Köra i helgen!

• Thread starter Thread starter RJ
  • Start date Start date
Som sagt kanske ni skulle komma till bussjö o titta lite på en enklare tävling på lördag. Första start kl 1315 sedan 50min dag sedan 2X 50 min mörker. Kommer att gå fort i skogen mestadels en meter brett o helt slätt.

Bussjökåsan har i år växt och det är idag 51 deltagare. Så ni som bara sett en geggig kåsa på tv kan nu på plats se fladdrande ljus i skogen och svettiga motorcyklister sväva fram på låg höjd. Kåsan kommer nog att bli mycket snabb och det är lätt för publik att kolla eftersom det körs kors och tvärs på crossbanan och motardbanan samt i skogen och det finns ingen risk för leriga skor eller att ni behöver dra upp hojar ur surmyrar.

Håller med föregående talare...

Klart att Ni ska komma ut till Bussjö och kolla in Bussjökåsan. Verkar som att det kommer att bli helt ok väder också. Packa ryggsäcken med fika och något varmt att dricka.
Själv ser jag framemot att känna doften från Gubbens tvåtaktare :yoparty och se en fartfylld enduro tävling.

Vi ses i skogen :)

Ja det var en riktigt trevlig tävling, gjorde dock en riktig helkroppsfaceplant på varv två med mycket smärta men håller man igång så håller man smärtan borta. Nu krävs det en hel del medicin. Tävlingen var kanon, trevligt med folk som var ute och eldade i skogen vart sugen på att stanna men jag fortsatte ända in i kaklet. Kul att alla var där, vi ses den 27/1 då är nästa race. För er som vill träna så är banan öppen 4 gånger i veckan både cross och endurobanan. Endurobanan är lättkörd. Tis, tors, lör sön. Anmäl er på http://www.umeaak.se/

Ja det var en riktigt trevlig tävling, gjorde dock en riktig helkroppsfaceplant på varv två med mycket smärta men håller man igång så håller man smärtan borta. Nu krävs det en hel del medicin. Tävlingen var kanon, trevligt med folk som var ute och eldade i skogen vart sugen på att stanna men jag fortsatte ända in i kaklet. Kul att alla var där, vi ses den 27/1 då är nästa race. För er som vill träna så är banan öppen 4 gånger i veckan både cross och endurobanan. Endurobanan är lättkörd. Tis, tors, lör sön. Anmäl er på http://www.umeaak.se/
Vad är det som gäller om man ska åka o köra på crossbanan? Är det bara att åka dit eller?

Såg att det var träningstiderna var när det är mörkt.. Finns det belysning där?
På kvällarna måste du ha egen belysning på hjälmen, det finns fina xenonlampor med batteripack som räcker en träning det är nog det enklaste om du inte har en lysspole. På helgerna är det ljust och då kan du åka utan lampa. Belysning finns men bara på parkeringen.
ps Såg att det fanns dubbdäck på blocket.

ute och cyklar?

Vete fan vart jag ska skriva?? (ingen tråd som passade perfekt..?)

Men Hej!
Har funderingar/planer på att flytta norr ut.. å första frågan är ju då, kan man köra hoj där i norr? Finns de några som gör de?
Vilka klubbar/grupper finns?
finköra? busköra?
vart kör man i umeå?
Är Farbror-Blå snäll?

//Vilsen (Spoox)

Vete fan vart jag ska skriva?? (ingen tråd som passade perfekt..?)

Men Hej!
Har funderingar/planer på att flytta norr ut.. å första frågan är ju då, kan man köra hoj där i norr? Finns de några som gör de?
Vilka klubbar/grupper finns?
finköra? busköra?
vart kör man i umeå?
Är Farbror-Blå snäll?

//Vilsen (Spoox)

Är det till Umeå du ska flytta eller?

I Skellefteå, Luleå, Piteå, Umeå finns det officiella crossbanor, tror alla har officiella endurobanor också, i umeå finns det iaf två. Sen finns det även i de mindre orterna, Boden, Gumboda, Arvidsjaure osv.

Sen finns det ju många mindre banor att hålla till på också, tex har jag två egna endurobanor, två crossbanor och dessutom plogar vi isen :)

Snackar du sporthoj är det sämre, då får man åka ner till Mittsverigebanan i Härnösand.

Är det till Umeå du ska flytta eller?

I Skellefteå, Luleå, Piteå, Umeå finns det officiella crossbanor, tror alla har officiella endurobanor också, i umeå finns det iaf två. Sen finns det även i de mindre orterna, Boden, Gumboda, Arvidsjaure osv.

Sen finns det ju många mindre banor att hålla till på också, tex har jag två egna endurobanor, två crossbanor och dessutom plogar vi isen :)

Snackar du sporthoj är det sämre, då får man åka ner till Mittsverigebanan i Härnösand.

Japp det är till Umeå (var otydlig där)
Men de låter tråkigt du, ingen som kör sporthoj i Umeå alls eller? beror de på att alla är fattiga studenter eller vad lägger de sina pengar på?

Japp det är till Umeå (var otydlig där)
Men de låter tråkigt du, ingen som kör sporthoj i Umeå alls eller? beror de på att alla är fattiga studenter eller vad lägger de sina pengar på?

Nog är det många som kör sporthoj i Umeå nog! Lite färre bankörningar bara :)

UMCC är ju Umeås Motorcykelklubb och den stora delen kör sporthoj om jag inte misstar mig. Vi har en klubb uppe i skellefteå också där det är med ett trettiotal sporthojsåkare tror jag. Jag kör så sällan på gatan att jag har inte orkat hänga med :)

Även ett gäng från piteå brukar komma ner till oss här å köra vet jag :)

Skellefteå tror jag är (eller har iaf varit) sveriges hoj-tätaste stad. På sommarna är det tisdagsträffar där upp till 400 hojåkare träffas och åker ut på fik.

okok, bankörning funderar jag på att jag ska låta bli i år :gnissla så de är mest "väg-kompisar" jag är ute efter
jo har ju förstått att UMCC är många - är det bara den klubben som kör sporthoj där uppe eller? letar men hittar inga andra..
för övrigt så tackar jag för infon!

okok, bankörning funderar jag på att jag ska låta bli i år :gnissla så de är mest "väg-kompisar" jag är ute efter
jo har ju förstått att UMCC är många - är det bara den klubben som kör sporthoj där uppe eller? letar men hittar inga andra..

Vi har många sporthojare i UMCC, vi kör spontant och även på tisdagar hela sommaren.
Kom förbi då du är uppe, finns säkert en massa likasinnade på klubben. =)
Tisdagar och torsdagar samlas vi kl 19. på klubben.
Kolla även in www.umcc.nu

Självklart skall du åka bana i sommar! Härnösand ligger bara drygt 20 mil bort, passa på att gå licenskursen nu i vår så du kan köra licensträningarna varje tisdag. :tummenupp

Självklart skall du åka bana i sommar! Härnösand ligger bara drygt 20 mil bort, passa på att gå licenskursen nu i vår så du kan köra licensträningarna varje tisdag. :tummenupp

Vi får se hur det blir med de där, verkar bra kul! men känner mig själv, har svårt att hålla igen :P Kan bli en dyr sport :P

sant,
och hade man haft minsta lilla sinne för ekonomin så had eman antagligen inte kört sport hoj/hoj över huvud taget.. men de går ju att "komma undan billigt"

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back