Kör ni utan insatser

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Har ni plockat ut insatserna i era slipons?

Jag har ett bolt-on Leo-vince kolfiber till min gixxer och tycker det låter lite tamt. Undrar bara hur det låter om jag plockar bort den yttre insatsen (kanske den enda) som sitter där. Kanske vrålar som en skollad penis

vbg_snake skrev:
2133977 Har ni plockat ut insatserna i era slipons?

Jag har ett bolt-on Leo-vince kolfiber till min gixxer och tycker det låter lite tamt. Undrar bara hur det låter om jag plockar bort den yttre insatsen (kanske den enda) som sitter där. Kanske vrålar som en skollad penis

köp ett IXIL! vänta till lördag så får du höra hur mitt låter och du lär nog köpa ett du med :yoparty

abethebabe skrev:
2133987 köp ett IXIL! vänta till lördag så får du höra hur mitt låter och du lär nog köpa ett du med :yoparty

haha det luktar som det blir en dyr träff =)

Har funderingar på att få ett grenrör byggt så jag kan ha tail-pipe. Men hittar ju inga som kan mecka nått sånt. =/

vbg_snake skrev:
2133994 haha det luktar som det blir en dyr träff =)

Har funderingar på att få ett grenrör byggt så jag kan ha tail-pipe. Men hittar ju inga som kan mecka nått sånt. =/

det var inte dyrare än nått annat bra märke! kolla hos nån rörfirma! fixa röret du vill ha bockat så fixar dom resten! min svåger e rörmokare :tummenupp

abethebabe skrev:
2134001 det var inte dyrare än nått annat bra märke! kolla hos nån rörfirma! fixa röret du vill ha bockat så fixar dom resten! min svåger e rörmokare :tummenupp

jasså kan rörmockare bocka sånna rör? Är det inte något viktigt man behöver tänka på? frågan är om jag får köpa nån form av helsystem eller om man kan ta den sista biten på röret å göra om, vil inte göra några hemmasvetsningar direkt =(

vbg_snake skrev:

Det lär ju inte låte mer än en twin ändå... :D

Nej skämt åsido... det finns väl inte någon som kör med sina insatser i.

vbg_snake skrev:

Insats? :va :tungan

Mitt Yoshimura slipon låter precis lagomt elakt ;) Fast dom där suzukisarna kanske inte låter så roligt ? :P

vbg_snake skrev:

Ingen aning faktiskt, det satt på hojen när jag köpte den och den låter Mulligt och mullrigt och mycket!!! 108 dB mätte dom det till på SBP i Fredags vid 5500 varv :fyllisar

Yoshi helsystem BTW

Nä ljuddämpare är tråkigt!
Men den dag du vill elda ur hojen på någon bana så blir det tvärstop :huvet
Dom flesta banor har krav på max 100db eller till och med mindre ändå.
På vissa krävs till och med att du har orginalburken på! :(
Själv fick jag inte komma in på Ringen efter att ha åkt över 100 mil enkel resa! :4skrika

vbg_snake skrev:
2133977yttre insatsen
Menar du att du har ett system med decibelkiller? I så fall låter det nog som original nu. Plocka bort, vid behov går det ju att sätta tillbaka (?). Eventuellt bör du mappa om efteråt.

Ljuddämpare är för kvinnor och gays, det är "no filling" som gäller.
Börjar vänja mig nu men inte grannarna. :D

Last edited:
Orca69 skrev:
2134357 Menar du att du har ett system med decibelkiller? I så fall låter det nog som original nu. Plocka bort, vid behov går det ju att sätta tillbaka (?). Eventuellt bör du mappa om efteråt.

Tjena, ja, längst ut i slutet på röret sitter det typ en blombering. den gör väl hålet grymt mycket mindre, och är lite skruvad typ. sitter med en skruv som man kan skruva ut. Har Leo-vince kolfiber. Det _kanske_ är vad ni kallar DB-killer?

Kommer det låta något annorlunda om jag tar bort detta dvs?

/M

vbg_snake skrev:
2135466 Tjena, ja, längst ut i slutet på röret sitter det typ en blombering. den gör väl hålet grymt mycket mindre, och är lite skruvad typ. sitter med en skruv som man kan skruva ut. Har Leo-vince kolfiber. Det _kanske_ är vad ni kallar DB-killer?

/M

Låter som att du har åkt omkring med dB-killern i hela tiden...
Ta ur den så kommer du bli ruskigt nöjd!

vbg_snake skrev:
2135466 Tjena, ja, längst ut i slutet på röret sitter det typ en blombering. den gör väl hålet grymt mycket mindre, och är lite skruvad typ. sitter med en skruv som man kan skruva ut. Har Leo-vince kolfiber. Det _kanske_ är vad ni kallar DB-killer?

/M
Db-killern är ju till för att man ska kunna alternera mellan öppet "race" system och lagligt och justerar helt enkelt diametern på utblåset. Normalt brukar man köra öppet och stoppa i killern vid besiktning och liknande (om det behövs).

Som Savage sa, plocka ur. Det kan dock bli så att med lite öppnare system så kan bränsle/luftblandningen behöva justeras. Det märker du om den till exempel börjar ge ifrån sig mycket avgasknallar när du slår av på gasen/motorbromsar.

Rocky skrev:
2134378 Ljuddämpare är för kvinnor och gays, det är "no filling" som gäller.
Börjar vänja mig nu men inte grannarna. :D
Då har du ej hört mina hojar...
/J

Jag har relativt nypackad Yoshi-slip...den låter gött men vid lite lägre varv tycker jag att den liksom kan "bröla" lite...kan ju ha med kubiken att göra?...men tomgång och allt över 4000 låter den helt ok :tummenupp besiktigar göra ja med orginal-dämparn...för säkerhets skull :rolleyes:

Ta ur denna "strypning" du ska du se det blir annat ljud i skällan :)

Last edited:
Det är lite synd att det mig veterligen inte finns ngn generalagent i Sverige för Supertrapp i dagsläget. Om man inte åker med originalkonfigurerad motor utan gillar att trimma och modda är det praktiskt med Supertrapps bricksystem. Genom att variera antalet brickor när man besöker en bromsbänk kan man hitta den kombination som ger motorn bäst vrid. Och dessutom sedan ånyo kunna ändra om man tex byte kam, ökar slagvolymen eller ngt annat. På besiktningan tar man bara bort erforderligt antal brickor för att nå laglig ljudnivå. Skulle ju passa många banåkare med decibelkrav på sig osv.

Mvh
Jörgen

Jörgen Karlsson skrev:
2135538 Då har du ej hört mina hojar...
/J

Harley-Parkinsson är inte min grej, visst låter dom mycket men det gör även en gammal trajja med morgo-sats. :tummenupp

Men även jag kör med dämpare även om den kanske inte "dämpar" speciellt mycket. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back