Köra MC i Turkiet!?

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Tja. Åker i morgon till turkiet på en veckas semester och tanken slog mig precis att det kanske fanns ngn möjlighet att hyra mc? Ja är 17 år o har lätt mc kort, någon som vet vad dom har för ålder där nere? Om det är 16 eller 18 år måntro? :gnissla

Om någon vet så får dom gärna svara kvickt, åker om 10 h! :)

tack på förhand!

hyrde en dr 650 i turkiet för några år sedan. Dom kollade körkortet men om dom är så noga med åldern det vet jag inte. Om du hyr så kör lugnt turkarna har en annan syn på trafikregler än vi har här hemma.

gränsen är 18år och har du A kort kan du köra allt på 2 hjul :D

EDIT:svarade för snabbt,du är bara 17,ehh det finns säkert sånna som kollar mellan fingrarna

Last edited:
ChrilleR1 skrev:
2088487 hyrde en dr 650 i turkiet för några år sedan. Dom kollade körkortet men om dom är så noga med åldern det vet jag inte. Om du hyr så kör lugnt turkarna har en annan syn på trafikregler än vi har här hemma.

Okej, dom är hårdare där nere eller? Dom verkar ha mer hektisk körstil också!

nomad skrev:
2088487
gränsen är 18år och har du A kort kan du köra allt på 2 hjul

EDIT:svarade för snabbt,du är bara 17,ehh det finns säkert sånna som kollar mellan fingrarna

Okej, då blir det en R1 direkt då, första bästa, har bara kört nsr och farsans cb 400! Så de är nog inte så stor skillnad! :fyllisar :brinnerup

Tack för bra och snabba svar grabbs! Sleep thight

janeinar skrev:
2088511 Åk inte till Turkiet!!!!!!!!!!!!!!!!! :jisses

why not? lite sent ute nu o boka om ändå så.. :tungan

Hårdare vet jag inte men dom kör enligt principen Störst går först.
DollarKatten skrev:
2088516 Okej, dom är hårdare där nere eller? Dom verkar ha mer hektisk körstil också!

Okej, då blir det en R1 direkt då, första bästa, har bara kört nsr och farsans cb 400! Så de är nog inte så stor skillnad! :fyllisar :brinnerup

Tack för bra och snabba svar grabbs! Sleep thight

why not? lite sent ute nu o boka om ändå så.. :tungan

ChrilleR1 skrev:
2088523 Hårdare vet jag inte men dom kör enligt principen Störst går först.

Okej, då kanske man skulle vart ute på landsbygden isf.. bäst o gå ner o ta ur körkortet ur skinnstället o lägga de i resväskan ist då.. :)

NOMAD skrev:
2088520 Varför inte?Det är ganska trevligt där.Men inte så smart att köra hoj :)

Turkiet =Muslimer =hatar Svenskar och Danskar eftersom vi står för yttrandefrihet! :7peta
Bojkotta muslimer!!!! :yoparty
Tanka Norsk bensin!! :tungan

janeinar skrev:
2088567 Tillämpar principen "Skyldig, tills motsattsen bevisats" i det här fallet :D

Du måste ju va lite CP :fatta!

DollarKatten skrev:
2088467 Tja. Åker i morgon till turkiet på en veckas semester och tanken slog mig precis att det kanske fanns ngn möjlighet att hyra mc? Ja är 17 år o har lätt mc kort, någon som vet vad dom har för ålder där nere? Om det är 16 eller 18 år måntro? :gnissla

Om någon vet så får dom gärna svara kvickt, åker om 10 h! :)

tack på förhand!

Ta det lungt med effekt starka hojar om du nu ska hyra en hoj, för asfalten är hal som såpa försök inte med knäskrap i kurvurna :hihi Sist men inte minst var uppmärksam trafiken är inte som i sverige.

:felämneliiite ja! det är det som är så förbannat tråkigt med svenskar, dom dömer folk så innihelvete hela tiden, och vet alltid bäst! :död :backontop

snakerider skrev:
2088574 Du måste ju va lite CP :fatta!

Ta det lungt med effekt starka hojar om du nu ska hyra en hoj, för asfalten är hal som såpa försök inte med knäskrap i kurvurna :hihi Sist men inte minst var uppmärksam trafiken är inte som i sverige.

Okej, tackar men det ska nog inte isf va något effekt-monster, mer en offroad eller turing-hoj hade ja tänkt mig.. Tackar för bra tips

snakerider skrev:
2088574 Du måste ju va lite CP :fatta!

CP kan man inte va lite. Antingen är man det eller ej,

Pucko! :gnissla

Har inte jag rätt till min egen åsikt utan att bli kallad för mongo eller?? :va
Undrar vem som e CP!
Av ren princip så skulle jag iallafall inte åka till ett muslimskt land.

