Köra långt med motard

Fetta

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Hoj
ingen
Har lust att köpa mig en 640 och ta upp till norge där jag bor. Dock har jag ca 100 mils tur dit och undrar om det öht är möjligt att köra så långt under en dag? kommer jag överleva? kommer hojen överleva?

Last edited:
100 mil på en dag? På motard? Är du rolig? Det är ett helvete med komfortstolar i biljäveln tillomed.
Hojen skiter väl i vilket. Men det är inte motardens fel att du aldrig vill se den typen av hoj efteråt :fakta :lol

50 mil var inget problem för mig, låg väl runt 80-90 på motorvägen större delen av vägen.

Så 100 mil bör väl också gå, dock med en välförtjänt paus.
Du kommer överleva och sålänge du inte håller fullvarv eller kör utan olja så kommer 640:n också att överleva ska du se.
Det är dock förbaskat långtråkigt :p

Jag har kört ca 70 mil på min 640 Duke med endast tank och mat/fika stopp så 100 borde väl gå det också...

Grejen är väl att om inte röven är van vid den sortens sadel kommer det att bli riktigt jobbigt...

Varför inte snurra fast ett litet tält, sovsäck o liggunderlag och låta turen ta den tid den tar?

:va Grejen är att det inte är så jobbigt att ställa sig upp.

Ja, alltså beroende på faktorer som ovana och hur spissrövad man är så kan ju träsmaken sätta in redan efter några få mil.... :)

Stå i hundra mil? :va

Självklart går det, men skulle nog tagit med ett tält alt tagit in på hotell o slaggat 1 natt. 50 x 2 är betydligt mera skonsamt.
Stå i hundra mil? :va
Kanske lite jobbigt, men sisådär ett par / nån mil då o då hjälper mycket;)

Vad är problemet ?
Undvik motorvägarna för de är tråkiga.

Om du tar det på 3-4 dagar ser jag inget problem..kan vara roligt tom.

Om du delar upp det på två dar så Är det inga problem anser jag...har du en hel dag d.v.s. startar tidigt och inte har nån tid och passa... så tror jag att det går bra med många stopp...undvik tung ryggsäck och ha med regnställ...min 640 vibrerar inte så mycket...som sagt näst intill goldwing...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT