Köra mc har gjort mig till en lugnare bilförare...

:kärringkörning

http://www.youtube.com/watch?v=uaaD_bSDaIQ

Jag roade mig med att hetsa med r1:an bakom en lamborghini i södra länken tunnlarna + motorvägen fram till saltsjöbadenavfarten igår kväll. Jävlar vilken ljudupplevelse att ligga bakom en sådan bil som drar på i tunneln samtidigt som man matar på själv med akra helsystem. Från 40+ till 14 år på 3 sekunder :-) Piper fortfarande i öronen trots hjälm + öronproppar.

kan bara hålla med.. :D.när man vet att man kan köra 0-100 på under 3.7 sekunder om man så vill känns bilens fartresurser inte så lockande..och även om dom gör det så har jag fått mer respekt för hur lätt saker kan gå fel i trafiken om man ej ser upp..därför kör jag med lugnare i bilen efter det att jag började köra mc kanske börjar blir gammal eller nåt :)

Min Impreza var rätt masserad efter 8 års pill, E85, 350 rototestpållar på hjulen (560 Nm, ur 2 liter och en snäll turbo för tidig spool), rakskuren dogbox, dubbelskivig sinterlamell, stora diffar, etc, etc, etc. :D

Den var raskare än 4 till 100, speciellt om man slog på responssystemet.

Oavsett så är hojar ballare. :fakta

Jag börjar bli gammal tro jag...med en sån Impreza så skulle jag parka hojen. :)

Jag tycker att det är ganska trist att köra nyare, kompetenta, potenta bilar i trafik.
Körglädje sitter inte i hästkrafterna.
Hellre en fraktaarseletbil + rallyjärn/muskelbil/veteranräser/entusiastbil än en muskelstinn teknikfylld tråkhög.

Jag tycker att det är ganska trist att köra nyare, kompetenta, potenta bilar i trafik.
Körglädje sitter inte i hästkrafterna.
Hellre en fraktaarseletbil + rallyjärn/muskelbil/veteranräser/entusiastbil än en muskelstinn teknikfylld tråkhög.

Håller med, dessutom får man ju väldigt kompetenta bruksbilar idag för inte så mycket pengar, om man undviker de för svennarna så eftertraktade "premiumbilarna".

Sällan man stressar upp sig i trafiken överhuvudtaget, står man i stage på tävling och adrenalinet o pulsen är på topp inser man att rödljusen i stan inte ger samma spänning och lägger ner och bara ruskar på huvudet när andra gör löjliga försök till att åka fort med standard fordon.
racing kör man på bana ingen annan stans :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...