Jag har alltid älskat motorcyklar, allt på två hjul sedan 13 års ålder när jag fick min första moppe, som jag monterade av stötdämparna + ett par ekrar varje gång jag fick en chans att köra några timmar, den var ju låst med bygellås av bestämda föräldrar.
Fick heller inte ta hojkort när "alla" andra gjorde det för att det var för farligt. Men ville ju så gärna köra och ägde & körde några tunga motorcyklar och körde ändå. När jag blev äldre så tog jag ju kortet men har nog kört 95% hoj utan.
Fattar inte varför alla tjatar så hemskt om detta med körkort & grejer, bara för att staten utsett representanter som avgör dit eventuella körkortsinnehav.
Detta är ju en motorcykelsida och över hela världen kör folk hoj med & utan skinnställ, med o utan körkort, och de med körkort har tagit det med massor och jobb bakom, alternativt med en enkel förfrågan & inbetalning.
Hela Sverige svämmar över av kinesiska lekfordon, det kommer finnas billiga hojar till alla i flera generationer..( så länge de håller ...)
Sen kör man en sväng till Sveavägen och den italienska pizzerian och blir mobbad för jeansen, helt utan ironi..
Sura gnället & dubbelmoralen gör mig lätt "illa till mods"
Lycka till med allt & glöm för guds skull inte bort att smörja kedjan när den är varm, helst iförd motorcykelhjälm, OBS, komposit, inte plast. Komposit.