Köra med RR

Gick med
22 Feb 2005
Hoj
XJR1300/SR500
Via Aviatörerna har jag förstått att det är RR som kör från Statoil på onsdagarna. Det vill säga Statoil invid Skåneplantor. Absolut inget ont menat (med riktning till de som bor norr om Hässleholm och som inte kan kartan).

Är det OK att köra med RR på onsdagarna även om man inte känner sig som världens häftigaste gatuhojs förare?

Och i så fall. När har det töat tillräckligt?

XJR1300

*

Det är klart du är välkommen.
Det är ju det fina oxå att det delas in i många grupper vid körningarna så du kan välja "glidar" gruppen eller "blå dåre" gruppen :hihi

R1 racer skrev:
Det är klart du är välkommen.
Det är ju det fina oxå att det delas in i många grupper vid körningarna så du kan välja "glidar" gruppen eller "blå dåre" gruppen :hihi

Jag har åkt med blådåregruppen en gång, fast då var det bara blådårar. :hihi

Hängde med rätt bra i svängarna men på rakorna så såg man bara prickar 1km fram. :rolleyes:

Stabilt att ligga över 9000rpm på 125an hela tiden. :hihi

XJR1300 är ju ingen "slöhoj" precis. Allt beror på förarens skicklighet. Så tror nog du är välkommen att köra. :tummenupp

Jag fick möte med hela blådåregänget i centrala Hörby en kväll i augusti-september, jag kunde inte vinka eftersom jag stod stilla och kopplade så de trodde nog ja va en asocial jävel... men jag körde efter o hänge på i nån km, sen titta siste killen bak på mig och drog iväg. Och ja där låg jag på fullgas i 150 och vinkade heheh. OFFROAD POWER :yoparty

Alla är hjärtligt välkomna passa på att läsa tråden om att köra i grupp.
Man väljer grupp efter sitt eget tempo. Alla hittar sin plats :tummenupp

Mr K skrev:
Alla är hjärtligt välkomna passa på att läsa tråden om att köra i grupp.
Man väljer grupp efter sitt eget tempo. Alla hittar sin plats :tummenupp

Hur många grupper brukar ni dela in er i ? hur många brukar ni vara som sluter upp en onsdag?

När jag körde med dem, skiljde det i antal, beroende på vissa faktorer. Men kul o trevligt var det. Kommer att fortsätta med det så fort jag hittat hoj.

NEJ! Man måste ha minst 150hk, 1000cc och kunna knäskrapa och slanga minst 500m.

-välkommen! ;)

Som TouchMan65 säger:

Det hänger på vad föraren kan.

Jag har kört en massa år med en cylinder innan jag kompletterade med en hoj som inte är en slöhoj så vad jag kan i sammanhanget står tillsvidare oklart.

Men vi ses någon onsdag. Om vi inte ses när körningen är klar så är det jag som har fallit ifrån.

pewe skrev:
Hur många grupper brukar ni dela in er i ? hur många brukar ni vara som sluter upp en onsdag?
början och slutet på sässongen kanske 10-20st. Mitt på sommaren upp till 60-70 hojjar. Då blir det 3-4 grupper. Alla med samma mål men olika långa rundor så vi når målet nästan samtidigt.

Mr K skrev:
början och slutet på sässongen kanske 10-20st. Mitt på sommaren upp till 60-70 hojjar. Då blir det 3-4 grupper. Alla med samma mål men olika långa rundor så vi når målet nästan samtidigt.

Jädrans semesterfirare! Var precis samma sak under fotbollssäsongen: Under de jobbiga, intensiva, slitsamma träningarna under grusplaner som var ömsom slaskiga och sumpmarksvåta ömsom isstenhårda och jobbiga stunder var det mindre. Veckorna innan grästräningen fanns det plötsligt hur många som helst som tränade.

Summa summarum: De kommer med solen....och värmen!

Got my point, alla? Dock är ju huvudsaken att man har skoj och kan hantera de. :)

:7peta :3freak

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...