Köra MC till uppkörning på Gillinge

gogeto

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2015
Hoj
1998, Honda F3
Hej allihopa!

Jag håller på att mitt MC kort nu, och jag har uppkörning den 31:a augusti (en måndag) kl 08:10. Detta kommer då ske på Gillingebanan. Jag tänkte höra mig för ifall någon som har A-kort här skulle kunna köra mig och min MC (Honda cbr 600 f3) till uppkörningen (samt eventuellt tillbaka i värsta fall?)? Jag känner ganska få som har MC kort och de som har kan inte vid det tillfället. Jag är en kille på 28 år som för tillfället är bosatt i Täby.

Tackar på förhand!

Edit: Tänkte inte på att jag kan ta bil och den som kan hjälpa till tar MCn och sen byter vi när vi är framme. Sen framgick det inte, men jag anpassar mig givetvis helt efter den personens dagsschema. Vidare så skulle det bästa vara om personen i fråga skulle kunna bli min handledare, och på så vis kan vi åka dit tillsammans.

Last edited:
Hyr en skåpbil på OKQ8 för 500 kr och lasta in hojen i den?
Tror det kan bli svårt att hitta någon som vill köra dig och hojen, för att sen vänta på dig i 2-3 timmar en vardag.

Jo, det är min "sista" utväg! Jag menade inte att personen skulle vänta på mig i 2-3h. Snarare så kan jag vänta i 5h tills personen kanske har möjlighet att hämta mig åter.

Jo, det är min "sista" utväg! Jag menade inte att personen skulle vänta på mig i 2-3h. Snarare så kan jag vänta i 5h tills personen kanske har möjlighet att hämta mig åter.

Men då är det olämpligt att personen kör dig och din motorcykel. Det är mycket bättre om du följer efter i bil så stackarn har nåt att åka därifrån på. Eller så fixar du fram nån vänlig själ som ställer upp som handledare så kör ni varsin hoj dit. Handledare kostar numera 60-65kr så det är inga astronomiska summor.

Du har så rätt, det är nog bättre om jag åker bil och han MCn så byter vi sen. Handledare är också ett bra förslag! Ska ändra i första inlägget. Tack för tipsen.

Jag vet hur det är! Ska själv köra upp på Gillinge nu i augusti med tiden kl 13:00. Mitt på dagen...suck..Det frustrerande är att det är på tider då de flesta arbetar. Själv har jag tur att min far kan hjälpa mig med att köra hojen dit. Annars hade mitt val blivit att hyra ett släp för att lasta in hojen i den.
Jag hoppas verkligen du hittar någon som kan hjälpa dig eller löser det på ett smidigt sätt :)

heltsonika, det är också en ide, men det är något jag inte gärna har som första eller andra alternativ. Kajan!, tack, det löser sig nog på något sätt. :)

Jag gjorde som så att jag kontrakterade en vän med kort som körde hojen till uppkörningsområdet (Barkarby i mitt fall) dagen innan och ställde den utanför grinden. Körde sedan dit på uppkörningen med bil, bytte om, knuffade hojen förbi grinden och körde den sedan inne på området. Oavsett om man klarar eller inte så tar man och parkerar hojen utanför och tar bilen hem. Så får man ordna med hämtning när folk är hemma från jobbet ovs.

Det gnyddes lite att jag inte hade handledare med mig, men jag känner tyvärr ingen som har halva vardagar över att ägna åt att sitta på ett flygfält. Så dom ordnade det ändå under uppkörningen :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka