Kör ni fortfarande eller har ni baxat in den i garaget?

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Hej,

Hur ser det ut för er kära SH kompisar? Har ni ställt in för i år eller trotsar ni kylan, regnet och blåsten och kör fortfarande? Det är ju bitvis faktiskt ganska bra väder på dagtid att köra på, men känns som att många ställt in eftersom man ser inte alls mycket hojar ute längre!

Själv avslutade jag säsongen i fredags med att köra hojen till verkstad för lite reparationer i 4 graders skön värme:)

Jag fick lämna hojen 24 mil norröver när jag körde hem vinterbilen, men ska upp och hämta den på torsdag igen. \o/
Så, inte står den och förtvinar i garaget än på länge! (Hoppas jag iaf)

rejäl runda i lördax , tror nog det vart den sista ... men hojjen körklar änsålänge , men var som en frusen fiskpinne när jag kom hem , så de börjar nog bli dax för vintervilan

Körde igår och hoppas på fler turer i år. Sålänge gatorna är torra kan det bli en tur, men så är ju min hoj åretrunt försäkrad också.
Hade jag sparat pengar på att ställa av hade det nog skett snart.

Jo det börjar bli dags som du säger! Förra året varade ju säsongen aningen längre för mig men eftersom jag skulle in på verkstad och det bara regnade när jag hade tid att köra så fick det vara för i år! haha, lämnade skiter i fredags och är svinsugen på att köra redan idag, Huuuur ska jag klara vintern???!!

2012-09-30 18.39.18.jpg

Hojen står nu inomhus så man kan beskåda o torrgasa när det känns jobbigt kalla vinter dagar.:hihi

hahahahahaha!! Fy fan vad sjukt det är med Mc i vardagsrummet, skulle jag ha det hemma så skulle jag få packa väskan och flytta!!

Bägge hojarna tvättade, servade och undanställda för vintern.Dom är däremot påställda och helförsäkrade året runt beroende på försäkringsbolagets regler om en billigare försäkring utan avställning.Så nu får dom vila en tid så jag hinner pilla lite på bilen istället.Och om det inte hjälper så får jag väl gå till en doktor som kan skriva ut lite lugnande.Tjejen här hemma retas redan med, att vad ska du nu göra hela vintern lille plutten.Bläää ... :rullandeu

Man kunde kanske svetsa ihop gamla oljetunnor på höjden och fylla den nedersta med dynamit och använda mc dressen med hjälm som astronautdräkt istället.Vem vet, man kommer kanske långt upp i stratosfären i brist på annat som t ex ROLIG MC KÖRNING. :crash

Last edited:
Jag baxade in min pärla i garaget för sista gången i lördags. Men det var inte utan en liten tår i ögat. Det kommer bli en lååång vinter :gråta

Som sagt, det är inte snö än...kan bli en bandag till med innan det är helt rökt.

Och när gixxern ställs för vintern skall en inte än införskaffad geggmoppe ta vid...man lär ju hålla rull-vridnings-muskulaturen i trim. :fakta

Tog hojen till jobbet idag. +5 grader och sol på väg upp över kullarna vid 7:30 draget.
Nu har det tyvärr mulnat på lite men den ska ju med hem också, så efter kvällens innebandy så bär det av hemmåt igen.
Imorgon bitti ska det tydligen regna och resten av veckans dagar så hotar de med frost så vi får väl se om det blir nått mer.

Körde ca 10 mil igår, lite småkallt med skinnet efter nån timme men det är ju värt =)

Mitt samvete kan inte ställa in den ännu!

Körde en vända på lördagen. 14,5 grad och en blek sol. Gjorde iordning den för avställning och ställde in den men har årsförsäkring så jag KAN ÄNDRA MIG BLIXTFORT och släpa ut den igen :)

Har nog kört mindre än de flesta i år, men trots det känns det lite vemodigt att inse att säsongen börjar ta slut. Var dock ut och körde en dryg timme igår eftermiddag, så för stunden känns det ändå rätt okay.

Vore rätt trevligt att ha en skogshoj som man kunde köra med även när vädret är lite elakare.

Såg att det var torra vägar i morse så tänkte ta sista turen till bokade vinterförvaringen.
Drog på mig stället men när jag kom ut så regnade det.. igen. +4 o regn.:huvet

Så i ren protest körde jag till jobbet med mc stället på mig i bilen. De kollade lite snett på mig i morse :tungan :dummer

Tog hojen till jobbet idag. +5 grader och sol på väg upp över kullarna vid 7:30 draget.
Nu har det tyvärr mulnat på lite men den ska ju med hem också, så efter kvällens innebandy så bär det av hemmåt igen.
Imorgon bitti ska det tydligen regna och resten av veckans dagar så hotar de med frost så vi får väl se om det blir nått mer.

Åkte nån timme senare än dig i strålande sol och nästan plus 10 grader!
Åker så länge det inte blir frost. :)

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back