 mil på slangen längs E4. :yoparty

Kreuger skrev:
Jag instämmer i tipsen om att välja kurvigare vägar. Sättet jag har löst problemet på är att köra på bakhjulet hela tiden. Det ger underhållning utan att det går lika tokfort. Bara att träna. Mitt lilla personbästa är numera från Knivsta till Uppsala, ca 1,5 mil på slangen längs E4. :yoparty
Och när ska du lära mig? :7peta

Sluta kör på 90-vägar, hur kul är det? Det svänger ju inte. :va
Välj kurviga (gärna ödsliga) 70-vägar istället. :tummenupp

bmwjohan skrev:
det kan jag mycket väl tänka mig skulle fungera hur bra som helst, men jag har inte stött på några djur ännu när jag varit ute och åkt.
Det förstår väl vi också. För om du hade gjort det så hade du ju inte suttit vid datorn i dag.

Reaktionssträckan i 280 km/h är ungefär 80m, dvs. där du hade stannat om du kört 90-100, där har du inte ens börjat bromsa om du kör 280.
Något att fundera på kanske?

sandstream71 skrev:
Tycker mest det låter som ett desperat rop på uppmärksamhet från övriga SH-medlemmar. :rolleyes:

Om du kör i de farter du skriver så har du inte hunnit med särskilt mycket i ditt liv som hojåkare. Jag har kört några år och nästan varje gång jag är ute så är det någon incident som får mig att slå av på gasen och ju fler gånger det händer ju mer exotiskt blir det att fläka fram i +200 på vägar där vad som helst kan hända.

Vill du ha en utmaning så satsa på bankörningar och du kommer att märka att du har mycket att lära och att fartupplevelsen är relaterad till omgivning. Att ta en kurva med en fart som du inte trott varit möjligt är betydligt roligare än att köra 300 på motorvägen (det kan vilken idiot som helst göra om hjärnan är tillräckligt liten :hihi).

Håller fullständigt med ovanstående !!!!!!!!!!! :tummenupp

Har du klotat någon gång Johan?
Ingen pik eller så, bara nyfiken...

Polarn körde på en grävling med sin sprillans nya R1'a...men som tur var så körde vi inte så fort just då 70 eller nåt sånt...fast det gick bra, hojen hoppade bara till en heldel...vart heller inga skador på hojen...och grävligen stendog... :arsele

Förstår inte hur man kan finna nöje i att köra 230+ när man är ute och kör. Visst på motorvägen eller raka 90 vägar men hur kul är dom, man undviker ju dessa vägar? Nä leta efter mindre vägar där 100-130 är max hastigheten. Och man behöver ju inte ge benet på varje raka, roligare och ge benet i varje kurva.

AleX skrev:
väja för en kanin i 260 sen så lär den hastigheten inte uppnås på ett tag...
I 260 hinner du inte väja för nånting.

bmx-Johan, lär dig självdisciplin innan det är för sent.

Jag var nog mest drastisk, jag sålde min hoj när jag märkte av det fenomenet .............med väldigt blandade känslor må jag säga

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka