Köra om vid omkörningsförbud?

Man får väl köra om bil också OM MAN KAN GÖRA DET UTAN ATT PASSERA MITTLINJEN.. det är väl egentligen det skylten säger afaik, samma sak med heldragen mittlinje.

Så har jag fått lära mej iaf, och det lever jag efter :)

GlennB skrev:
Man får väl köra om bil också OM MAN KAN GÖRA DET UTAN ATT PASSERA MITTLINJEN.. det är väl egentligen det skylten säger afaik, samma sak med heldragen mittlinje.

Det gäller väl bara om det inte finns någon skylt, utan plötsligt blir "spontant" heldraget, t ex vid skymd sikt i kurva etc? (Ute och cyklar?) :va

Bilar brukar i sådana fall oftast vara trevliga och gå åt sidan, så att man kommer om utan att korsa linjen. :tummenupp

Flagga skrev:
...

Bilar brukar i sådana fall oftast vara trevliga och gå åt sidan, så att man kommer om utan att korsa linjen. :tummenupp

Hehe ja dom få gångerna dom väl ser en så tror dom att man kommer i 300 och då lämnar dom så mkt plats att dom nästan kör av vägen.

Jag tror den där tragiska olyckan när en mc delade en bil på mitten haft mer effekt på bilister än motorcyklister.

Hoztic skrev:
Precis som bältestvång, hjälmtvång och stopplikt då? :va Ge fan i att möta mig när du struntar i reglerna bara!

åk E18/E20 till örebro... om dom fortfarande håller på å bygga om ska du få se på en intresant väg... :gnissla

Fluxir skrev:
i Örebro? jag har aldrig sett nån, är det nån tilläggstavla då?? :va :gnissla
JA, en liten tilläggstavla som säger "Gäller även MC"... :hihi

Fast dom har jag aldrig sett så det är bara att tuta och köra...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT