Kör ni utan insatser

Rocky skrev:
2135712 Harley-Parkinsson är inte min grej, visst låter dom mycket men det gör även en gammal trajja med morgo-sats. :tummenupp

Men även jag kör med dämpare även om den kanske inte "dämpar" speciellt mycket. :tummenupp
Det förstår jag, det var inte det som var pointen ;-) Jag har ägt och åkt annat också.
No hard feelings
/J

Jag har också ett Leo fast i aluminium, jag plockade ur insatsen direkt. Den kan dock vara bra att ha på bandagar, om man är singeltjej eller kille och "into that thing"...

bild.jpg

.

Rocky skrev:
2135752 Inga problem! men kan kan en gammal 1200:a låta så värst mycket. :rolleyes:
Hmm
Min point:
Jag har pysslat med förbränningsmotorer (och förbränningsmotoranläggningar i fartyg) i hela mitt liv, både på fritiden och i jobbet. De minsta motorer jag hållt på med är motorcykelmotorer. Jag kan bli tårögt av lycka av att stå i tex ett maskinrum nära en turboladdare under ett fullkraftprov och känna ett ljudtryck som får min näsvingar att kittla och sätta hela bröstkorgen i svängning. Likaledes att står vid sidan och höra en vass bil eller cykel gå nerför stripen.

Hur mycket min hoj låter i dina öron var inte min point, ljudet är ett resultat av den avstämning jag gjort efter bromsbänkskörning. Jag tycker det är lagom buller, jag kan får den att gå tyst genom att hålla igen på gasen när jag vill mao.(Att när jag kör hoj bullra i närheten av andra människor som kanske sitter på en uteservering och som ej uppskattar när jag kör hoj tycker jag förstås är pubertalt)

Min point var snarare din liknelse att blanda ihop oss homosar med folk som inte gillar motorljud.
Jag tror inte de två egenskaperna är korrelerade. Det finns nog alla sorter

Som sagt, no hard feelings.
Nu ska jag dra från jobbet och ut och bränna någonstans.

Hilsen
Jörgen

Lurch skrev:
2135781 Jag har också ett Leo fast i aluminium, jag plockade ur insatsen direkt. Den kan dock vara bra att ha på bandagar, om man är singeltjej eller kille och "into that thing"...

bild.jpg

.

Tror inte riktigt min insats ser ut sådär, tror inte den går så långt in faktiskt, ser ut som nånting som bara sitter 2-3 cm in och gör hålet mycket mindre. Får hoppas att det låter mycket bättre iaf =)

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back