Köra hoj i Mars!

Idag var det fint väder hyffsat torrt på vägarna lite grus i kanterna men va fan.
Jag och en polare sliter på oss kläder går ner till garaget och slänger på batteri, nitar kedjan och lite små pyssel. Bränner ur garaget och va fan det regnar ju. Jaja när man ändå kommit så långt är det väl bara ta en liten tur i regnet. Snön försvinner ialf fortare och det kanske är finare väder imorn.

Klockan är kvart över åtta på morgonen, termometern visar på 4,8 plusgrader, solen skiner från en klarblå himmel. Det är femton år sedan jag hade mc förra gången, råkade hitta en billig en i januari. Har kört den totalt 25 meter. Är detta dagen för premiärturen? Kommer jag lyckas baxa hojen genom snön fram till vägen? Kan jag hantera den? Konstaterar att om jag kör i diket kommer jag i alla fall att landa mjukt... Är ju nästan lite skraj!
Nåja, får vänta några timmar så asfalten hinner bli lite varmare så kanske jag kan komma på någon annan anledning att vänta med premiärturen... får väl se hur det går!

Solen försvann och det blev aldrig varmare än 5 plusgrader.
Drygt 8 mil blev det, enda problemet att visiret immade igen varje gång jag skrattade... Och så finns det dom som säger att lycka inte kan köpas för pengar...?

Hur många skulle våga sig ut och köra nu i STHLM??? Jag har själv en ny lackad hoj som står klar efter vinterns fix och man är väl lite feg för att få stenskott. Vad skulle ni göra?? Får man så mycket stenskott om man har en naken hoj? :confused: :confused:

//Stefan

Hur många skulle våga sig ut och köra nu i STHLM??? Jag har själv en ny lackad hoj som står klar efter vinterns fix och man är väl lite feg för att få stenskott. Vad skulle ni göra?? Får man så mycket stenskott om man har en naken hoj? :confused: :confused:

//Stefan

Klart att risken för stenskott är hög då gatorna inte är sopade, samt att bilarna har vinterdäcken på fortfarande.

Men jag är nog mer orolig för söndagsbilisterna som inte vant sig vid att hojar är ute och kör.

Jag ska ut nu! Bara sätta dit batteriet och komma fram i slösam(folksam) jävla växel!

När tror ni att dom kommer att sopa gatorna här i STHLM.

//Stefan

Hur lång ifrån ska man vara för att klara sig från stenskott och liknande??

//Stefan

Last edited:
Mummma så trevligt det var att brumma lite hoj idag :tummenupp.Fram med solen å nåra grader till så blir det suveränt :yoparty

När tror ni att dom kommer att sopa gatorna här i STHLM.

//Stefan

Hur lång ifrån ska man vara för att klara sig från stenskott och liknande??
//Stefan

Stenskott kommer du få vid första bästa gruppkörning, live with it. Samtliga gator ska avtalsenligt vara sopade senast 1 maj, de större är det normalt tidigare än så.

Första turen för säsongen till Waxholm...sååå härligt men lite kallt om fingrarna....
Hoppas det blir lite åka imorgon också...:-)

Man såg lite hojar ute idag

En gixxer i nackaområdet, 750 tror jag men kan ha fel, såg en r1 och en aprilla någoting...?? i avamc området... sedan nån offroad här o där o nån glidare...

Blir det fint väder imorgon eller?

Stenskott!?!?!!? POSER:arsele

//Stefan

Klart man kan köra,, här nere var det sol och 10-12 grader hela dagen..

Fick med värsta stuntsen på film.. :D

LÄNK

En abstinensretare eller? :D

//Stefan

Jag var ute igår å ska ut en å gasa idag oxå..mötte lite hojar igår så en del har iafl vågat dra fram dom ur vinter idet.:yoparty

Jag var ute igår å ska ut en å gasa idag oxå..mötte lite hojar igår så en del har iafl vågat dra fram dom ur vinter idet.:yoparty

Är det torrt ute eller börjar det bli torrt? Jag ser inget utifrån min lgh, bara att det börjar bli sol..

Skall nog sova vidare 2 timmar sedan åker jag också ut en sväng om det är torrt! :)

Va ute på första turen i fredags...=)
Blir en repa idag också tror jag!

Somnade sent kanske? Blir nog fler hojar ute idag än igår tror jag, verkar bli finare väder bara det torkar upp! Sol ute ju!

Last edited:
Jag var utemed trampcykel i går utmed Tungelstavägen (Den vägen som leder ner till Bulten & Rosenhill )

Under dom minutrarna som jag och sonen cyklade där så passerade säker 20 hojar..

Har Rosenhill öppnat??

Hur om helst så blir det n tur i dag... 20 över 8 och det är 6 - 7 grader varmt redan..

Blev 5mil igår !! Häääääääärligt.............

Tur att craft gör sköna underställ dock !:tummenupp

men vem fan bryr sig om lite kyla då man den 10 mars 2007 kan ligga i 230km/h på tyresövägen !!! :yoparty

Är det torrt ute eller börjar det bli torrt? Jag ser inget utifrån min lgh, bara att det börjar bli sol..

Skall nog sova vidare 2 timmar sedan åker jag också ut en sväng om det är torrt! :)

Somnade sent kanske? Blir nog fler hojar ute idag än igår tror jag, verkar bli finare väder bara det torkar upp! Sol ute ju!

Det ser fortfarande ut som det är lite blött å vägarna men hoppas det torkar upp fort...gå du och sov en stund så fixar jag väglaget så länge:tummenupp :)

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025