Köra med ren syrgas (O2)

Hur många sidor ska det krävas innan ni förstår att det blir för varmt?

För övrigt är trenden idag är den raka motsatsen, man leder in EGR-gaser tillbaka i motorn och spär alltså ut syret ytterligare.
Därför vatteninsprutning...
Och eftersom EGR är för att sänka förbränningstemperaturen görs även EGR onödigt med vatteninsprutning.
 
Därför vatteninsprutning...
Och eftersom EGR är för att sänka förbränningstemperaturen görs även EGR onödigt med vatteninsprutning.

Har du funderat på hur stora mängder vatten som kommer krävas?
Och vad är vinsten med vatten istället för N2 eller CO2?

EGR har dessutom ytterligare en fördel på ottomotorer och det är att trottlingsförlusterna minskar.
 
Har du funderat på hur stora mängder vatten som kommer krävas?
Och vad är vinsten med vatten istället för N2 eller CO2?

EGR har dessutom ytterligare en fördel på ottomotorer och det är att trottlingsförlusterna minskar.
Vattentanken får vara så stor som behövs. Vattnet höjer spikningstrycket och ger dessutom MYCKET kraft vid förbränningen.
 
Har du funderat på hur stora mängder vatten som kommer krävas?
Och vad är vinsten med vatten istället för N2 eller CO2?

EGR har dessutom ytterligare en fördel på ottomotorer och det är att trottlingsförlusterna minskar.

skojjar du med mig pojk egr kör man med i standardmotorer, detta är ett racingforum :yoparty

I alla fall back to toppic, får väll hålla mig till lustgas :gnissla
btw tack för alla svar med :D
 
skojjar du med mig pojk egr kör man med i standardmotorer, detta är ett racingforum :yoparty

I alla fall back to toppic, får väll hålla mig till lustgas :gnissla
btw tack för alla svar med :D

:D Oj, nu kackade jag visst i boet(racingforumet).

Nåväl det korta svaret är fortfarande att det blir för varmt.

Wunders metod kanske fungerar men med tanke på att en ottomotor förbrukar 14kg luft per 1kg bränsle så skulle jag utan att räkna mer exakt anta att det blir ganska stora mängder vatten och syrgas man måste ha med sig.
 
Wunders metod kanske fungerar men med tanke på att en ottomotor förbrukar 14kg luft per 1kg bränsle så skulle jag utan att räkna mer exakt anta att det blir ganska stora mängder vatten och syrgas man måste ha med sig.
Men det skulle bli en väldigt effektiv motor...
 
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Back
Top