Köra MC i Turkiet!?

DollarKatten skrev:
2088467 Tja. Åker i morgon till turkiet på en veckas semester och tanken slog mig precis att det kanske fanns ngn möjlighet att hyra mc? Ja är 17 år o har lätt mc kort, någon som vet vad dom har för ålder där nere? Om det är 16 eller 18 år måntro? :gnissla

Om någon vet så får dom gärna svara kvickt, åker om 10 h! :)

tack på förhand!

hur kunde detta bli till en "invandrartråd":3freak

när vi var på kreta typ 91 så körde brorsan en cross på gatorna..ingen som brydde sig :yoparty
jag åkte självklart bakpå :banana

Åter till ämnet.
Jag har varit i Turkiet rätt mycket och jag kan inte rekommendera dej att hyra hoj där.
Trafikrytmen och trafikkulturen gör att jag föredrar taxi eller buss i detta land, jag gillar annars Turkiet men trafikmiljön är något som man som Svenne känner sig borta i och dessutom tycks det här med hjälm och skyddskläder vara något som inte används så ofta.
Drick öl, sola och jaga brudar i stället :fyllisar

Jag hyrde en Yamaha XT600 i ett par dagar i Turkiet. Var bara i mindre städer, så det var inga problem med trafiken. Varmt och trevligt (många roliga minnen därifrån). Glöm inte att smörja på ordentligt med solskydd eller vad det heter, annars bränner du armarna. Jag såg ingen som använde hjälm eller säkerhetsbälte :)

Turkar är inga hardcore muslimer så det janeinar säger stämmer inte. Träffade många schyssta personer där och det var inte för att jag var turist och hade mycket pengar (vilket jag inte hade).

Hyrhojen:

Bifogat

• yamaha_xt600.jpg
    yamaha_xt600.jpg
    96.2 KB · Visningar: 68
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...