Köra med dubbla skinnställ.

hajtand

Medlem
Gick med
20 Dec 2005
Hoj
R606
Hur många utav er kör med dubbla skinnställ? Har just köpt mitt andra. st46 och st54. Tycker det känns stelt, speciellt med ryggskyddet på.

Funderar på sprätta bort puckeln på det inre skinnstället :va

är det inte jobbigt att köra med båda? måste bli tajt som fan att klämma på sig ett till.
Varför ska du ha två förresten? bättre skydd?

hajtand skrev:
2190425 Hur många utav er kör med dubbla skinnställ? Har just köpt mitt andra. st46 och st54. Tycker det känns stelt, speciellt med ryggskyddet på.

?? varför köra med dubbla skinnställ??
missar jag nåt här? :va rädd å klota? :lol

IceY skrev:
2190430 är det inte jobbigt att köra med båda? måste bli tajt som fan att klämma på sig ett till.
Varför ska du ha två förresten? bättre skydd?

Just bättre skydd! ska ner å köra på bana i helgen, hört att det är ett krav på vissa banor. Läste på nåt forum att proffsen också gör det.

Närå, inte behöver du ta bort puckeln på det inre stället. Jag kör med tre ställ å det enda problemet var att få tag i det yttersta stället, fick specialbeställa det för mucho manny men fan va skönt det sitter. Svettas knappt alls med det stället på. Däremot tycker jag att hjälm nummer tre kanske e något overkill, hur gör du?

Men snälla, ett räcker!! Är det första så dåligt att det behöver backup, så släng det och köp ett som passar bra, det räcker, tro mig! :D

Ymmot skrev:
2190457 Närå, inte behöver du ta bort puckeln på det inre stället. Jag kör med tre ställ å det enda problemet var att få tag i det yttersta stället, fick specialbeställa det för mucho manny men fan va skönt det sitter. Svettas knappt alls med det stället på. Däremot tycker jag att hjälm nummer tre kanske e något overkill, hur gör du?

Visste du inte att man inte behöver hjälm om man har dubbla skinnställ?!
Åhh kan inget om rejsing där 2xskinnställ är krav? :fatta! :7peta

sskkyydd

hajtand skrev:
2190425 Hur många utav er kör med dubbla skinnställ? Har just köpt mitt andra. st46 och st54. Tycker det känns stelt, speciellt med ryggskyddet på.

Hur många stövlar har du på?Jag har 5st,3 vänster 2 höger+ fingerborgar på alla fingrar.LOCO MATTI.

Det funkar även bra med shorts om man rullar in sig i silvertejp...Hjälm det trodde jag dom hade bara för reklamplatsens skull.
rBy skrev:
2190464 Visste du inte att man inte behöver hjälm om man har dubbla skinnställ?!
Åhh kan inget om rejsing där 2xskinnställ är krav? :fatta! :7peta

brukar man inte försöka att ha ett gore-tex ställ på sig emellan de två andra ? för att det ska andas bättre?

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back