"Köra av sig på bana..."

Känner rent spontant att man inte kör av sig på bana utan mer ökar på beroendet istället. Körningarna på vägarna har inte samma charm längre, nu känns det mer som en transportsträcka från A-B.
 
Revelator skrev:
Känner rent spontant att man inte kör av sig på bana utan mer ökar på beroendet istället. Körningarna på vägarna har inte samma charm längre, nu känns det mer som en transportsträcka från A-B.

Men jag gillar att man kommer någonstans. Det jag tycker är tristas med att köra på bana är ju att det bara går runt runt runt. Kommer ju aldrig nåt nytt. Jag tappar koncentrationen efter 3-4 varv. Jag tycker att det är synd. Jag skulle vilja brinna för bankörning =(
 
Robban W skrev:
Men jag gillar att man kommer någonstans. Det jag tycker är tristas med att köra på bana är ju att det bara går runt runt runt. Kommer ju aldrig nåt nytt. Jag tappar koncentrationen efter 3-4 varv. Jag tycker att det är synd. Jag skulle vilja brinna för bankörning =(
Nu vet jag inte hur fort du kör på bana men personligen tycker jag att varje kurva är en ny utmaning varje gång eftersom man nästan aldrig är helt nöjd.
Kunde ha bromsat lite senare, gasat lite tidigare, valt ett lite snävare spår osv.
 
Beroendet minskar ju inte utav att man kör bana.
Men säkerhetstänkandet ökar förhoppningsvis på gatan efter att man kört bana då man dels lärt sig att hantera hojen bättre för att man har kunnat pressa på gränserna och sen att det kanske inte är lika kul att gasa satan på gatan såsom man kan göra på banan.
 
Robban W skrev:
Men jag gillar att man kommer någonstans. Det jag tycker är tristas med att köra på bana är ju att det bara går runt runt runt. Kommer ju aldrig nåt nytt. Jag tappar koncentrationen efter 3-4 varv. Jag tycker att det är synd. Jag skulle vilja brinna för bankörning =(

Fram för fler långa banor! Minst ett par mil per varv. Vägen till och från jobbet på ca 7 mil skulle vara perfekt om det fanns bättre avåkningszoner och mindre med trafik (fast trafiken ger ju tillfällen till omkörningar - och det är skoj det med på sitt sätt :) ). Fort, men omväxlande ska det vara...

När jag tänker efter så är det enda riktigt roliga med bankörning, att det alltid finns folk att köra om :D
 
Bikerbitch skrev:
Beroendet minskar ju inte utav att man kör bana.
Men säkerhetstänkandet ökar förhoppningsvis på gatan efter att man kört bana då man dels lärt sig att hantera hojen bättre för att man har kunnat pressa på gränserna och sen att det kanske inte är lika kul att gasa satan på gatan såsom man kan göra på banan.
Så du ligger o pressar precis på gränsen när du kör på bana?
 
sandstream skrev:
Nu vet jag inte hur fort du kör på bana men personligen tycker jag att varje kurva är en ny utmaning varje gång eftersom man nästan aldrig är helt nöjd.
Kunde ha bromsat lite senare, gasat lite tidigare, valt ett lite snävare spår osv.
Och framförallt, gett på den jäveln framför en :D [Läs Hannezzzzzz]
 
Last edited:
Bana är skoj men det ersätter knappast gatåkat, har man familj osv och svårt att få tiden att räcka till är det nog krångligt att bara sticka ut och köra några timmar, bankörningar blir mer svårplanerade.

Det bästa hade varit en 600:a att bara köra bana med och en litermaskin att mysa fram på vägen med... På gatan kör man inte som jävulen själv iochmed grusar/bilar/blinda gubbar/älgar/poliser osv.

Iochförsig är jag gammal och långsam på banan med... men det hör knappast hit :gnissla :4skrika

Sedan så kan jag knappast påstå att jag kör slöare på vägen efter att ha börjat köra på banan, kör nog som innan..
 
En bra sak med bankörning tycker jag är att man bygger upp tempo för sin gatkörning. Jag var extremt långsam. Kom ofta jobbigt långt efter de flesta på gruppkörningarna. Gick sedan en Broms- & Korvkurs pluss några öppna bandagar på K-kulle, G-åsen och GR. Nu går det mycket snabbare. Känner mig helt enkelt lite som en Valentino. Och det är en jävulskt skön känsla!
 
#Olsson# skrev:
En bra sak med bankörning tycker jag är att man bygger upp tempo för sin gatkörning. Jag var extremt långsam. Kom ofta jobbigt långt efter de flesta på gruppkörningarna. Gick sedan en Broms- & Korvkurs pluss några öppna bandagar på K-kulle, G-åsen och GR. Nu går det mycket snabbare. Känner mig helt enkelt lite som en Valentino. Och det är en jävulskt skön känsla!
Antingen blir man harig efter bankörning å tycker inte om gatan längre eller så blir man som ovanstående. pest eller kolera
 
HanneZ skrev:
Så du ligger o pressar precis på gränsen när du kör på bana?

Precis på gränserna var det inte snack om. Men klart man pressar på gränserna mer på banan än vad man gör på gata för att det är en bättre plats att göra det på.
 
#Olsson# skrev:
En bra sak med bankörning tycker jag är att man bygger upp tempo för sin gatkörning. Jag var extremt långsam. Kom ofta jobbigt långt efter de flesta på gruppkörningarna. Gick sedan en Broms- & Korvkurs pluss några öppna bandagar på K-kulle, G-åsen och GR. Nu går det mycket snabbare. Känner mig helt enkelt lite som en Valentino. Och det är en jävulskt skön känsla!
:trött
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top