Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jag brukar köra om på både höger och vänster sida, ibland i väggren. Jag har inte åkt dit än, kanske man skulle sluta med det. Trodde alla gjorde så? Ni ligger alltså alltid i samma körfält som bilarna ni kör om, och kör om dom på vänster sida?
Hahha dagens skratt för skissen(har tråkigt på jobbet) Men den var ju dock lättförståelig efter förklaringen vad det blåa och klimppen var.
Man får passera på högersida, ifall en bil grupperar till vänster sida av filen för att svänga till vänster. Men är detta det enda fallet?
Jättefin bild du gjort tycker jag.
Jag kan fint hålla mig på min plats i kön om det rullar på lite iaf. Men när det blir helt stopp orkar jag inte stå kvar och andas avgaser, då ger jag mig ut på mittlinjen och vinglar. Om det finns plats asså. Och kan göras på "ett säkert sätt"
Bra tråd.
Men de som kör MC har iaf mer vett än alla 30-40+are på moppe.
Jag har också lite funderingar om detta ämnet. Jag har gjort två jättefina paintbilderrolleyes: ) där det röda är bilar, gula är körfält, gröna är hojar och blåa är gatsten. På den vänstra bilden finns det varken heldragen linje eller treckad linje, det enda som finns är gatstenen. Frågan är då om man får köra om på den? (man kan utan problem få plats där även när det kommer mötande)
På den andra bilden så undrar jag om man får köra om bilar genom att använda ett svängande körfält?
![]()
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna