Kör ni på rött ?

twinner666 skrev:
känner igen det där :confused: jag skulle fånga en räv en gång men räven slank ur näven,tittade på min hand och såg att jag hade fått valfett på tummen,det var därför räven kom loss :mad:

Jobbigt. Påminner mig om en sak också.

Jag och prästens lilla kråka skulle ut och åka, ingen hade vi som körde.

Kråkan var trägen så vi gav oss ut på vägen. Kråkan sade hon var mätt, spydde vägen full med valfett.

Än slank det hit och än slank det dit och än slank det ner i diket.

beror ju lite på området och tid på dygnet :)

har hänt.. alltså
men oftast så stannar jag när de är rött!

Bara ett förtydligade till vissa av er som inte känner mig. :6surkart

För mig finns det inget häftigt i att riskera mitt eller andras liv :fakta genom att t.ex köra på rött. Det är knappast tufft att köra på rött, däremot är det tufft att lita på sig själv och det man gör.

Att hela tiden lita på att andra gör saker rätt & att t.ex rött ljus strikt skall följas, oavsett situation är för mig grymt korkat, men jag är nog lite konstig. :3freak

Min topic va' avsedd för att checka ifall endast jag körde på rött ibland.

/n

Om jag har valet att tälta vid ett rödlyse hela natten, eller köra mot rött så är valet ganska enkelt!
Själklart så förutsätter jag inte att lyset inte ska slå om, men med en hoj på 140kg+mej på (165 :rolleyes: kg) så vill inte "sensorerna" i vägbanan hajja att jag står där!
Lessen, men min mamma blir orolig om jag inte kommer hem i tid! :crash

K-Micke: Man ska ALDRIG lita på att någon annan följer reglerna! ALLA fuskar, för vi är människor och det ligger i vår natur, vare sig du vill tro på det eller inte!
ALLA andra trafikanter är potentiella dödsmaskiner!

/Fröken anticamping

Last edited:
För mig finns det inget häftigt i att riskera mitt eller andras liv.

Watson har läst texten & fattat innehållet :tummenupp Jag tycker heller inte man skall lita på någon; oavsett om jag kör på grönt eller ligger i min fil och mötande har heldraget kan det finnas isioter som riskerar andras liv. :mad:

/n

Jag stannar alltid för rött, verkar sedan trafikljuset inte att funka så kör jag efter att ha kollat extra noga. Skulle nog vilja att alla andra också stannade vid rödljus.

Jag drar mot rött varje gång..... innan jag lägger i nästa växel...

05:45 på morgonen händer det rätt ofta faktiskt. Där kan man stå och vänta hur länge man vill, det rödljuset känner inte av min hoj.
Men först kan man ju stanna till och kolla så man inte krååkar.

twinner666 skrev:
jag brukar efter att jag kört mot rött dricka sprit och sedan köra 160 förbi skolor ca:07:45 på morgonen.varför ska man följa lagar??

Är det värre att köra mot rött än att köra för fort?!!!

Eftersom de flesta hoj åkare allafall dom jag brukar köra med varken håller någon hastighetsbegränsning, kör om på fel sida om refuger, spärrlinjer mm... Så då kan man väll lika gärna kolla om det ser fritt ut å köra även om det är rött.

twinner666 skrev:
jag brukar efter att jag kört mot rött dricka sprit och sedan köra 160 förbi skolor ca:07:45 på morgonen.varför ska man följa lagar??

Är det värre att köra mot rött än att köra för fort?!!!

Eftersom de flesta hoj åkare allafall dom jag brukar köra med varken håller någon hastighetsbegränsning, kör om på fel sida om refuger, spärrlinjer mm... Så då kan man väll lika gärna kolla om det ser fritt ut å köra även om det är rött.

Dock litar jag aldrig på det gröna ljuset efter en mc-olycka tidigare i sommras där en polare blev torpederad av en bil mitt framför ögonen även fast vi hade grönt...

Kvaddad hoj å blåmärken.

Självklart stannar man vid röd ljus. Och självklart förväntar jag mig att alla andra gör det också. Kör på mig när jag hade grönt och jag kommer slå dig tills du får samtliga färger i olika nyanser.

//Fredda

Fredda66 skrev:
Självklart stannar man vid röd ljus. Och självklart förväntar jag mig att alla andra gör det också. Kör på mig när jag hade grönt och jag kommer slå dig tills du får samtliga färger i olika nyanser.

//Fredda

Punkt slut.

Jag körde vid grönt en natt och då kom en jävel i en bil i hög fart mot rött. Följde efter honom för att säga några väl valda ord men han hade bråttom in på lasarettet...Hur jävla dum får man bli??
Riskera eget och andras liv, för att tjäna 10 sekunder...

Bara å slanga förbi.... :tummenupp :crash
sen så e man ju mcbud oxå, vilket medför tusentals rökörningar om dan, det gäller å hitta lite variation :D

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back