Kör ni fortfarande eller har ni baxat in den i garaget?

Ställer nog av i slutet på månaden, här är det fortfarande ca +10 på dagarna iaf ;)
...fan längtar till sommaren :huvet

Blev elva mil med grus-Yamahan idag.
Fyra grader och några små regnskurar. Inga problem med mygg och andra insekter på visiret.
För mig börjar det bli dags att ställa undan bågarna nu...

Kommer bli sista turen med hojen idag, spola av leran som finns på den, smörja kedjan, byta växellådsolja, tanka, ladda batteriet och smörja upp kondomen!

Sen så får pärlan stå i garaget

21 mil på div vägar.... med 2 kompisar som kör mc,,, :rock

Fyra grader och några små regnskurar. Inga problem med mygg och andra insekter på visiret.

Kör nakenhoj så för mig är just av avsaknaden av insekter väldigt välkommen :) Hade strålande morgonturer till jobbet både torsdag o fredag, temp runt nollan, klarblå himmel och solen just kommit upp, vackert som fan.

I veckan blir det ju typiskt sommarväder igen ser det ut som, 10-12 grader och regn :)

View attachment 371268

Hojen står nu inomhus så man kan beskåda o torrgasa när det känns jobbigt kalla vinter dagar.:hihi
Hehe! Jag blev riktigt stolt häromveckan när jag fick hjälpa en god vän på andra sidan stan att baxa in hans Retta i vardagsrummet. Fan va den gör sig bra mot tegelväggen!:tummenupp:tummenupp

Så skulle jag och vela kunna göra med min hoj, synd bara att man bor i lägenhet...
Samma här. :( Bor på tredje våningen och hade vi bara haft hiss hade jag allvarligt funderat på att köra upp en hoj i lyan.
Men sen tänker jag att jag inte skulle kunna välja vilken, för kör jag upp en saknar jag ju de andra.:gråta
Äh, lika bra att de får stå och småsnacka ihop i garaget under vintern.:tungan

Klart man skulle lägga omkull finhojen i en rondell. Regn och en halvtrasig väg full av skit var visst ingen bra kombination. Summa summarum: det är nog dags att ställa in nu. :hej

Klart man skulle lägga omkull finhojen i en rondell. Regn och en halvtrasig väg full av skit var visst ingen bra kombination. Summa summarum: det är nog dags att ställa in nu. :hej

Det var ju jäkla pissigt! Jag har precis gått och köpt mig en vfrrrr som står och ropar på mig nere i garaget, men jag får väl lära mig av ditt misstag och ge mig till tåls...i 5 månder till...:näsblod

Funderar på att ställa in hojen för vintern, satan bara regnar här körde i dag men var rätt kallt samt fläckvis blöta var inte kul :(

Körde 4 mil igår ;D kallt men mysigt!

Helgen ska nog bli fint i Jönköping, man lever ju på hoppet! Mindre spännande dock att batteriet är kajko i kylan och regnet, fick putta igång den igen :D

Igår blev sista rundan för mig med tanke på väderprognosen - regn fram till nästa vecka då det blir minusgrader istället, lite småfix på pärlan i garaget o lämna in för att få stämpeln i boken, sen blir det att ställa av :(

Det var ju jäkla pissigt! Jag har precis gått och köpt mig en vfrrrr som står och ropar på mig nere i garaget, men jag får väl lära mig av ditt misstag och ge mig till tåls...i 5 månder till...:näsblod

Det låter som ett klokt val. Brukar det inte sägas att man ska avstå det första och det sista passet på säsongen? :tungan

OT: Vad blev det för årsmodell? Bilder!!!

Köpte en hoj i Helsingborg som jag fick köra hem till Stockholm i regn nyss...... Blött och kallt, men NOBELPRISET till den som uppfann handtagsvärme :tummenupp

Nu står min nya lilla älskling ER-6:an och myser med min gamla lilla älskling 600FZR och längtar efter torra vägar :krama

Min flyttade in i vinteridet/garaget/pojkrummet (kärt barn...) i söndags.

Blir förhoppningsvis många mysiga stunder tillsammans där när snön yr utanför. Nu ska jag bara fixa en kaffemaskin och internetuppkoppling dit också så man kan eBay:a tillbehör hela vintern. (Eller också behöver jag skaffa mig en tjej igen... :rolleyes:)

Jag och två polare kom nyss hem från en tur på cirkus 14 mil.:) 14 grader i skrivande stund och snustorrt på vägarna. Var ju till och med så däcken blev varma. nej avställandet får fan vänta några veckor till:banana:banana

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti