Kör ni med helförsäkring?

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Håller på o kollar upp försäkringar för tillfället och det är ju en bit dyrare med helförsäkring mot halv. Självriskerna är ju rätt höga också, typ 3000:- och däröver. Har svårt att tänka mig vad som skulle kunna gå sönder för att man skulle vara tvungen att utnyttja helförsäkringen, gaffeln kanske ev helt motorras eller liknande. Plast o prylar är ju inte så dyrt.

Hur gör/tänker ni? Offroad försäkringar har man ju oftast inget val med eller så kan man inte stänga av försäkringen efter säsongen. Hade Bilsport-MC innan men tycker de har grisat till sig lite nu. 6027:- skulle de ha för min hel/hel och då kan jag inte stänga av försäkringen sen. 4191:- kostade halvförsäkringen.

2300 helförsäkring/helår Bilsport/mc
Helt ok

Basse skrev:
Håller på o kollar upp försäkringar för tillfället och det är ju en bit dyrare med helförsäkring mot halv. Självriskerna är ju rätt höga också, typ 3000:- och däröver. Har svårt att tänka mig vad som skulle kunna gå sönder för att man skulle vara tvungen att utnyttja helförsäkringen, gaffeln kanske ev helt motorras eller liknande. Plast o prylar är ju inte så dyrt.

Hur gör/tänker ni? Offroad försäkringar har man ju oftast inget val med eller så kan man inte stänga av försäkringen efter säsongen. Hade Bilsport-MC innan men tycker de har grisat till sig lite nu. 6027:- skulle de ha för min hel/hel och då kan jag inte stänga av försäkringen sen. 4191:- kostade halvförsäkringen.

hade inte bils o mc,s offroadförsäkring tak på 4000 nåt?
(jag kör halv men har oså en gammal hoj)

Jag kör halvförs/helår på både 625:an och GSX:n på bilsport & mc dom tar strax under 1100 på 625:an och 2258:- på GSX:n

Tycker det känns lite onödigt med helförsäkat på motarden för plasten är billig och GSX_n är en så pass gammal att klotar jag den så får jag nog inget för den ändå.. :)

Hehe, det lönar sig att ringa runt. Fick 1500 hos Folksam för hel/hel :tuttar :tummenupp

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8