Köra på Gälleråsen SMC Stockholm har lediga platser.

RoLLER skrev:
Men asså... Försäkringsbolagen måste ju inse med rätt talesman från SMC att det e en investering för dom, en STOR investering om dom finansierar SMC's kurser. 1 dikeskörning som undviks så e kursen betald för 10 deltagere. För att inte tala om personskador/invaliditet undviks.

Detta är precis vad som är på väg att hända just nu. Per Johansson är telesman från SMC riks som pratar direkt med riksdagen. vad som är dumt är att det går aldrig att få statistik på hur många som kör omkull (på väg )som gått våra dagar eller omkullkörningar som inte gått våra dagar.

Men jag (vi SMC) Vädjar till alla att gå kurserna
och som någon skrev ovan att SMC har lite tönt stämpel på sig med frans jackor och jeans västar. håller jag med om MEN om vi fått in lite fräct block med sporthojar i SMC styrelse eller på läns nivå är vi en bra bit på väg att få bort den.

Låter bra låter bra... Jag har varit medlem sen den dagen jag tog körkortet och kommer så förbli!

Jag måste säga att jag gick kursen på Gelleråsen i år och det va allt utom töntigt. Inte en frans och mestadels snabba hojjar tyckte jag.

Men stämpeln finns det trots allt. Det kommer ta ett litet tag att tvätta bort den kanske... Låter som ni är på god väg iaf.

Kungen skrev:
Detta är precis vad som är på väg att hända just nu. Per Johansson är telesman från SMC riks som pratar direkt med riksdagen. vad som är dumt är att det går aldrig att få statistik på hur många som kör omkull (på väg )som gått våra dagar eller omkullkörningar som inte gått våra dagar.

Men jag (vi SMC) Vädjar till alla att gå kurserna
och som någon skrev ovan att SMC har lite tönt stämpel på sig med frans jackor och jeans västar. håller jag med om MEN om vi fått in lite fräct block med sporthojar i SMC styrelse eller på läns nivå är vi en bra bit på väg att få bort den.

Lite svårt att ta det på alvar när de annonserar "tjej dag" men inte kan speca exakt vad man skall göra. Broms? kurv..? eller Tjejer kanske :tuttar :tuttar ? Ska man bromsa o svänga i kurvor :va VA? Jag varken bromsar eller kurvar bra o vill hemskt gärna lära mig. Tyvärr lite skeptisk att det här skulle hjälpa dock.

#Olsson# skrev:
Lite svårt att ta det på alvar när de annonserar "tjej dag" men inte kan speca exakt vad man skall göra. Broms? kurv..? eller Tjejer kanske :tuttar :tuttar ? Ska man bromsa o svänga i kurvor :va VA? Jag varken bromsar eller kurvar bra o vill hemskt gärna lära mig. Tyvärr lite skeptisk att det här skulle hjälpa dock.

Varför inte göra ett försök då?!?
Allt du förlorar e 950:- och en dag...

#Olsson# skrev:

Vad skulle hjälpa då??? O när blev du tjej? Så vad ska du på en tjejbandag att göra???

Trist att folk har en så negativ inställning när man vet så lite. Antar att man blir trångsynt o trött på gamla dar. :tungan :D

Kungen, Hur noga går ni igenom hojjarna innan man får komma ut på bana ?
har slitna däck både fram & bak..

spirre skrev:

Att ens fundera på att köra bandag med slitna däck är väl inte höjden av listighet kanske. :7peta Det sliter ju en hel del att köra runt Knudan. Sen är väl frågan hur slitet "slitna" är.
Jag vill minnas att kontrollen av hojarna är hyfast noggran faktiskt.

man ser juh möstret..
Har ett Dunlop D207GP bak där det e lite tveksamt i mitten.. men det är juh sidorna man kör på..

Jag får köra ner om honom så han får bedömma dem innan jag sätter upp mig på ngn körning..

nu har man fixet ledigt till den 4:e!!!!
får bara inte ordning på hur man anmäler sig :(

Last edited:
RoLLER skrev:
Låter bra låter bra... Jag har varit medlem sen den dagen jag tog körkortet och kommer så förbli!

Jag måste säga att jag gick kursen på Gelleråsen i år och det va allt utom töntigt. Inte en frans och mestadels snabba hojjar tyckte jag.

Men stämpeln finns det trots allt. Det kommer ta ett litet tag att tvätta bort den kanske... Låter som ni är på god väg iaf.

Du var inte på kursen i helgen ?

Har precis kommit hem från den. kanonbra va den.

spirre skrev:

Byt innan du kommer..
Eller vi kan ta en titt på det vid tillfälle så får vi se.

Kungen skrev:
Du var inte på kursen i helgen ?

Har precis kommit hem från den. kanonbra va den.

Näe jag va inte det tyvärr. Jag hade anmält mig och tänkt gå men jag fick lite dåligt med pengar så jag kunde inte. Jag var på förra kursen på åsen dock.

Kungen!

Jag och min pappa har anmält oss till bkk på knutstorp den 20 augusti, men har inte fått någon bokningsbekräftelse Jag har anget samma email för oss båda (magnus_goransson@hotmail.com).

Kan du kolla upp om vi finns med på listorna och sedan skicka bekräftelsen via PM här på sporthoj istället för på den av mig angivna emailadressen. mitt hotmail skiter sig hela tiden, kommer inte ens in längre...

Jag heter Magnus Göransson och anmälde mig till grön grupp
min pappa heter Göran Jönsson och anmälde sig till grön grupp

Väntar på ett pm snarast!

Tack på förhand/
Magnus "molia" Göransson

Nu är man nyss hemkommen efer en kanonkul men äckligt varm helg på Gelleråsen!! + 30 grader i skuggan ,gissa hur det kändes att sitta och vänta i solen på sin 95 grader varma hoj iförd all utrustning på att få högfartsbromsa!!?? :brinnerup
För övrigt blev det en mkt. lyckad kl. 7 -helg!! Kanonbra instruktörer och bra logistik, kommer ett reportage i tidningen MC-folket senare.

Tyvärr så har makens ZX12R:a numera bara en intakt vänstersida..... höger är rejält avskalad... Han körde av i Tröset-kurvan, vägen svängde, men inte han !!

Förresten Kungen det är du som är den skånska norrmannen va?? :D

Förresten Kungen det är du som är den skånska norrmannen va?? :D[/QUOTE]

SKÅNSK NORRMAN???? Wohoo....jo nog är det han alltid.. :rofl :rofl :Bugar :fyllisar :rofl

Nyheter
2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

Back