Köra idag Midsommar??

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Någon som är sugen på åka lite idag??? Pma så får ni nr...

//Tig3r

Blir inge körning alls på flera veckor nu :huvet Bytte packbox idag för den sköt förra veckan.. Åkte och tankade precis då låg packboxen och allting annat nere på gaffeln allt hade "ramlat av" och olja överallt på bromsbelägg å däck ... FUCK MY LIFE

Blir inge körning alls på flera veckor nu :huvet Bytte packbox idag för den sköt förra veckan.. Åkte och tankade precis då låg packboxen och allting annat nere på gaffeln allt hade "ramlat av" och olja överallt på bromsbelägg å däck ... FUCK MY LIFE

Övervägt att banta :va
(sorry för fyllironi) :hej

Glömt att sätta tillbaka sprinten som håller kvar packningen?

btw. jag kan lära dig hur man byter :D blev själv instruerad nyligen då jag fick hjälp med att byta på min :tummenupp

Glömt att sätta tillbaka sprinten som håller kvar packningen?

Inte glömt, men satte nog inte i den tillräckligt :/ bankade in packningen igen och la in sprinten och drog å körde sen.. bromsa hårt landa hårt från bakhjul och den håller nu verkar det som och sen tvättade jag rent med bräääkleeen å massa annat skit för att få bort oljan..

@Micke: Tack, men jag vet hur man byter, nått blev bara riktigt fel :P

168873_10151029539150498_195834189_n.jpg

Last edited:
Du satte inte packboxen åt fel håll då?

Troooor inte det? :P Vad händer om jag sätter packboxen åt fel håll då? För jag bankade in allt och satte in sprinten bra sen och körde ganska hårt.. bromsade hårt bottnade stoppie, bakhjul och landade hårt just för att testa så det håll och gaffeln var torr efter det och allt satt kvar...

Troooor inte det? :P Vad händer om jag sätter packboxen åt fel håll då? För jag bankade in allt och satte in sprinten bra sen och körde ganska hårt.. bromsade hårt bottnade stoppie, bakhjul och landade hårt just för att testa så det håll och gaffeln var torr efter det och allt satt kvar...

Du kan inte få det tätt om du sätter den åt fel håll, du hade garanterat haft droppande olja efter dina stoppies, wheelies med hårda nedslag :) Så du kan nog vara lugn, bytte själv förra året på min gamla hoj och då tittade vänstra packboxen ner och all olja fanns på belägg och skivor. Sitter en bricka längst ner som packboxen vilar emot, den hade vandrat upp någon mm så jag fick inte klickljudet när jag satte tillbaka clipset. Men gång nr 2 så fixade det sig ;) Fick köpa nya belägg oxå efteråt.

/Try

Du kan inte få det tätt om du sätter den åt fel håll, du hade garanterat haft droppande olja efter dina stoppies, wheelies med hårda nedslag :) Så du kan nog vara lugn, bytte själv förra året på min gamla hoj och då tittade vänstra packboxen ner och all olja fanns på belägg och skivor. Sitter en bricka längst ner som packboxen vilar emot, den hade vandrat upp någon mm så jag fick inte klickljudet när jag satte tillbaka clipset. Men gång nr 2 så fixade det sig ;) Fick köpa nya belägg oxå efteråt.

/Try

Ah bra :D då är inte packboxen monterad fel iaf.. Beläggen kan nog behövs bytas på bromsarna för får de på sig olja blir de ju kassa å oljan sjunker in.. men hur är det med däcken? De fick ganska mycke olja på sig och jag försökte tvätta rent allting..

Ta det lugnt några mil så ska det vara lugnt. Jag tvättade även framdäcket med bräckleen innan jag satte tillbaka det. Så det är ju ett tips. Jag köpte belägg från ebay, kostade runt 400kr för båda sidorna. Mc-varuhuset ville ha runt 800-900 kr för belägg. Så köp dem på nätet.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph