Köra i Örebro

Nu på måndag är det inget, de har andra bokningar. Men ev. veckan därpå, det får man reda på nästa vecka.

Imorgon tisdag 8/3 kl.19-21 på Racingcenter är det dags igen, samma vilkor som förut men nytt pris: 200kr.

DennisLundström skrev:
Kul att det de ordnar så att vi kan åka, men tycker inte ni att det är aningen dyrt?

150 va lagom... 200 lite i överkant... men vafan, det är ju piss skoj!! sen kanske det inte kommer lika mkt folk om det är lite dyrare... nu vet ja inte hur det va i måndags, va inte där då, men de gånger jag varit där så har det varit lite för mkt folk, det har lixom blivit trångt... roligare om man e sådär 10st max...

Har ni hört något om det är möjligt att få köra på gokart banan på örebros motorstadion. Det borde vara roligare att köra utomhus på en större bana, desutom borde det vara billigare.

DennisLundström skrev:
Har ni hört något om det är möjligt att få köra på gokart banan på örebros motorstadion. Det borde vara roligare att köra utomhus på en större bana, desutom borde det vara billigare.
Vad har du för hoj? Om du har ungefär samma som alla andra så är den banan lite stor, man kan hålla full gas hela varvet runt nästan. Racingcenter är perfekt.
Men bortsett från det så verkar det som att det kommer kunna bli körningar på Täby i sommar. Man får lägga in 2-3 chikaner på rakan bara.. :)

DennisLundström skrev:

det enda jag vet är att dom som har gokart på täby inte kan fixa så man får åka minimoto där, dom hade bara rätten att köra gokart där. men det kanske går å fixa om man går till örebro motorklubb å frågar??

men som RookieSM sa, den banan är för stor för minimoto. iaf om du har en kinamoppe som gör 50blås, man kommer nästan kunna hålla stumt hela varvet. :3freak

Jag har kinamoppe, misstänkte att det är som ni sa. Mariberg är ju perfekt då den inte är så stor men jag tänkte att det kanske skulle kunna bli billigare på en utomhusbana.

DennisLundström skrev:
Jag har kinamoppe, misstänkte att det är som ni sa. Mariberg är ju perfekt då den inte är så stor men jag tänkte att det kanske skulle kunna bli billigare på en utomhusbana.

det är möjligt. men täby är för stor. den är byggd för gokart, skulle kanske funka att köra motard på rent av... kanske tom, sporthoj?

Fluxir skrev:
det är möjligt. men täby är för stor. den är byggd för gokart, skulle kanske funka att köra motard på rent av... kanske tom, sporthoj?
Motard har körts där i två år men det är slut med det i år men minimoto kommer de inte kunna säga nej till, finns inga hållbara argument. Sporthoj är bara att glömma! :hihi Alldeles för knixigt..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman