Köra E-registrerat till och från bana?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hur fungerar det med e-reggning, jag får bara köra på allmän väg om jag är på väg till bana/träning?
Har provkört några hojar nu och har fastnat för 3 stycken, varav en ktmsx, husa 650 (redan lv-reggad) samt en husa fc600 (endast förreggad).
Nu kollar jag om det går att regga in fc'n och det gick absolut inte att lv-regga men det gick att e-regga.
Om jag skulle köpa den och köra e-reggat, räcker det då med att jag är med i örebros motardklubb eller vad det heter för att få köra till och från banan?
Hon på vägverket kunde inte svara på det, och husaberg sa bara att jag inte kunde landsvägs-registrera den :(
Och varför ska det vara så svårt att regga in en sxs?

edit/ nu fick jag äntligen tag på en som kunde lite mer iaf, och hon sa att jag måste ha en giltig TÄVLINGSlicens för att fåf ramföra fordonet på allmän väg. Ingenting om tilloch från bana dock.
Men jag vill ju inte tävla :( jag vill ju bara träna litegrann på motardbanan samt köra på isen och lite enduro i vinter.
Fråga två lyder alltså: Hur f*n tar jag en tävlingslicens, kan jag köpa den :)

Last edited:
Du får köra till och från träning om den är sanktionerad av (=klubben ansluten till) Svemo + att du har tävlingslicens från Svemo. Mig veterligen finns fortfarande ingen licens för motard utan jag tror det är rr, cross och backe som gäller (backe är billigaste). Läs mer på svemo.se samt kolla med klubben ifråga.

Om du inte ska tävla så kanske det är enklast att skaffa en hoj som är lv-reggad från början, nu på hösten är det ju inte svårt att få tag i objekt...
Licens kostar ca 2000/år så en lite dyrare lv-reggad hoj kanske blir billigare iaf.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT