Zmurfen
.
Anmäld till knutstorp.
joko glöm nu inte anmäla dig 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zmurfen skrev:De måste va kungen du pratar om,dricker som han kör.
O de e jävlar inget fyllesnack![]()
![]()

Zmurfen skrev:Anmäld till knutstorp.
![]()

Röd.joko skrev:Ska göra d så fort ja kan...Måste få tag i lite dineros först...Vilken grupp ska du köra i? Oroa dej inte för att hamna bakom mig, ja lär lägga mej tryggt i gula...![]()

Zmurfen skrev:

Kungen skrev:Nope hågan det blir ingen röd grupp på dig.. du kör Honda så du hamnar i den gröna tillsammans med Harley hojarna.![]()

Jaja ja ska KÖRA i grön grupp,jag menade färgen på minKungen skrev:Nope hågan det blir ingen röd grupp på dig.. du kör Honda så du hamnar i den gröna tillsammans med Harley hojarna.![]()
Zmurfen skrev:Jaja ja ska KÖRA i grön grupp,jag menade färgen på min
hoj![]()

Kungen skrev:Är det någon som är sugen på att köra på Gälleråsen nu på lördag och söndag?.
SMC Stockholm har en kurs som är kanonbra att gå.
Hade varit kul o det kommit upp en massa skåningar på deras dag.
-
Ring och anmäl er på 08 649 08 78
benkar skrev:verkar tyvärr, med tanke på årets alla hojolyckor, finnas ett stort, kanske dolt, behov för många att lära sig hantera alla hk som sitter mellan benen om man kör en modern sporthoj.
mvh Bengt
Kungen skrev:om du lägger dig i den röda gruppen får du åka så fort du klarar av. beroende på hur ni uppför er så kanske omkörningar och dyl blir av.

RoLLER skrev:Egentligen så borde det vara ett tvång. Eller på nåt sätt subventionerat av försäkringsbolag el så dålå..... Med lägre premie som följd eller nåt. Vad vet jag... Finns säkert massvis med fina genomtänkta och smarta lösningar på probbet.....
Dom som frivilligt anmäler sig till SMC's kurs tror inte jag e dom som kanske behöver kursen mest eg. Killarna/tjejerna med HK mellan benen är inte dom betalar och går den kursen tyvärr.
Det e bara min iaktagelse... Rätta mig om jag har fel Benkar.
benkar skrev:Du är på rätt spår RoLLER, som jag har förstått det så har SMC och kurserna svårt nå dom som kanske behöver det mest, många som återkommer år efter år är sådana som ändå håller sig på hjulen, medans andra, antingen nya med KK, eller kanske en ny värstinghoj för säsongen, tränar på egen hand på gata istället.
Kör man R-hoj behövs det nog lite träning på banan (undantag finns givetvis) och antingen tränar man på en vanlig bankörning eller på tex SMC-kurs, så att man blir kompis med sin hoj, många hk hålla reda på nuförtiden, och rakt fram klarar dom flesta, böket kommer kring bromsning och kurvtagning, bra träna på avlyst bana, sedan klarar man sig bättre på gata/landsväg, då sitter inbromsningarna, hur köra sin hoj på ett mjukt och fint sätt (fast kanske snabbt, inget moralsnack här) och tex sittställning i ryggraden!
/B (just nu lite nedslagen efter att ha hört om dom senaste döds-olyckorna, som antagligen kunnat undvikas om förarna haft lite bättre koll på sina hojar, och hur hantera dom)
CorbenDallas skrev:Man borde slopa den vanliga teknikträningen med garagesvängar o slalomkörning o annat bjäffs som är mest skit o låta en bankörning ingå i körkortstagningen. Ungefär som halkkörningen.
Att lära sig köra rätt från början tror jag är rätt väg att gå istället som för en annan som får jobba som fan med alla mystiska idéer man fått efter år med körning på gatan. =)
benkar skrev:Du är på rätt spår RoLLER, som jag har förstått det så har SMC och kurserna svårt nå dom som kanske behöver det mest, många som återkommer år efter år är sådana som ändå håller sig på hjulen, medans andra, antingen nya med KK, eller kanske en ny värstinghoj för säsongen, tränar på egen hand på gata istället.
benkar skrev:Kör man R-hoj behövs det nog lite träning på banan (undantag finns givetvis) och antingen tränar man på en vanlig bankörning eller på tex SMC-kurs, så att man blir kompis med sin hoj
benkar skrev:(fast kanske snabbt, inget moralsnack här)
benkar skrev:/B (just nu lite nedslagen efter att ha hört om dom senaste döds-olyckorna, som antagligen kunnat undvikas om förarna haft lite bättre koll på sina hojar, och hur hantera dom)
Kungen skrev:Vi jobbar på saken att det skall bli tvång att köra våra kurser. Dels i Stockholm och i skåne. fler Län är på G. SMC Riks har ett Sporthojsprojekt som skall vara klart 2010 och det är just därför vi har anpassat just denna dagen till sporthojs folket.
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |
|
|
BMW F 450 GS för prisvärda äventyr
BMW presenterade den länge ... |