Köra olagligt som mindreåring med tung mc. Påföljder?

tror du han bryr sig? inte ett dugg. Har redan sagt det till han

Tråkigt !
Vad är han ute efter egentligen? Är det bara mc-åka eller är han i behov av att få blir accepterad som "mc-kille" men inte har råd att ta kort?
Eller är det ett medvetet val för att vara lite badass och outlaw?

EDIT: Såg nu att du redan svarat på det... faktiskt i samma inlägg :)

Tragiskt nog lär han bli en i statistiken så småningom. Vissa kommer aldrig att begripa. Tragiskt för hans föräldrar bara som blir lidande för att de själva var oansvariga.

Tråkigt !
Vad är han ute efter egentligen? Är det bara mc-åka eller är han i behov av att få blir accepterad som "mc-kille" men inte har råd att ta kort?
Eller är det ett medvetet val för att vara lite badass och outlaw?

Jag tror nog att han e ute efter en blandning av wannabe ghostrider, wannabe gangsta o tro sig coolast i stan som kör så att snuten jagar han typ.

Många arbetsgivare vill se ett registerutdrag från polisregistret och när han blir gammal nog att söka jobb så kommer han nog att ångra alla prickar han dragit på sig. I och för sig verkar han för dum i huvet för att överhuvud taget få ett jobb, vare sig han åker dit, klotar, kör ihjäl nån eller inte.

.

Tragiskt nog lär han bli en i statistiken så småningom. Vissa kommer aldrig att begripa. Tragiskt för hans föräldrar bara som blir lidande för att de själva var oansvariga.

mm antagligen. fast det är ju det jag vill undvika. vill inte förlora en vän..

Jag tror nog att han e ute efter en blandning av wannabe ghostrider, wannabe gangsta o tro sig coolast i stan som kör så att snuten jagar han typ.

He he, det kommer att sluta med att han kör in en moppegrind och börjar gråta.
Han kan säkert imponera på 10-åringar men för alla som har MC så är det bara pinsamt att ses i närheten av någon barnrumpa utan kort.

Tragiskt att myten om att slänga hjälmen FORTFARANDE existerar.

Det enda rätta är att köra in på en flygplats för då får helikoptrar inte jaga en :)

:rolleyes:

Last edited:
låter som en jäkla barnunge. nån fjortis som tycker det är skitball att dra snuten o såna grejer. vilken tönt.

hm, ok. Ja, för bland seriösa motorcyklister kommer han inte bli varesig respekterad eller accepterad. Enbart töntig.

Jag har alltid älskat motorcyklar, allt på två hjul sedan 13 års ålder när jag fick min första moppe, som jag monterade av stötdämparna + ett par ekrar varje gång jag fick en chans att köra några timmar, den var ju låst med bygellås av bestämda föräldrar.

Fick heller inte ta hojkort när "alla" andra gjorde det för att det var för farligt. Men ville ju så gärna köra och ägde & körde några tunga motorcyklar och körde ändå. När jag blev äldre så tog jag ju kortet men har nog kört 95% hoj utan.

Fattar inte varför alla tjatar så hemskt om detta med körkort & grejer, bara för att staten utsett representanter som avgör dit eventuella körkortsinnehav.

Detta är ju en motorcykelsida och över hela världen kör folk hoj med & utan skinnställ, med o utan körkort, och de med körkort har tagit det med massor och jobb bakom, alternativt med en enkel förfrågan & inbetalning.

Hela Sverige svämmar över av kinesiska lekfordon, det kommer finnas billiga hojar till alla i flera generationer..( så länge de håller ...)

Sen kör man en sväng till Sveavägen och den italienska pizzerian och blir mobbad för jeansen, helt utan ironi..

Sura gnället & dubbelmoralen gör mig lätt "illa till mods"

Lycka till med allt & glöm för guds skull inte bort att smörja kedjan när den är varm, helst iförd motorcykelhjälm, OBS, komposit, inte plast. Komposit.

Jag har alltid älskat motorcyklar, allt på två hjul sedan 13 års ålder när jag fick min första moppe, som jag monterade av stötdämparna + ett par ekrar varje gång jag fick en chans att köra några timmar, den var ju låst med bygellås av bestämda föräldrar.

