Köra på sjön!

• Thread starter Thread starter Pat
  • Start date Start date
blev lite sugen på att köpa! vilken dimension ska man ha? Helt okunnig på detta ;) funkar det på mina däck för väg?

blev lite sugen på att köpa! vilken dimension ska man ha? Helt okunnig på detta ;) funkar det på mina däck för väg?

snackar du om skruvdubbarna nu? vad menar du med dimension? ska du skruvdubba vanliga vägdäck så vettifan, vet inte hur tjocka däcken är men minsta skruvarna går i 9 mm i däcket. kanske funkar! någon som vet?

jaa landsvägs däck är det jag tänkte, det kanske bara funkar på "cross" däck? Men efter lite research så som jag fattar det så ska väll inte dessa gå igenom däcket? Då skiter det sig med tanke på att däcket inte är så tjockt =( Får med andra ord investera i en till hoj :P!

jaa landsvägs däck är det jag tänkte, det kanske bara funkar på "cross" däck? Men efter lite research så som jag fattar det så ska väll inte dessa gå igenom däcket? Då skiter det sig med tanke på att däcket inte är så tjockt =( Får med andra ord investera i en till hoj :P!

nej precis, dessa ska inte gå igenom däcket utan bara in i dubbarna, så ja det blir svårare med vanliga gatdäck. fast man tycker att ett oslitet gatdäck borde vara runt 2 cm i tjocklek? men skulle du trycka i 9 mm-dubbarna i bak så skulle de nog inte sitta kvar länge ändå.

det du kan göra istället för att köpa ny hoj är att leta upp ett par offroad/touring-däck som kanske passar din hoj, då kanske det finns mer att dubba! kanske nåt som Michelin Anakee Dual Sport eller Pirelli MT 90 Scorpion, om de finns i dina dimensioner dvs.

Lite offtopic men hur funkar koldkuttersena, väntar själv på 1000st från usa. Ska dubba ett micheline m12, hoppas de pallar lite mera misshandel än vad findubben gjorde:tummenupp Använde du något lim?

Körde med en Kold Kutter kopia, och det greppade bra mycket bättre än vad jag trodde det skulle göra, i klass med endurodubb.

Körde dom rätt ner i Innova däck (biltema) utan lim och dom höll sig alla kvar, dock så slets dom väldigt fort på asfalt, men som sagt, det var en kopia så stålkvaliten var nog inte lika bra.

La di da di da, va o brumma lite på isen idag.

Ska de va kul så ska man inte vara rädd om hojen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman