Köra på slangen?

Gick med
16 Sep 2003
Hoj
Kawasaki GPX600R
tjena!

tänkte dreva om min hoj lite nu, så någon som vet ifall när man reser min kawa_gpx 600 r så har jag för mig att veven inte får någon smörjning :huvet så då skärr den stämmer detta eller vågar jag köra på slangen :va

Kawa_GPX600R skrev:
tjena!

tänkte dreva om min hoj lite nu, så någon som vet ifall när man reser min kawa_gpx 600 r så har jag för mig att veven inte får någon smörjning :huvet så då skärr den stämmer detta eller vågar jag köra på slangen :va
Veven får väl smörjning eller?
Kan ju vara lite värre med kamaxeln,men det beror ju på hur långt du hade tänkt köra.

wheelielover skrev:
Veven får väl smörjning eller?
Kan ju vara lite värre med kamaxeln,men det beror ju på hur långt du hade tänkt köra.

ja den ska drevas om som fan så efter jag har lärt mig så blir det nog långt :hihi men vet ifan ifall motorn klara det :confused: :confused: :confused:

Det är nog inga problem... varför ska du dreva om "som fan" och hur mycket är det?

Om du kör kl12 i flera minuter så kommer du få problem med smörjningen av toppen.. jopp. Men det kommer du inte.

Rigge skrev:
Som jag har då ungefär, det är ganska mycket men inte olidligt asmycket.

märker man stor skillnad ? nä för "råkade" lägga hojen ner idag :huvet så nu får det bli en fighter men var lite rädd det med oljan för jag har redan bytt motor en gång :mad: då gick veven :huvet så vill vara helt säker på att det går att köra på slangen :hihi

Vad jag vet så suger GPX 600 upp oljan ur tråget på ungefär samma ställe som dom flesta andra hojar gör, den borde inte vara extra känslig för att motordelarna tappar smörjning vid bakhjulskörning.

Micke_Lindstrom skrev:
Vad jag vet så suger GPX 600 upp oljan ur tråget på ungefär samma ställe som dom flesta andra hojar gör, den borde inte vara extra känslig för att motordelarna tappar smörjning vid bakhjulskörning.

jaja får väl prova då och se vad som händer :3freak

Kawa_GPX600R skrev:
typ e kugg mindre fram o kanske 6 kugg bak, lovar den e framtung

Låter ju kul, vad kommer toppfarten ligga på då 130? ser det inte lite löjligt ut när du ska försöka åka på bakslangen och gasar upp den på 1an för att riva i växlarna så fort du hinner med när den går så sakta för att sedan släppa ner framhjulet när den nått max varvet på 4an vid 80km/t! blir en "vild" bakhjulsfärd på typ 3sekunder och alla blir immpade vid korvkiosken :lol

kan tänka mig att det blir samma sak som att åka på nån 80ccm cross hoj, bara en jäkla massa växlande utan att det händer något.

Och att den inte får olja så kan du nog slanga iaf 2km men ska du dreva ner så mycket så tar det väl 20min att komma 2km så för din del blir det nog max 200 meter istället.

kolla in olje lampan när du slangar, när den tänds är det dax att släppa ner

PD skrev:
Låter ju kul, vad kommer toppfarten ligga på då 130? ser det inte lite löjligt ut när du ska försöka åka på bakslangen och gasar upp den på 1an för att riva i växlarna så fort du hinner med när den går så sakta för att sedan släppa ner framhjulet när den nått max varvet på 4an vid 80km/t! blir en "vild" bakhjulsfärd på typ 3sekunder och alla blir immpade vid korvkiosken :lol

kan tänka mig att det blir samma sak som att åka på nån 80ccm cross hoj, bara en jäkla massa växlande utan att det händer något.

Och att den inte får olja så kan du nog slanga iaf 2km men ska du dreva ner så mycket så tar det väl 20min att komma 2km så för din del blir det nog max 200 meter istället.

kolla in olje lampan när du slangar, när den tänds är det dax att släppa ner

shit tack för hjälpen du verkar vara en Gud på detta :tummenupp

Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...