Främst av 2 orsaker:
1, risken att hamna i problem pga att man e Svensk.
2, om de bojkottar oss (vilket de ju faktiskt gör) så bojkottar jag de tillbaka av ren princip, detta även för att stödja det danska folket.
Åk till Danmark istället!!
dessa synpunkter är mina o dom har jag rätt till ELLER??

janeinar skrev:
2088589 CP kan man inte va lite. Antingen är man det eller ej,

Undrar vem som e CP!

Främst av 2 orsaker:
2, om de bojkottar oss (vilket de ju faktiskt gör) så bojkottar jag de tillbaka av ren princip, detta även för att stödja det danska folket.

ja de har du väl, annars kan du ju flytta till danmark om det nu är ett så underbart land, där skämms dom inte för att uttrycka sig "fritt" om allt möjligt som dom inte har ngt med att göra som det så fint heter. Jag gillar deras flykting-poletik också btw :3freak

DollarKatten skrev:
2088584 :felämneliiite ja! det är det som är så förbannat tråkigt med svenskar, dom dömer folk så innihelvete hela tiden, och vet alltid bäst!

Man skulle kunna tycka att du också drar alla över en kam nu. :rolleyes:

janeinar skrev:
2088589 CP kan man inte va lite. Antingen är man det eller ej,

Undrar vem som e CP!

Främst av 2 orsaker:

Jo du har egna åsikter! Men va har du att tillföra trådskaparens fråga har du inge att komma med kan du ju bara knipa käft och öppna en egen tråd där du lättar dig. :mad:

Bara för att jag är Turk och Muslim så betyder det inte att jag hatar varken danskar eller svenskar. Gå och lägg dig :tomten

DollarKatten skrev:
2088594 ja de har du väl, annars kan du ju flytta till danmark om det nu är ett så underbart land, där skämms dom inte för att uttrycka sig "fritt" om allt möjligt som dom inte har ngt med att göra som det så fint heter. Jag gillar deras flykting-poletik också btw :3freak

Du måste ju antingen va puckolainen eller påtänd.
Jag antar att du inte gillar Frihet och demokrati överhuvud taget eftersom du säger som du gör. :va
Ps, bra att du gillar deras flyktinpolitik åtminstone, eller va du måhända ironisk där, den är nämligen fan så mycket mer ansvarsfull än den svenska, både mot dom som kommer till och de som redan bor i Danmark. :)

snakerider skrev:
2088607 Jo du har egna åsikter! Men va har du att tillföra trådskaparens fråga har du inge att komma med kan du ju bara knipa käft och öppna en egen tråd där du lättar dig. :mad:

Bara för att jag är Turk och Muslim så betyder det inte att jag hatar varken danskar eller svenskar. Gå och lägg dig :tomten

Ne du lever ju i Sverige, och får ta del av vårat välstånd. Grattis!

janeinar skrev:
2088612 Du måste ju antingen va puckolainen eller påtänd.
Jag antar att du inte gillar Frihet och demokrati överhuvud taget eftersom du säger som du gör. :va
Ps, bra att du gillar deras flyktinpolitik åtminstone, eller va du måhända ironisk där, den är nämligen fan så mycket mer ansvarsfull än den svenska, både mot dom som kommer till och de som redan bor i Danmark. :)

Ne du lever ju i Sverige, och får ta del av vårat välstånd. Grattis!

Instämmer helt med föregående talare.
Jobbar mycket i arabvärlden och ser hur människosynen är där nere. Alla som inte är muslimer är inget värda, och det gäller inte bara människor från "västvärlden" utan också alla deras gästarbetare från indien,pakistan osv.

Vill bara förtydliga att jag INTE är rasist.

haha vilka flatar jävlar ni är. Vi svenskar dömmer? OKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKEJ. Antar att du bor i din morsas insöade lägenhet i danderyd lr något. Kom ner på jorden och kom in i matchen

Säg NÅGON utlänning som gillar svenskar - nu menar jag seriöst det. Det är så sjukt många invandrare som inte ens bryr sig om svenskar. Använder systemet för man kan göra det. Det kan svenskar också göra MEN de tycker jag dom har mer rätt till.

Kalla mig rasist nu, snälla. Eftersom min flickvän är utländsk - läs icke invandrare. Thai.

Det är en sak att dra _alla_ invandrare över en kant. Men det blir lätt så, jag tillämpar principen på att dom får bevisa motsatsen för mig, innan dess ändrar jag inte humör.

Jag bode i den invandatätaste delen i denna stad. Tror seriöst inte NÅGON köpte en cykel där. Alltid på morgonen va min cykel slängd och nån hade försökt sno den.

I de svenska delarna är det inte så, varför? JOOOOOOOOO för vi behöver inte sno, vi har moral i kroppen..

Som sagt, jag är ingen rasist, ogillar hur vi svenskar ser på oss själva.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna