Kör ni försiktigare nu ?

Satte det några psykiska spår ?

• Antal röstningar
    0

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Med anledning av den andra tråden om man ska få ner dödssiffrorna bland MC förarna undrar jag:

Ni som kört omkull/påkörd och skadat er allvarligt någongång,
kör ni nu försiktigare ?

poll kommer..

än så länge kör jag försiktigare, men sommaren är på ingång & jag hoppas att jag tar det lugnare i år.

Nej det påverkar inte min körstil, däremot påverkar det var jag kör. Nästa sommar å frammåt kör jag tävlingshojjar där dom ska vara. På bana. Glidare och liknande kan det väl hända att man råkar hamna på på gatan dock ;D Men då har man ju en annan körstil, försiktigare.

Jag håller mig till lagen så gott det går sen jag började plugga till mitt yrke. Man får så stor insikt inom trafik och sånt att man faktiskt ställer sig frågan ibland varför man ens kör bil...........

Har inte gjort någon jätte vurpa med motorcykel, dock med moppe ( inte jätte vurpa kanske..men iaf ) och det jag lärde mig av det är att ALLTID hålla ett extra öga på mötande trafik, det gör ont att fastna med foten i ett broräcke i 70-80 knyck. resultat = brutet smalben på 2 ställen och alla tår utom stortån av på högerfot.

hur?

en bil körde ut på min sida av vägen fast en att det bara var bilen och jag på vägen ( vi möttes ). jag hade att välja på att sätta mig i broräcket eller på motorhuven, jag valde broräcket och jag körde in med ena handtaget och fick på nått konstigt sätt in i benet in i räcket sen ramlade jag av moppen och fick moppen över foten.

försökte ställa mig upp och ställa moppen på stödet, men det gick inget vidare så jag fick krypa iväg och sätta mig på trotoaren och vänta på någon vänlig själ att stanna och hjälpa mig att ringa ambulans. idioten som körde bilen drog.

Har klotat, men kan inte påstå att det påverkade mig vare sig åt det ena eller andra hållet. Olyckan var så bisarr, så jag kan inte tänka mig att det sker igen. Det var en teleledning som hängde över vägen (slingerbulten) i lagom höjd för styret. Det var bara att tacka och ta emot. :rolleyes: Gick inte att göra så mycket. Däremot så alla gånger som det har varit nära (bilar som svänger ut osv) få man sig en tankeställare som säkert sitter i minst ett par hundra meter iaf, innan det roliga tar överhanden igen :tungan .

Dock så kan de som känner mig intyga att jag kör som en liten flicka.

//D

Krockade med bil i 50 va nära att stryka med numera aktar jag mig trafiken mera

Varit omkull 2!!!ggr på kinnekulle tog det väldigt lungt första gången efteråt sen gick det ett år då va det dags igen men man lär sig lite varje gång:)

O till alla försäkringsgnällare så har jag inte tagit nån av gångerna på bana på försäkringen

Bara småvurpat lite, inget allvarligt.
Kom dock inte på hojen direkt efter crashen, vilket man ska göra för att inte rädslan ska växa. Jag körde först 1 månad efter crashen, och då var jag fanimig rädd på premiärturen. Kändes som jag SKULLE ramla... Tog några gånger, sen var man trygg på hojen igen.

hehe, småvorpade in i en bil, som tur var han jag bromsa ganska mycket, och att komma upp på hojen efteråt var inga problem... var bara att sätta sig upp och köra hem igen efter att man borstat bort resterna av backspeglarna och kollat att inget viktigt var sönder...

Hos mig sitter olyckan kvar i minnet. får nog säga att jag är mer eftertänksam o försiktigare idag.

Tol

Jag hade en farbror som körde ut framför mig i en korsning med en gammal VW pick-up. Numera känner jag mig inte säker på nån som kommer med fart från sidan, varken när jag kör hoj eller bil. Litar förresten inte på nån som står still på sidan heller. När jag tänker efter litar jag inte på nån överhuvudtaget som kör bil.

Det ironiska var att jag höll mig lite åt vänster för att ha marginal för bilister som kom från höger i korsningen och då kom den här gubben från andra hållet och klippte mig.

Körde ingen hoj på drygt två månader efteråt, däremot kom jag upp i ambulansen rätt snabbt efter. Liten smäll i ca 50 och jag krossade knät så illa att jag hade benet i paket i 8 veckor. Inge kul...

loser skrev:
Olyckan var så bisarr, så jag kan inte tänka mig att det sker igen. Det var en teleledning som hängde över vägen (slingerbulten) i lagom höjd för styret. Det var bara att tacka och ta emot. :rolleyes: Gick inte att göra så mycket.
//D

:skrämd

Fyfan, hur hade den kommit dit ?
Det hade ju kunna gått hur illa som hellst.

Blev prejad ner i ett krondike -88, körde lite lugnare i en vecka eller så, däremot gör banvurpor att jag fegar idag, det gör ont som Lena PH sjunger...

R1 Uffe skrev:
Jag håller mig till lagen så gott det går sen jag började plugga till mitt yrke. Man får så stor insikt inom trafik och sånt att man faktiskt ställer sig frågan ibland varför man ens kör bil...........
Om du verkligen håller idg till lagen som du säger, vet ju inte hur du definierar "så gott det går", Vad kan man ha en R1 till?, inget påhopp alls, inte så menat.. Men kör du på bana då eller vad gör du? Du ligger väl inte o puttrar med rettan som ks-lärare?

Palmas skrev:
Jag hade en farbror som körde ut framför mig i en korsning med en gammal VW pick-up. Numera känner jag mig inte säker på nån som kommer med fart från sidan, varken när jag kör hoj eller bil. Litar förresten inte på nån som står still på sidan heller. När jag tänker efter litar jag inte på nån överhuvudtaget som kör bil.

Det ironiska var att jag höll mig lite åt vänster för att ha marginal för bilister som kom från höger i korsningen och då kom den här gubben från andra hållet och klippte mig.

Körde ingen hoj på drygt två månader efteråt, däremot kom jag upp i ambulansen rätt snabbt efter. Liten smäll i ca 50 och jag krossade knät så illa att jag hade benet i paket i 8 veckor. Inge kul...

Helt rätt, man ska klassa alla i trafiken som idioter, tills de bevisar motsatsen!

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien