Köra asfaltsbana med 21" fram?

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Har tankar om att nån gång ta ut DR650n på asfaltsbana. Nån som har erfarenhet/vet hur det är att köra bana med 21" fälg fram? Finns det OK däck i 21"? Blir däckprofilen konstig så det är svårt med nerlägg på knäskraparnivå? :va

Har kört XT660 med 21" fram, på gocartbana/knix. Funkat bra, Skrapat fotpinnar. Knän vet jag inget om dock :). Har för mig att jag hade Conti Trail Attack på.

Kört på knutstorp med en dr 600 var inga större problem .Fast det var ju när jag var ung och sakna omdöme:hihi

Har kört XT660 med 21" fram, på gocartbana/knix. Funkat bra, Skrapat fotpinnar. Knän vet jag inget om dock :). Har för mig att jag hade Conti Trail Attack på.

Samma lika, F800gs med mitas e07. Mer grepp i däcken än vad hjärnan ofta tror.

Likställer skrapade knäpuckar och skrapade fotpinnar :) Då vet jag att det funkar.

Det kan vara svårt att knäskrapa med en DR. Jag har provat min på Gelleråsen. Jag försökte ta Tröset i samma fart som med gixxer750. Bakhjulet släpper långt innan jag ens är i närheten med knäet. Iofs TKC80 både fram och bak.

Det kan vara svårt att knäskrapa med en DR. Jag har provat min på Gelleråsen. Jag försökte ta Tröset i samma fart som med gixxer750. Bakhjulet släpper långt innan jag ens är i närheten med knäet. Iofs TKC80 både fram och bak.

Jag har TKC80 fram och ska snart montera detsamma bak. Jag inbillar mig att greppet är väldigt dåligt jämfört med pilot road däcken som jag har på CBR'en. Tror inte jag vill testa att skrapa knä med TKC80 :)

Fantiserar om att en dag bara ha en gatreggad MC. Får se vad jag känner när jag haft DR'en några år. Säljer jag CBR'en så köper jag nog ett par riktiga asfaltsdäck till DR650n som jag kan slänga på vid bankörningsdagar.

Det släpper bak långt innan det släpper fram.
Kör på och ha kul!

Avon AM26 Roadrider ska finnas i de flesta storlekar och vara ett bra alternativ för bana.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT