Köra hoj på julafton?

954-Fajerbläjd

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
954
Funderar faktiskt på att ta en repa på julafton om det är plusgrader och snöfritt.. Tomteluva på hjälmen kanske?!

Jul!

954-Fajerbläjd skrev:
2665247 Funderar faktiskt på att ta en repa på julafton om det är plusgrader och snöfritt.. Tomteluva på hjälmen kanske?!

Det har jag gjort dom två senaste åren. Ser ut att bli tre år i rad :) .

Japp. Det är rätta stilen! Skit i Kalle och annat trams:)

954-Fajerbläjd skrev:
2665247 Funderar faktiskt på att ta en repa på julafton om det är plusgrader och snöfritt.. Tomteluva på hjälmen kanske?!

Förra julen körde jag de drygt fyra milen in till Helsingborg och gick i julnattsmässan. När jag körde hem igen tidigt på juldagsmorgonen kändes det så underbart att jag när jag kom hem hämtade gravljus och körde till Örkelljunga och satte ljus på farfar och farmors grav. Natten var helt underbar, mån- och stjärnklart, ett par minusgrade och inte en människa ute på vägarna mer än jag. Det kändes helt förtrollande. Totalt körde jag hoj drygt 18 mil den natten och var inte hemma förrän framåt halvfyratiden!!!
Blir det liknande väder iår kommer jag att göra om det, garanterat!

Oj oj oj....kollade på dmi.dk och de lovat 9-10 plusgrader, inget regn och lite sol på julafton...
Det ser ut att vara goda chanser för en tur...
Ingen annan skåning som ska ut :confused:

Jul i år – lika varm som midsommar

För tre år sedan dansades det runt midsommarstången i 10 graders värme.
12-13 grader kan det bli på julafton på många platser i Sverige.

År 1999 firade göteborgarna midsommarnatten i fem plusgrader.

julvaderkarta_368.jpg

http://www.aftonbladet.se/vss/vader/story/0,2789,958782,00.html

Speedgirl skrev:
2668127 Oj oj oj....kollade på dmi.dk och de lovat 9-10 plusgrader, inget regn och lite sol på julafton...
Det ser ut att vara goda chanser för en tur...
Ingen annan skåning som ska ut :confused:

Inte helt omöjligt att det blir en tur om vädret tillåter.
/R

Var ute en sväng i fredags, och lördags. +9 grader har jag för mig att det var. Rätt så torra o fina vägar. Igår kom dock snön. Men prognoserna för julafton ser riktigt bra ut om man vill ta sig en tur. Blir väl att skicka på sig tomteluvan ovanpå hjälmen, och ta hojen när julkorgarna ska levereras! :)

Jag skulle jätte gärna vilja följa med på en "mcjulkörning" men jag är bortrest över julhelgen. :tomten
F-n va tråkigt.....

Tomteluva på hjälmen monteras förslagsvis med våtrums silikon, eftersom detta är enkelt att plocka av i januari.

Snitta ett snitt bakpå luvan o viola....

"pekar på sin egen avatar"

Julkul!

Batteriet är laddat och hojen var ärligt talat inte så väldigt väl tvättad innan jag ställde in den i garaget.
Jag hittar ingen tomteluva men tipset med silikon var för bra för att missa, luva på.

Här i Gävle ska det bli närmare 10grader varmt, kan inte låta bli att tänka tillbaka på alla svinkalla midsomrar för att inte tala om semestern i Maj i år.

Rudolf med röda mulen får bli SFC'n

Willys säljer förslagsvis luvor av rätt kulör och format. om detta skulle intressera någon.

Blir nog en tur i morgon, och ska köra till jobb den 25e, men vet tyvär itne om jag får tid o möjlighet att dra ut henne på julafton.

Nyår är dock spikat. (Till jobb.)

En förmiddagssväng vore kul, och inte har jag ställt av heller... jag ska nog sikta på det! :)

Kan inte längre .

Annars skulle jag gjort det

Bifogat

• DSC00432web.jpg
    DSC00432web.jpg
    82.2 KB · Visningar: 187
Får v'äl åka in o köpa mig en hjälm så jag oxå kan ut o köra en sväng på julafton

Jag ska ut en swing och hjula på (h)julafton.

OM det är minst +5 C. :)

Back