Köra bana en dag i veckan!

• Thread starter Thread starter RJ
  • Start date Start date

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Ja det kan bli verklighet om man har gått licenskurs och sedan betalar 2650:- för ett träningskort på Midlanda. Man behöver verkligen inte ha tävlingsambitioner för att gå licenskurs. NRS (norra roadracing sällskapet) håller förövrigt en licenskurs på Midlanda i mitten på maj. Kruxet för att det skall bli någon körning överhuvudtaget varje vecka är att det blir minst 16 pers som löser detta träningskort, fram till idag har 8 pers löst kortet. De värsta scenariot är att det inte blir någon körning pga för lågt deltagarantal!
Jag skall försöka förklara hur en licensträning fungerar! Ifjol var det tisdagar mellan 17.00-21.00 som gällde, du åker till banan hälsar på Kenneth som redan är där...
...framför dig ligger nu 4 timmars fri åkning på bana! För den som tycker det låter lite får tänka om igen, fråga gärna obruT här på forumet vad han tycker om dessa träningar. Sedan det viktigaste av allt det finns inget krav på att du skall vara snabb alla kör i sitt tempo! :tummenupp
Jag hade tänkt lösa ett sådant här kort men skulle gärna vilja ha några fler umebor som gör likadant. Vore perfekt med lite sällskap! :) ObruT skall kanske också lösa ett men hans tumme måste först flyttas från de mer centrala delarna av handen till där den sitter på dig och mig... :tungan
Gå in på Sundsvallsforumet och läs där längst upp på sidan vad som gäller för detta!
:banana

Oj vilket gensvar! Är jag helt ensam här inne? :confused:
Inte ens någon som skall gnälla och säga att det är för långt bort, dyrt, fel sorts hoj m.m
Kom igen nu ge mig ett livstecken! :)

Jag måste säga att jag är grymt sugen, men verkligheten kommer ikapp och säger att jag inte har råd.. :( :(

Jag kommer att åka på minst 1 bankörning i sommar, det är i alla fall medräknat i årets budget... Håller man sig på båda hjulen och allt går bra så kan det kanske bli fler svängar, men inte så många att licens och årskort kommer att bli aktuellt. :(

jag lever...

och ni som har frågor om licensträningar till mig...
ställ dom och jag svara !!!

1 bra att ha mekaniker
2 ät före
3 vatten
4 bensin
5 mer vatten
6 prata fort så hinner du köra mer :-)
7 glöm INTE att hämnta ut nyckeln före till stugan (antjärn stänger 20.00)
8 Chips
9 handuk
10 medlemskap i NRS (100kr )
11 kom med frågor......

obruT skrev:
jag lever...

1 bra att ha mekaniker
2 ät före
3 vatten
4 bensin
5 mer vatten
8 Chips
9 handuk
11 kom med frågor......
Det var fasen på tiden att du skrev något!
Fråga 1. Måste man verkligen ha mekaniker eller är mekaniker ett annat ord för påkläderska för dig? :rofl
Fråga 2. Åker man bara ned för en licensträning behöver man väl inte hämta någon nyckel på campingen? :confused:
Fråga 3. Visst skall du byta ut chipsen mot banan i sommar, du är ju gammal elitidrottsman och då duger det inte med feta chips?

Påstående 1. Visste du om att i början på maj med eller utan tumme åker vi till Virtasalmi! :banana

obruT skrev:
jag lever...

Varför är de så få som vill köra bana när det finns så många sporthojsfantaster?

Låter ju som värsta Moto GP träningen :hihi . Mekaniker :tomten Annars brukar det räcka bra med en flaska vatten och full tank.
obruT skrev:
jag lever...

1 bra att ha mekaniker
2 ät före
3 vatten
4 bensin
5 mer vatten
8 Chips
9 handuk
11 kom med frågor......

RJ skrev:
Det var fasen på tiden att du skrev något!
Fråga 1. Måste man verkligen ha mekaniker eller är mekaniker ett annat ord för påkläderska för dig? :rofl
Fråga 2. Åker man bara ned för en licensträning behöver man väl inte hämta någon nyckel på campingen? :confused:
Fråga 3. Visst skall du byta ut chipsen mot banan i sommar, du är ju gammal elitidrottsman och då duger det inte med feta chips?

