Tjena!
Köpte en GSXR600 -00 (25kw) för ett tag sen och har väl åkt en 30 mil allt som allt med den nu.
Drivpaketet hade gått ca. 500 mil när jag köpte den och således så gav jag den bara en snabb blick vid köpet och har sedan dess inte brytt mig om det.
Det enda som slog mig var hur klonkig den var i vxl-lådan, men jag antog att det var normalt.
Besiktigade hojen igår och då kände bes. mannen på kedjan och tro på fan att den var så spänd att man kunde spela banjo med den..
Spände om kedjan direkt så den satt som sig bör och vips så försvann massor av vxl-klonk och hojen gick mycket mjukare.
Frågan är nu huruvida växel-lådan kan ta skada utav för spänd kedja?
Tur som är så är hojen bara 25kw så den har ju inte levererat några megakrafter direkt men man blir ju lite orolig.
Hur kan jag kontrollera om kedjan är slut?
Vad är acceptabelt glapp i sidled?
//Rickard
Köpte en GSXR600 -00 (25kw) för ett tag sen och har väl åkt en 30 mil allt som allt med den nu.
Drivpaketet hade gått ca. 500 mil när jag köpte den och således så gav jag den bara en snabb blick vid köpet och har sedan dess inte brytt mig om det.
Det enda som slog mig var hur klonkig den var i vxl-lådan, men jag antog att det var normalt.
Besiktigade hojen igår och då kände bes. mannen på kedjan och tro på fan att den var så spänd att man kunde spela banjo med den..
Spände om kedjan direkt så den satt som sig bör och vips så försvann massor av vxl-klonk och hojen gick mycket mjukare.
Frågan är nu huruvida växel-lådan kan ta skada utav för spänd kedja?
Tur som är så är hojen bara 25kw så den har ju inte levererat några megakrafter direkt men man blir ju lite orolig.
Hur kan jag kontrollera om kedjan är slut?
Vad är acceptabelt glapp i sidled?
//Rickard