Köra falskreggat? Utan körkort? Straff?

THC

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Snabb
Kortet borta för tredje gången, med cirka tre års mellanrum två gånger tidigare med bil. Se upp riksväg 44 vid Grästorp röd civilbil Saab 9-5 med regnummer FHR 891. 152 på90väg...jävla skit att jag hade skjuts...hade dratt annars.
Korkad som jag var så skrev jag under delgivningen att jag bara får köra 48timmar till...GÖR ALDRIG DET!!!! skriv aldrig under nåt!!!...men det får gå till rättegång eftersom jag inte skrev under att jag erkänner.
Någon som vet vad straffet blir om man åker dit under spärrtiden, ifall man skulle ha otur att bli tagen av snuten utan möjlighet att dra, och vad är straffet för att köra falskreggat? För säsongen är knappast slut på grund av en jävla gubbjävel i blåkläder. :kocko

Hur ofta drar dom upp en fortkörning i rättegång?
någon som sluppit detta?
Jag vet att det jag tänkt göra är fel så ni fjantar :3freak som ska skriva moralkakor kan bespara detta och istället använda sporthojarna som dom ska användas.

THC skrev:
Kortet borta för tredje gången, med cirka tre års mellanrum två gånger tidigare med bil. Se upp riksväg 44 vid Grästorp röd civilbil Saab 9-5 med regnummer FHR 891. 152 på90väg...jävla skit att jag hade skjuts...hade dratt annars.
Korkad som jag var så skrev jag under delgivningen att jag bara får köra 48timmar till...GÖR ALDRIG DET!!!! skriv aldrig under nåt!!!...men det får gå till rättegång eftersom jag inte skrev under att jag erkänner.
Någon som vet vad straffet blir om man åker dit under spärrtiden, ifall man skulle ha otur att bli tagen av snuten utan möjlighet att dra, och vad är straffet för att köra falskreggat? För säsongen är knappast slut på grund av en jävla gubbjävel i blåkläder. :kocko

Hur ofta drar dom upp en fortkörning i rättegång?
någon som sluppit detta?
Jag vet att det jag tänkt göra är fel så ni fjantar :3freak som ska skriva moralkakor kan bespara detta och istället använda sporthojarna som dom ska användas.

Va e jag inte den ändå som kommer köra utan kort ifall jag blir av med de :banana

Du o jag kanske skulle köra tillsamans o reta snuten lite :rofl

Dom drar istort sett alltid upp såna fall till tingsrätten... om du inte har extremt goda motbevis är chansen väldigt liten att bli friad då dom tror betydligt mycket mer på polisen än dig (tro mig jag vet) Fördelen är väl oftast att det tar en jäkla tid innan det går till rättegång och du får en stund på dig att spara pengar till böterna.....

Jag fattar ingenting. Hur ofta blir man egentligen stoppad av polisen, och dessutom skriver du ju att du hade dragit snuten om du inte hade haft skjuts. Risken att du åker fast lär ju alltså vara rätt låg....

En intressantare frågeställning är ju "Vad händer om jag krashar in i något jättedyrt och får lite svårt att förklara för försäkringsbolaget varför jag kör utan körkort" :kocko

THC skrev:
...

:rofl

Ja jesus. Tänka sig att det läggs miljoner på SETI-programmet....

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd