Köra hoj i Saigon

Det borde fixas en "film-klippstråd" tycker jag, eller vad säger ni andra? :corn

Edit: Filmen funkar inte för mig :huvet

Last edited:
G-MAN skrev:
Det borde fixas en "film-klippstråd" tycker jag, eller vad säger ni andra? :corn
Tja, eller en film & bild-del i forumet. Vänta lite.... just jävlar, det finns ju redan en sån del :tomten

Å fyfan. Hur lyckas dom att inte krocka?

Helt jävla otroligt... :3freak. Jag budar i storstockholm, och tycker att en del korsningar kan vara lite jobbiga... men det här e ju fan helt sjukt.

Been there...fast som fotgängare. :eek: Och det fick räcka.

Man fick gå sakta över, så att dom hann med och väja för en. Men det va med hjärtat i halsgropen som man tog sig över.

//Madelene

Wow, impad. Tror de där har mer skills än många här i Sverige har iaf. Iaf bland Custom-åkarna. :hihi

Råkade se en bild från det området där någon blev kapad (kroppsligt) av en buss och han låg vid sidan om sin moppe. Hundratals åkate bara förbi o tittade, medans vissa inte tittade alls utan "ja ja, ytterligare en".

Jag vill samtidigt påstå att den där luften som är där, lär knappast vara hälsosam att andas in? Har jag rätt Madhonda?

Det flyter i alla fall.....Tänk om alla dom där hade kört bil i stället...... Men rödljus är ju att föreslå...

Bara å kryssa som fotgängare men om man hade kört nåt..
Första korsningen i Hanoi tog nog tio minuter sen lärde man sig att hålla andan å bara gå ...
Saigon är ett jävla gytter av mopeder å cyklar å människor *S*

Tur man kunde :fyllisar :banana

Riktigt så här stor 4-vägskorsning såg inte jag där, men trafiken är inte att leka med.
PÅ samma resa åkte jag offroad bl a i Kambodja, huvudstaden Phenom Pehn. Ungefär lika svårt och farligt. Skulle göra en vänstersväng på den mest trafikerade gatan första hyrdagen. Trodde aldrig det skulle gå, men står du på dig och "markerar" att du ska över går det bra. Gäller att ha bra hjärta när stora jeepar nitar framför en då.

Hemligheten att det ändå fungerar i denna typ av trafik är att alla håller jämn hastighet och inte vinglar omkring så mkt i sidled. Inga snabba förflyttningar. Fler tutningar i snabb följd betyder att du är på väg att bli omkörd eller kommer för nära eller BÖR akta/flytta dig.

/Ännu med livet i behåll!

rewind skrev:
Bara å kryssa som fotgängare men om man hade kört nåt..
Första korsningen i Hanoi tog nog tio minuter sen lärde man sig att hålla andan å bara gå ...

Precis så.... :tummenupp det tog ett tag o fatta hur man gjorde. Men som sagt ett djupt andetag o sen bara gå.

Reste du oxå från Hanoi ner till Saigon..eller Ho Chi Minhstaden som den heter oxå.

//Mad

Dunderkaotiska korsningar och luft som får en att fundera på om man inta bara ska sluta andas, visst i all ära.. men var det ingen fler än jag som iiriterade sig på alla jävla moppetutor i Saigon?? När man väl börjar irritera sig på dom kan jag avslöja att Saigon blir helvettet på jorden!

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back