Påstående 1. Visste du om att i början på maj med eller utan tumme åker vi till Virtasalmi! :banana

1 Man hinner inte ta av skinnställ (så på kläderska behövs bara på helgkörningar)

2 Jo men en person jag har att "göra" med hyr ju banan i tid och otid :-)

3 chips kan bytas ut mot Öl åxå....(maratonlöpare som man var)

RJ skrev:
Inte ens någon som skall gnälla och säga att det är för långt bort, dyrt, fel sorts hoj m.m
Kom igen nu ge mig ett livstecken! :)

Min ursäkt är faktiskt att det blir "dyrt" :3freak

ChrilleR1 skrev:
Låter ju som värsta Moto GP träningen :hihi . Mekaniker :tomten Annars brukar det räcka bra med en flaska vatten och full tank.

och du klagar på att jag är långsam!!!!

hur får du soppan att räcka FYRA timmar!!! :tummenupp :tummenupp

det borde ju betyda att "vi" inte behöver lära oss tanka på långlopp :7peta

cbjorkman skrev:
Min ursäkt är faktiskt att det blir "dyrt" :3freak

är det dyrt...

4 timmar för 300kr om dom får ihop ....16st som (2650 för 20ggr är jätte billigt)

obruT skrev:
är det dyrt...

4 timmar för 300kr om dom får ihop ....16st som (2650 för 20ggr är jätte billigt)

Det är inte avgiften som är dyr utan hela paketet med resor 16ggr till banan (52mil/gång) och sen alla andra kringkostnader...Finns många saker jag vill lägga mina pengar på just nu :huvet

cbjorkman skrev:
Det är inte avgiften som är dyr utan hela paketet med resor 16ggr till banan (52mil/gång) och sen alla andra kringkostnader...Finns många saker jag vill lägga mina pengar på just nu :huvet
Härligt med lite drag på sidan så här på morgonkvisten.
Visst helt klart kostar det och som vanligt handlar det om att prioritera. Förhoppningsvis i sommar kan vi åka minst två eller kanske så många som fyra personer i samma fordon. Delar man kostnaden på dessa personer så behöver det inte bli så farligt.
Grundregeln (tyvärr) är ju att allt som är roligt kostar! Varför kunde inte jag ha maskrosor som mitt största intresse, vi brukar ha ett helt gäng ute på gräsmattan under sommaren.

RJ skrev:
Härligt med lite drag på sidan så här på morgonkvisten.
Visst helt klart kostar det och som vanligt handlar det om att prioritera. Förhoppningsvis i sommar kan vi åka minst två eller kanske så många som fyra personer i samma fordon. Delar man kostnaden på dessa personer så behöver det inte bli så farligt.
Grundregeln (tyvärr) är ju att allt som är roligt kostar! Varför kunde inte jag ha maskrosor som mitt största intresse, vi brukar ha ett helt gäng ute på gräsmattan under sommaren.

Yep, det är som du skriver att man blir tvungen att prioritera...kommer att köra bana, fast inte varje tillfälle som dyker upp tyvärr.

cbjorkman skrev:

1 kör inte så krockigt (INTE 26 mil dit)
2 köp chips på extrapris :D
3 gör som raggare........sammåkning
4 2650 kr ....far dit 9 ggr kör 4 timmar varje gång (tanka och drick vatten FORT)
294kr kostar körningen(om man kör 9 ggr på årskort)
200-350kr soppa på bana(tror jag typ)
400-800 kr transport dit/antal vid sammåkning....(hoppas RJ köper nån disel)
25-350kr mat och dryck :tummenupp

det är nu man INTE ska summera ihop vad ett nöjje kostar...

He he full tank ca 15-20 mil körning jag brukar nöja mej med det. :tummenupp Vi får försöka träffas nån helg framöver å fundera lite inför sommaren. :fyllisar
obruT skrev:
och du klagar på att jag är långsam!!!!

hur får du soppan att räcka FYRA timmar!!! :tummenupp :tummenupp

det borde ju betyda att "vi" inte behöver lära oss tanka på långlopp :7peta

är det dyrt...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman