Köra med mp3-spelare under hjälmen?

Är väl inget fel att köra med mp3-spelare så länge musiken inte
låter mer än att man kan höra ex. utryckningsfordon?!
De flesta som kör bil lyssnar väl på musik då med?!

Självklart inte. Alla vet ju att köra bil är EXAKT samma sak som att köra hoj. Vägverket rekommenderar detta starkt och det finns en motion på att införa att du får MC-kortet med Bil-kortet som på den gamla goda tiden.

Jag testade att köra med N95:ans GPS (installerat Garmin på den) men det enda jag hörde nånstans lång borta bakom sliponmullret var "Beräknar rutt...beräknar rutt...beräknar rutt" :näsblod

Tycker dock att man missar för mycket motorljud o därmed förlorar lita av känslan när man kör hojen.Vill själv höra vilket varv man ligger på men e väl skadad av att ha kört så mycket utan hastighetsmätare o mät hastigheten av motorljudet.Men det e klart ska man åka längre sträckor så e det skönt att slippa vindbrus o enformigt motorljud.

sänk volymen :) då hör man motorn och bra musik :tummenupp

Jag testade att köra med N95:ans GPS (installerat Garmin på den) men det enda jag hörde nånstans lång borta bakom sliponmullret var "Beräknar rutt...beräknar rutt...beräknar rutt" :näsblod

hahaha
jag har provat den i bilen, funkar bra....efter 15 nerladdningar av kartor och licenser...
Köp en goldwing, då kan du ha en rejäl pjäs framför dig!

Det är inget fel med det, om man nu gillar det....men man kan inte jämföra bilkörning och hojkörning.... i bilen har du bilbälte...kaffekokare också om man så önskar.

Smaken e som baken..

My bad, dålig jämföresle inser jag nu!
Men det jag menade var att det gäller ju att vara uppmärksam
i trafiken oavsett om du lyssnar på mp3 eller inte. Musiken gör ju inte
att man per automatik glömmer allt annat och endast diggar till musiken
och helt glömmer bort att man kör mc.
Men det är min upplevelse/åsikt...

Vid längre turer kan de vara skönt. Men när man ska ut och leka så vill man ju höra ljudet :tummenupp sukkans motorljud = porr

Men jag tror min yoshimura pipa överröstar mig musik höhö :D

Jepp jag kör med musik, även jag koss hörlurar, riktigt bra ljud, men endast på landsväg långa sträckor. Är man ut för att verkligen köra så då blir det nog hojjen som står för ljudet!:)

Har testat MP3 med "plugg" hörlurstyp på långa enformiga körningar (Typ motorväg) och det funkar väl okej.. Inte jättebra men det tar bort en del av enformigheten.

Skulle inte köra med det när man kör aktivt eller i stan, där vill jag ha hörseln tillgänglig.

hört nånstans att det ska vara olagligt att köra bil med hörlurar, då det stänger ute alla miljöljud.. Vet inte om det är sant. Nån som kan bekräfta?

hört nånstans att det ska vara olagligt att köra bil med hörlurar, då det stänger ute alla miljöljud.. Vet inte om det är sant. Nån som kan bekräfta?
Vad är det för en jävla bil som har hörlurar? Den kan ju inte se klok ut.

Vad är det för en jävla bil som har hörlurar? Den kan ju inte se klok ut.

Ja det är ju bara titta på ford Ka den har ju blöja så det kanske är storebror Mondeo?!?!?:gnissla
Men normalt så kan jag tycka att viss musik i hög volym kan störa min koncentration även i bil.

Bara på långkörningar...

Jag kan starkt rekomenderar Shure (in ear) lurar om du vill ha bra ljud.

Dyra men otroligt bra.

Jag skulle aldrig få för mig att lyssna på mp3n samtidigt som jag körde mc. När man var i moppeåren körde jag rätt ofta med snäckorna under hjälmen, ända tills jag nästan krashade in i en bil framför mig vid ett rödljus. Musiken tog helt enkelt min uppmärksamhet.

Iofs spelar jag rätt hög musik i bilen.. men det är inte riktigt samma sak på nått vis:va :musik

Är väl inget fel att köra med mp3-spelare så länge musiken inte
låter mer än att man kan höra ex. utryckningsfordon?!
De flesta som kör bil lyssnar väl på musik då med?!

Det kanske är gott att ligga och lyssna på musik i väntan på utryckningsfordon om man har kraschat för att man åkte och tänkte på annat:va

Kör också med sånna in-ear lurar. Funkar jätte bra även om det kanske sänker trafik uppfattningen en aning. Annars e det riktigt gött med musik i öronen när man kör långt på motorväg eller tränar tricks på parkering.

nån som vet nån sjyssts DVD-spelare som får plats inne i hjälmen? Sjysst o se en rullle på raksträckorna när man åker långt!

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP