Hur fungerar det med e-reggning, jag får bara köra på allmän väg om jag är på väg till bana/träning?
Har provkört några hojar nu och har fastnat för 3 stycken, varav en ktmsx, husa 650 (redan lv-reggad) samt en husa fc600 (endast förreggad).
Nu kollar jag om det går att regga in fc'n och det gick absolut inte att lv-regga men det gick att e-regga.
Om jag skulle köpa den och köra e-reggat, räcker det då med att jag är med i örebros motardklubb eller vad det heter för att få köra till och från banan?
Hon på vägverket kunde inte svara på det, och husaberg sa bara att jag inte kunde landsvägs-registrera den
Och varför ska det vara så svårt att regga in en sxs?
edit/ nu fick jag äntligen tag på en som kunde lite mer iaf, och hon sa att jag måste ha en giltig TÄVLINGSlicens för att fåf ramföra fordonet på allmän väg. Ingenting om tilloch från bana dock.
Men jag vill ju inte tävla
jag vill ju bara träna litegrann på motardbanan samt köra på isen och lite enduro i vinter.
Fråga två lyder alltså: Hur f*n tar jag en tävlingslicens, kan jag köpa den
Har provkört några hojar nu och har fastnat för 3 stycken, varav en ktmsx, husa 650 (redan lv-reggad) samt en husa fc600 (endast förreggad).
Nu kollar jag om det går att regga in fc'n och det gick absolut inte att lv-regga men det gick att e-regga.
Om jag skulle köpa den och köra e-reggat, räcker det då med att jag är med i örebros motardklubb eller vad det heter för att få köra till och från banan?
Hon på vägverket kunde inte svara på det, och husaberg sa bara att jag inte kunde landsvägs-registrera den

Och varför ska det vara så svårt att regga in en sxs?
edit/ nu fick jag äntligen tag på en som kunde lite mer iaf, och hon sa att jag måste ha en giltig TÄVLINGSlicens för att fåf ramföra fordonet på allmän väg. Ingenting om tilloch från bana dock.
Men jag vill ju inte tävla

Fråga två lyder alltså: Hur f*n tar jag en tävlingslicens, kan jag köpa den

Last edited: