Köra på bakhjulet

lorkan skrev:
2190244 För det första har jag inte koll på tekniken, för det andra har jag läst för många trådar om pajade kopplingskorgar etc.. Men det kanske är det enda vettiga ?

ställ dig upp , gunga ner fjädringen och då den är på väg upp igen , släng dig ner långt bak på sadlen o öppna gasen
 
Jag kan koppla upp den på 2an och drar upp den så högt som det känns "säkert", men sedan efter x antal meter så har jag mer eller mindre varvat ut den på 2an och måste lägga i nästa växel. :4skrika .. Det är här problemet kommer.. några tips?
 
WebGringo skrev:
2234853 ställ dig upp , gunga ner fjädringen och då den är på väg upp igen , släng dig ner långt bak på sadlen o öppna gasen

Mao så är det en fördel med mjuk bakfjädring eller :confused:

/En trött nattarbetare med för svag motor och kass teknik :3freak
 
Aphex skrev:
2235085 Mao så är det en fördel med mjuk bakfjädring eller :confused:

/En trött nattarbetare med för svag motor och kass teknik :3freak

Jag har kört me tokslut fjädring i bak o de var fan 100ggr svårare än nu med fräsch bakdämpare!
 
lorkan skrev:
2188358 Frågan är väl då om det är möjligt att lära sig att köra på bakhjulet med en 125 ? Utan att "koppla" ?

Jag har varit hela en HALV decimeter (kanske mindre) med framhjulet i luften, detta genom att precis innan "dragläget" slå av gasen å sedan ge fullgas samtidigt som jag lutar mig något bakåt. Det känns inte speciellt säkert.. :)
jag kunde när min var ostrypt, bara köra lite i 20-30km/ och sen gasa
 
Det är väl ingen konst, du köper en sån här och sen är det ju bara och gasa :D
 
Celing skrev:
2170288 Vem kan lära mig att köra p bakhjulet eller var kan man få hjälp :huvet


Hade lite problem med att hitta rätt läge med min Hornet men jag "lamellade" till den vid 3-4000 varv på tvåan och sen är det bara att hålla i...försökte inte "mjölka" så mycket för insprutningen har en tendens att bli lite ryckig.
Och med dessa tips...är det bara att öva och öva och öva............. :yoparty

Slutligen köpte jag mig en R1:a och vips hade man 45 hk till. (underlättar lite) :tummenupp
 
Aphex skrev:
2235085 Mao så är det en fördel med mjuk bakfjädring eller :confused:

/En trött nattarbetare med för svag motor och kass teknik :3freak

Well , styvade upp min bakfjädring och fick en helt annan kontroll vid lyft än tidigare.
Tycker inte heller att det är svårare än innan att få upp henne , och XTn är ju inget under av effekt.
 
-Rosen- skrev:
2235253 jag kunde när min var ostrypt, bara köra lite i 20-30km/ och sen gasa

:4skrika

Jag får koppla i ettan, och får ändå bara små skutt, lyckades två gånger idag att få lite bättre höjd på den (med skräckblandad förtjusning), men jag tycker det är jävligt knepigt att hitta precis rätt läge&göra rätt för att få den att gå högt. Tror helt enkelt att jag får vänta tills nästa hoj el. nästa igen innan det överhuvudtaget går att komma igång "på riktigt"..
 
Jag måste va sämst va som inte får upp min Gixxer 600 en cm ovanför marken hur fan jag än försöker?? :huvet
 
Zealot skrev:
2312811 Jag måste va sämst va som inte får upp min Gixxer 600 en cm ovanför marken hur fan jag än försöker?? :huvet


Du har för dyr hoj =) Det är huvet som säger ifrån :hihi
 
ladbol skrev:
2312856 Du har för dyr hoj =) Det är huvet som säger ifrån :hihi

mm är nog så...jag har testat gasa fullt på 1:an..förmodligen fegar jag ur omedvetet o lutar mig för mycket framåt..men jag väger inte speciellt mycket så jag tycker den borde resa sig lite iaf? Sen har jag testat köra på tvåan, koppla, ge gas o släppa koppligen...hände inte ett skit! Måste jag köpa värre hoj kanske? :mad:
 
Zealot skrev:
2312883 mm är nog så...jag har testat gasa fullt på 1:an..förmodligen fegar jag ur omedvetet o lutar mig för mycket framåt..men jag väger inte speciellt mycket så jag tycker den borde resa sig lite iaf? Sen har jag testat köra på tvåan, koppla, ge gas o släppa koppligen...hände inte ett skit! Måste jag köpa värre hoj kanske? :mad:

Jag kan heller inte slanga långt alls och får jobba som ett svin för att få den att lyfta, men du ska kunna dra upp den genom att gasa till typ 8000 varv på ettan slå av och sen vrida fullt(viktigt att du verkligen vrider fullt), samt flytta bak arslet en bit, polarn fixar iallfall det på hans cbr 600f 97 och han väger typ 70 kg eller nåt.
 
Zealot skrev:
2312883 mm är nog så...jag har testat gasa fullt på 1:an..förmodligen fegar jag ur omedvetet o lutar mig för mycket framåt..men jag väger inte speciellt mycket så jag tycker den borde resa sig lite iaf? Sen har jag testat köra på tvåan, koppla, ge gas o släppa koppligen...hände inte ett skit! Måste jag köpa värre hoj kanske? :mad:
Du kan alltid köpa min gixxer 1000 till rätt peng.. Den har aldrig jag haft nåt problem å slanga med.. ( Å jag e inte specielt duktig) Bara att skicka ett pm om intresse finns :banana
 
Någon i tråden som känner sig träffad? :D
 

Bifogat

  • skutt.JPG
    skutt.JPG
    11.6 KB · Visningar: 242
Zealot skrev:
2312883 mm är nog så...jag har testat gasa fullt på 1:an..förmodligen fegar jag ur omedvetet o lutar mig för mycket framåt..men jag väger inte speciellt mycket så jag tycker den borde resa sig lite iaf? Sen har jag testat köra på tvåan, koppla, ge gas o släppa koppligen...hände inte ett skit! Måste jag köpa värre hoj kanske? :mad:

jag försöker lära mig med min cbr 600 oxå.. det är dock inga problem o få upp den på bakhjulet, sen är det nån liten djävul i örat som säger att det lutar på tok för mycket och att jag ska släppa gasen genast.. så jag kan inte köra.. bara göra harskutt.. men jag ska försöka lära mig.. men hur som helst, eftersom jag har så taskigt vrid måste jag köra gasa-släpp-gasa metoden, dra hojen till 6000 varv på ettan, släpp o dra sen till.. kommer du inte upp gasar du för lite..

sen att den kommer ganska fort upp på bakhjulet gör ju att det är lite lurigt o lära sig släppa gasen tillräckligt lite för o köra på bakan..
men det är vissst en träningssak...
 
nån som vet något avskilt ställe i stockholm där man kan träna på att slanga, är ju inte sugen på att prova på gatan där någon dåre kommer bakom i bil o klipper en om man nu slår runt:)
 
*extrem* skrev:
2345322 nån som vet något avskilt ställe i stockholm där man kan träna på att slanga, är ju inte sugen på att prova på gatan där någon dåre kommer bakom i bil o klipper en om man nu slår runt:)

Åk till nått dött industriområde.... då är det varken någon som hör eller någon större aktivitet.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top