Köra HD i 70 mil?

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
NULL
Har lovat att köra upp en HD Night Train(ca70mil).
Jag har aldrig kört nått liknande och undrar hur det är att ligga och pressa lv med en sån? blir 70 mil jobbigt?
bekväm körställning? hur fort orkar man köra utan att blåsa av?


(Jag är som van vid sporthoj då är det ju bara att krypa in bakom glaset och gasa på.)
 
Boris skrev:
2418555 Har lovat att köra upp en HD Night Train(ca70mil).
Jag har aldrig kört nått liknande och undrar hur det är att ligga och pressa lv med en sån? blir 70 mil jobbigt?
bekväm körställning? hur fort orkar man köra utan att blåsa av?


(Jag är som van vid sporthoj då är det ju bara att krypa in bakom glaset och gasa på.)

Vad har dom för vägar i USA? Var är HD'n gjord för att göra?

Just det. :) Det är nog inga som helst problem att blåsa 70 mil på en sådan. Snarare tvärtom.
 
Tror knappast att det är obekvämt att köra längre sträckor rakt fram med en sådan "hoj"...
 
Fina fisken, måste bara sy fast lite fransar på stället så man smälter in :D
 
vet inte hur modellen ser ut men ska du upp och köra bland tjälskott och grejer kan det bli tufft..
 
Körde en suzuki Marauder 15 mil, och jag kan säga att det är inte hälften så skönt som att köra en R1:a, så jag tror du kommer att ha skittråkigt i 70mil och sen träningsverk i ljumskarna dagen efter.Problemet är att man inte kan köra så fort några längre sträckor med custom "hojarna", och det vet ju alla hur kul det är att köra 90-110 men en mc.
 
Ingen problem att köra 70mil med HD... Körde 180mil sista sommaren inom 21timmar med HD Springer... Hela tid mellan 120-160 och var jättekul resa :)
 
Art Vandalay skrev:
2418779 Körde en suzuki Marauder 15 mil, och jag kan säga att det är inte hälften så skönt som att köra en R1:a, så jag tror du kommer att ha skittråkigt i 70mil och sen träningsverk i ljumskarna dagen efter.Problemet är att man inte kan köra så fort några längre sträckor med custom "hojarna", och det vet ju alla hur kul det är att köra 90-110 men en mc.
körde faktiskt en marauder 40 mil..fy faeeen säger jag..efter 10 mil hade arsle domnat bort rejält..
o sen när man dök upp i stan så gled de upp nå ghetto ungdomar i en bling bling bling bil..tokkolla in mig o hojen..undra om de beror på att jag körde den i mitt tokblåa ixs skinnställ :rolleyes:
 
Boris skrev:
2418555 Har lovat att köra upp en HD Night Train(ca70mil).
Jag har aldrig kört nått liknande och undrar hur det är att ligga och pressa lv med en sån? blir 70 mil jobbigt?
bekväm körställning? hur fort orkar man köra utan att blåsa av?


(Jag är som van vid sporthoj då är det ju bara att krypa in bakom glaset och gasa på.)

Inga problem alls, den är fan gjord för långåkning.. 70 mil är ingenting..

/47
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top