Kör ni med cyckeldator?

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date
Robban W skrev:
Jag hade cykeldator förra sommaren o magneten som jag hade limmat fast på fälgen lossnade...
Jag hört att man kan fästa magneten på bromskivan istället o att den skulle sitta bättre där.

säger en sak inget släpper från PL 400 cp starkt e det, lovar det sitter där :D

Kawa_GPX600R skrev:
säger en sak inget släpper från PL 400 cp starkt e det, lovar det sitter där :D

Men jag hade 2 komponents lim... Sånt där som dom lyfter en bil med på reklamen.

Men o andra sidan var det Soppatorsken som hade bort magneten när han hade lånat hojen till Svista... Han hade väll misskött den som vanligt. :)

Nysse skrev:
Jag fick dit 7 st 1206(stl) med mostånd i nederkant och en liten kabel för spänningen. Det funkade i allafall fast jag fick limma tillbaka glaset.

/N

Vilka dioder var det och varifrån fick du dom? Elfa?

Gör inte den lilla plastbiten på framfälgen att det kan bli obalans?

Kawa_GPX600R skrev:
kan kanske göra men va faen den lille väger ju inget, :7peta

-Räckte sladden till framhjulet??
Måste man kalibrera den på nåt sätt, vilken tum och så? Jag har inte öppnat än... Lat :)

Kay skrev:
Måste man kalibrera den på nåt sätt, vilken tum och så? Jag har inte öppnat än... Lat :)

HAHA sladden räckte skojar du ??? kort som faen var den jo man ska kalibrera men vet inte hur än ska fixa det imorr :D

Har oxå en sigma nånting på min fizzer kay... Har inte orkat kalibrera den rätt ännu dock (har suttit på sedan i november)... Den visar typ 108 när man kör i 150.... Fast det gör man ju aldrig...

Skriv sedan va du kalibrerar din till... =)

:banana

hållundan skrev:
Har oxå en sigma nånting på min fizzer kay... Har inte orkat kalibrera den rätt ännu dock (har suttit på sedan i november)... Den visar typ 108 när man kör i 150.... Fast det gör man ju aldrig...

Skriv sedan va du kalibrerar din till... =)

:banana

Ah.. hur sitter din? Altså själva datorn?

Kay skrev:
Ah.. hur sitter din? Altså själva datorn?
Sitter på ett av kåpstagen.... Ska kolla om jag har bild på´t...

Edit: Hittade en bild... Lite sjaskig, men man ser...

Lite svårt att se datorn när man svänger vänster dock =) Fast det funkar... Det fick bli att jag satte den där p.g.a kablaget va så kort....

Last edited:
hållundan skrev:
Sitter på ett av kåpstagen.... Ska kolla om jag har bild på´t...

Edit: Hittade en bild... Lite sjaskig, men man ser...

Lite svårt att se datorn när man svänger vänster dock =) Fast det funkar... Det fick bli att jag satte den där p.g.a kablaget va så kort....

Där kan den fan inte sitta.... ;)
Ska ju sitta snyggt bland resten av instrumenten :P

hållundan skrev:
Magnet, på bromsskivan, vips, funkar svinbra...

Bara att sätta den såpass nära navet, att den inte åker mot oket = obra...

men ska det inte vara ett visst avstånd? lr är jag ute och cyklar? :D

Kay skrev:

Finns förlängingskit av bc800 för montering på bakhjulet på trampcyklar, torde räcka för att montera på framhjulet på mc. Annars räcker den knappast till framhjulet om du vill ha den på vettig plats.

Men jag kapade och lödde på en extra sladd. Kan bli snyggt om man är noggran och har sladd i samma utförande... vilket tyvärr inte gällde för mig :-)

Sen knäckte jag loss snappkopplingen på den så att man behöver skruvmejsel för att få bort den, folk har ju lite långa fingrar... men det är valfritt.

Bara därför la hastighetsmätaren idag av på andra hojen (Kawan) :huvet men det visade sig vara wiren som gått... men fan typiskt att det händer mitt i påsken (då man knappast kan skaffa reservdelar) då jag inte ska göra annat än att köra (> 30 mil per dag), tur att man kan använda varvräknaren som approximativ hastighetsmätare (varje 1000 rpm är lite över 20km/h i sexans växel)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul