Köra med Supercorsa sc2 när det är blött/regnar

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000 -05
Hej täntke höra lite grann hur illa det är att köra med Supercorsa SC2 bak och sc1 fram (lätt slitna bandäck).

Anl. till att jag frågar är att jag oroar mig lite för vädret då jag skall till Falkenberg och köra med SMC på lördag. Vore ju riktigt tråkigt om det regna / blev vått på banan. :huvet

Passar även på att fråga om någon mer skall dit den 1:a juli ?.. Tänkte då framförallt på sammåkning. Helst med släp men i värsta fall får man ju köra ner.. Kommer från Göteborg :banana

Det skall inte vara nån fara om du kör lugnt och fint. Dessutom skall en hogtrycksrygg växa in över landet på fredag enligt smhi, lagom till semsetern :banana

Catway skrev:
2263345 Hej täntke höra lite grann hur illa det är att köra med Supercorsa SC2 bak och sc1 fram (lätt slitna bandäck).

Anl. till att jag frågar är att jag oroar mig lite för vädret då jag skall till Falkenberg och köra med SMC på lördag. Vore ju riktigt tråkigt om det regna / blev vått på banan. :huvet

Passar även på att fråga om någon mer skall dit den 1:a juli ?.. Tänkte då framförallt på sammåkning. Helst med släp men i värsta fall får man ju köra ner.. Kommer från Göteborg :banana
Klart det blir kanon väder kör med ungefär samma k0 fram annars samma det ska nog funka även i regn.
Kolla denna om du har missat http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=107856
Pm:a ang samåkning ska köra bil ner.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back