Köra offroad på Lökken i Danmark

nozzen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2010
Ort
Göteborg
Hoj
honda supermotard 450 -04 Suzuki 250f -07
Någon som vet vad det gäller för regler på stranden Lökken i danmark?
Vi tänkte dra ett gäng cross cyklar ner dit i sommar och bränna lite.
Förstår att crosscyklar e olagligt självklart men vad gäller det allmänt för regler. Har sätt bilder därifrån och det vimmlar ju med bilar där.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Problemet är inte terrängkörningslagen utan att ni kör crossmoppar.....

Du kan lika gärna köra på en svensk strand efter behag. Brott mot terrängkörningslagen =600kr böter. Köra med oreggat/skattat/bes/försäkrat fordon = några tusen i böter ev indraget KK....

Jag kör en del på stränderna med ökenracern under höst/vinter när det inte är fullt av fulla fjortisar och badande....
 

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Huddinge, snättringe
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Räknas som allmän väg (har tom vägnummer men jag kommer inte ihåg det just nu) på Jylland, har haft hus i Brovst 10 min från Rödhus som är det sydligaste du normalt kan köra till sen kör du norröver till Blockhus och sen Lökken, en resa som tar ett tag..

Så länge fordonet får köras på vanlig väg så får du köra den på stranden. Det är rätt många som dock kör sandloppor och crossar samt en del annat bus på kvällarna när badarna gått hem, det är däremot förbjudet att campa på stranden, då kommer farbror blå. Har varit med om det ett par gånger men man kan alltid gömma sig uppe i klitterna om man ska envisas att tälta där.
 

nozzen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2010
Ort
Göteborg
Hoj
honda supermotard 450 -04 Suzuki 250f -07
Räknas som allmän väg (har tom vägnummer men jag kommer inte ihåg det just nu) på Jylland, har haft hus i Brovst 10 min från Rödhus som är det sydligaste du normalt kan köra till sen kör du norröver till Blockhus och sen Lökken, en resa som tar ett tag..

Så länge fordonet får köras på vanlig väg så får du köra den på stranden. Det är rätt många som dock kör sandloppor och crossar samt en del annat bus på kvällarna när badarna gått hem, det är däremot förbjudet att campa på stranden, då kommer farbror blå. Har varit med om det ett par gånger men man kan alltid gömma sig uppe i klitterna om man ska envisas att tälta där.

De va ett svar ja ville höra:):yoparty
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top