RJ
God & glad kexchoklad!
Ja det kan bli verklighet om man har gått licenskurs och sedan betalar 2650:- för ett träningskort på Midlanda. Man behöver verkligen inte ha tävlingsambitioner för att gå licenskurs. NRS (norra roadracing sällskapet) håller förövrigt en licenskurs på Midlanda i mitten på maj. Kruxet för att det skall bli någon körning överhuvudtaget varje vecka är att det blir minst 16 pers som löser detta träningskort, fram till idag har 8 pers löst kortet. De värsta scenariot är att det inte blir någon körning pga för lågt deltagarantal!
Jag skall försöka förklara hur en licensträning fungerar! Ifjol var det tisdagar mellan 17.00-21.00 som gällde, du åker till banan hälsar på Kenneth som redan är där...
...framför dig ligger nu 4 timmars fri åkning på bana! För den som tycker det låter lite får tänka om igen, fråga gärna obruT här på forumet vad han tycker om dessa träningar. Sedan det viktigaste av allt det finns inget krav på att du skall vara snabb alla kör i sitt tempo!
Jag hade tänkt lösa ett sådant här kort men skulle gärna vilja ha några fler umebor som gör likadant. Vore perfekt med lite sällskap!
ObruT skall kanske också lösa ett men hans tumme måste först flyttas från de mer centrala delarna av handen till där den sitter på dig och mig...
Gå in på Sundsvallsforumet och läs där längst upp på sidan vad som gäller för detta!

Jag skall försöka förklara hur en licensträning fungerar! Ifjol var det tisdagar mellan 17.00-21.00 som gällde, du åker till banan hälsar på Kenneth som redan är där...
...framför dig ligger nu 4 timmars fri åkning på bana! För den som tycker det låter lite får tänka om igen, fråga gärna obruT här på forumet vad han tycker om dessa träningar. Sedan det viktigaste av allt det finns inget krav på att du skall vara snabb alla kör i sitt tempo!

Jag hade tänkt lösa ett sådant här kort men skulle gärna vilja ha några fler umebor som gör likadant. Vore perfekt med lite sällskap!

Gå in på Sundsvallsforumet och läs där längst upp på sidan vad som gäller för detta!