Köra på gatan?

empipempi

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2005
Ort
sthlm
Hoj
mini moto,blata.
Tja! jag är ny här och kan ej så mycket,vill jag påpeka,men min fråga är:får man köra minimoto/pocketbike/kinamoto på väg som en vanlig moped?

hur många här inne tävlar med dessa,och hur många har bara och kör runt ute med polarna på gatorna?

mvh//emil
 
nej. enligt andra här så skulle det kosta ca 20 000 kr och regga en för gata.
 
Enligt lag är det egentligen inte tillåtet.. :fakta

Men tänker du ut ett sätt att komma undan snuten så är det inte så olagligt längre. Det gäller bara att tänka lite :gnissla !

Jag har blivit stoppad x antal gånger av folk på macken/taxi förare osv även exakt 2 gånger av snuten. Utan att det hänt något speciellt, förutom att dem sa Perfekt/Bra/tack och så fick jag köra vidare..


:notme
 
Alper skrev:
Enligt lag är det egentligen inte tillåtet.. :fakta

Men tänker du ut ett sätt att komma undan snuten så är det inte så olagligt längre. Det gäller bara att tänka lite :gnissla !

Jag har blivit stoppad x antal gånger av folk på macken/taxi förare osv även exakt 2 gånger av snuten. Utan att det hänt något speciellt, förutom att dem sa Perfekt/Bra/tack och så fick jag köra vidare..


:notme
vad sa du till snuten då?
 
empipempi skrev:
vad sa du till snuten då?

Jag är mer intresserad av vad han sa till mackpersonalen eller taxichauffören. Eller kanske kanske ännu hellre, vad sa DE? Jag brukar vanligen hysa mycket stor respekt för arbetare från de yrkeskårerna
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top