Fick heller inte ta hojkort när "alla" andra gjorde det för att det var för farligt. Men ville ju så gärna köra och ägde & körde några tunga motorcyklar och körde ändå. När jag blev äldre så tog jag ju kortet men har nog kört 95% hoj utan.

Fattar inte varför alla tjatar så hemskt om detta med körkort & grejer, bara för att staten utsett representanter som avgör dit eventuella körkortsinnehav.

Detta är ju en motorcykelsida och över hela världen kör folk hoj med & utan skinnställ, med o utan körkort, och de med körkort har tagit det med massor och jobb bakom, alternativt med en enkel förfrågan & inbetalning.

Hela Sverige svämmar över av kinesiska lekfordon, det kommer finnas billiga hojar till alla i flera generationer..( så länge de håller ...)

Sen kör man en sväng till Sveavägen och den italienska pizzerian och blir mobbad för jeansen, helt utan ironi..

Sura gnället & dubbelmoralen gör mig lätt "illa till mods"

Lycka till med allt & glöm för guds skull inte bort att smörja kedjan när den är varm, helst iförd motorcykelhjälm, OBS, komposit, inte plast. Komposit.

Har jag förståt fel eller uppmuntrar du till att folk ska köra utan körkort?

Hej Om någon uppsåtligen för körkortspliktigt fordon utan att varaberättigad att föra sådant fordon, dömes för olovlig körning tillböter. Är brottet att anges som grovt kan man dömas till fängelse ihögst sex månader.

Länsstyrelsen i det län där man är folkbokförd kan återkalla ettkörkort på bland annat följande grunder:
1. Rattfylleri, grovt rattfylleri eller grov vårdslöshet i trafik.
2. Smitning från trafikolycksplats.
3. Upprepade trafikförseelser, (dock minst tre under en tvåårsperiod.)
4. Brott mot någon viktig trafikregel, till exempel fortkörning,rödljuskörning, stoppliktsförseelse, omkörning vid övergångsställe,olovlig körning eller vårdslöshet i trafik.
5. Opålitlighet i nykterhetshänseende.
6. Allmän brottslighet.
7. Sjukdom
8. Underlåtenhet att följa föreläggande om läkarintyg eller förarprov.

Vid återkallelse enligt punkterna 1 - 6 fastställs en spärrtid på lägsten månad och högst tre år. Vid grovt rattfylleri eller grov vårdslösheti trafik ska spärrtiden vara lägst ett år.
Vid avslag på ansökan omkörkortstillstånd beslutas också om en spärrtid under vilken man intefår avlägga förarprov. Man måste ansöka om att få nytt körkort på särskild handling när ettkörkort varit återkallat. Om körkortet har återkallats mer än 12 månader ska nytt förarprov göras även om du har prövotid.

Med vänlig hälsning Agneta Polisens kontaktcenter

17... har han ingen morsa o farsa :va el ser dom bara glad ut o betalar?

Tagen efter 5 gånger så hamnar din kåmpis in i finkan en månad.

Kommer aldrig att ske, grabben. Man får ju fan knappt fängelse för mord idag. Har själv åkt dit ett gäng gånger för olovlig körning när jag haft spärrtid på lappen. Han får dagsböter, och jobbar han(även om det är mcdonalds) så blir det jävligt dyrt för honom. Efter tillräckligt många gånger så beslagtar de hojen för honom. Om han tror att han kan undvika det genom att sätta den på hans föräldrar (om de är lika korkade som honom), så riskerar de böter för att inte ha kontroll på vem de lånar ut "sin" hoj till. Så de så..:fakta

Last edited:
Klockren. sa den till han. gissa va ja fick för svar? "HAHA JAG VET:D:D:D"

finns det ens något hopp om att få han o fatta? :S

tja kanske om du gör som nån annan sa, den dan du sätter dig på hojen
ringer jag farbror blå, varför ? Kanske för att du bryr dig om honom?

Säg åt honom att tjöpa en sån här istället:

[YOUTUBE-ID]mo82pnyMR44[/YOUTUBE-ID]

Låt honom köra. Det är inte ditt problem.

Det är lätt att säga att det inte hans problem, men han försöker förhindra nåt dåligt och visar ansvar mot oss övriga trafikanter. Det är så lätt och dra på sig skygglapparna och tycka att det är inte mitt problem och glida vidare.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard