Kör själv eller åker bakpå?

Har du a-kort eller åker du ändå?

• Antal röstningar
    0
åkte bakpå en gång sen vart det intensivkurs på A-kortet. detr säger väl det mesta om min karriär på bönpallen. han körde som en :kocko

Mirran skrev:
Klart jag kör själv,annars skulle jag nog inte hänga här!!

Man kan ju vara intresserad av att snacka hoj även om man inte kör själv... Var inte du det INNAN du tog kort?

Jag har A-kort, men ser tjusning i att både åka och köra. Känns skönt att slippa ta ansvar ibland, och min karl kör ju som en gud så... :tungan
Dessvärre saknar jag B-kort... Jag är nog den enda här inne som började i rätt ända av alfabetet! :D

/FW

CalleE skrev:
Ungefär som att be den där tjejen man vet ÄTER upp pennorna i skolan om en a*****ning...
Vad blir det där försökte få in nåt me sug men funka inte! :va
:spammer
:notme

Förresten vägrar jag åka bakpå, har gjort det en gång efter jag skaffat kort och en gång är en gång för mycket. Undrar hur folk som åker med mig vågar åka med :3freak

Åker än så länge, men det efterlängtade kortet har jag förhoppningsvis till våren. Läs= JAG SKA BANNE MIG HA DET TILL VÅREN!!!! :banana

Det är uselt att åka bak på om det inte är en guldving förstås... men isf kan man ju lika gärna köra bil, så där försvinner den poängen.

Tycker inte heller om att skjutsa. Trots att jag är 188cm känns det i armarna, eftersom man får sträcka sig bak så mkt som möjligt hela tiden så att hon (ja jag skjutsar inte killar) inte ligger ovanpå ens rygg...

Är det bara jag som tycker det är extremt jobbigt att skjutsa? Det går inte heller att få nån bra känsla i körningen, allt känns bara jobbigt! Men för en vacker kvinnas skull kan man ju skjälvklart genomlida det.... :tuttar

Meh, finns ju inget som passar mig ju. Har inte börjat ta ngt A-kort, men är heller inte helt nöjd med att bara åka bakpå. :D

Har a1 kort, det måste väl räknas som har A i den här tråden? aja annars kan ni räkna bort en röst där..

kör själv, hatar att ha folk bakpå för att vägegenskaperna försämras så innihelvete.

watson skrev:
Man kan ju vara intresserad av att snacka hoj även om man inte kör själv... Var inte du det INNAN du tog kort?

Jag har A-kort, men ser tjusning i att både åka och köra. Känns skönt att slippa ta ansvar ibland, och min karl kör ju som en gud så... :tungan
Dessvärre saknar jag B-kort... Jag är nog den enda här inne som började i rätt ända av alfabetet! :D

/FW

Det är väl klart att man började i rätt ända, det gick ju inte att ta B eftersom jag inte hade åldern inne, men A-kort gick fint :)

jag blev skjutsad runt i manöverbanan, jag var livrädd hela tiden och sedan dess blir jag hellst inte skjutsad! :skrämd

När jag gick i körskola så skjutsade läraren oss ofta en bit för att visa hur ett visst moment skulle genomföras och då kände jag mig helt trygg, för den snubben körde så otroligt säkert, lugnt och kontrollerat.

Några gånger har jag blivit skjutsad av polare (innan jag hade tagit mitt kort och gånger då min hoj blivit inkapaciterad pga punka etc) och det har mer varit som en hemsk mardröm :). Det är jobbigt att känna att man inte har kontroll över fordonet om man inte är 150% säker på att föraren är en gud på att köra.

Själv har jag skjutsar jag ibland, oftast polare som aldrig åkt hoj förut och då brukar jag ta det varsamt som fan eftersom jag själv vet hur det känns när föraren ska spela allan och dra på full gas utan förvarning. När jag skjutsar folk så gör jag det för att marknadsföra hobbyn, jag vill att de jag skjutsar blir så bitna att de köper en egen hoj och tar körkort :).

Nu har jag dock fimpat mina skjutspinnar på min S3 då de var i vägen för slipon:et, men de går ju alltid att sätta på igen om någon söt tjej vill åka en tur :)

Jag har inte A-kort, för tillfället håller jag inte på med det heller för att jag koncentrerar mig på b kortet :) Så jag blir skjusad, men jag nöjer mig INTE med det. Jag ska ha mc kort också.
Så det så :)

/Annicka

watson skrev:
Dessvärre saknar jag B-kort... Jag är nog den enda här inne som började i rätt ända av alfabetet! :D /FW

Nix pix, jag har inte heller nåt B, men det ska väl ordnas också..
Satt bakpå i många år och älskade det, tröttnade efter en säsong på en Duke som gick mest på ett hjul.... efter körkortet undviker jag det helst, om det inte är i studiesyfte på bana. Sjukt kul att bli skjutsad av nån som är proffs!

Håller på att ta så jag kan köra själv nästa sommar :)

Jag trodde att jag var nöjd med att åka bakpå tills jag fick provköra en sväng, sen blev det en egen liten hoj, illa kvickt! Kör väldigt gärna själv, men eftersom möjligheterna är lite begränsade när man bara är 18 o inte har fixat kortet än, så åker man ju endel bakpå, men jag har ju inget emot att sitta o krama på pojkarna lite... :tummenupp

klart att man kör själv, annars missar man ju hela nöjet........ :)

dessutom är det så jobbigt att åka bak när man inte själv får styra.... :brinnerup om det händer någonting när jag kör så är det offtast mitt eget fel, men om det gör det när nån annan kör så kan jag inte göra nått.......ush vad hemsk........... :död

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back