Köra med / utan Nummerplåt

R6^Putte^

Sh Medlem
Gick med
31 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
R6 Blå/Vit -00 + En Ej Fungerande Minimoto..
Efter ha skummat igenom massa trådar ang folk här inne som har fått sina hojar stulna så börjar man fundera på att skruva av nummerplåten. I mitt fall sitter nummerplåten väldigt gömd under baken men om hojen stårstill så syns den ju givetvis. Kan det vara något att köra utan nummerplåt kanske ökar det oddsen att behålla sin hoj?! Blir väl böter kanske från farbror blå om man nu skulle bli stannad men det kanske det är värt (har man tur så kanske man kan snacka sig ur det) . Tyvärr så ser ju dagens fleppo samhälle ut så här och det är det som väcker denna tanken!
Kom me synpunkter :tomten
 
Det finns ungefär 103092 trådar om det... Använd sökfunktionen. Kostar ca 400 om du blir stoppad och får böta brukar det stå. Ombesiktning vete fan. Sök och du skall finna.
 
Nicke skrev:
Det finns ungefär 103092 trådar om det... Använd sökfunktionen. Kostar ca 400 om du blir stoppad och får böta brukar det stå. Ombesiktning vete fan. Sök och du skall finna.

Om du stoppar din originalnummerplåt under passagerarsitsen så får du endast böter för "felaktig placering" vilket är typ 200 kr i böter...
 
R6^Putte^ skrev:
Efter ha skummat igenom massa trådar ang folk här inne som har fått sina hojar stulna så börjar man fundera på att skruva av nummerplåten. I mitt fall sitter nummerplåten väldigt gömd under baken men om hojen stårstill så syns den ju givetvis. Kan det vara något att köra utan nummerplåt kanske ökar det oddsen att behålla sin hoj?! Blir väl böter kanske från farbror blå om man nu skulle bli stannad men det kanske det är värt (har man tur så kanske man kan snacka sig ur det) . Tyvärr så ser ju dagens fleppo samhälle ut så här och det är det som väcker denna tanken!
Kom me synpunkter :tomten

så du menar att kräken går å kollar regnr å sedan tar bågen när du sover.. jobbigt..

men konstaplarna blir väl mer benägna att stoppa en utan regplåt än en med en liten
 
Har funderat lite på det där med tjänsten att se vem som hojen, var han bor etc.
Man borde kunna har lite bättre koll på vem som begär uppgifterna. Kan iochförsig bli svårt med falska identiteter etc. Eller att man borde få själv bekräfta om man vill lämna ut sådana uppgifter. Något borde göras helt klart. Försäkringsbolagen är några som borde viljja få stopp på den här typen av brott.

Lite tankar om ämnet bara
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top