Kör jag vårdslöst ?

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Förra året var jag ju i diket som flera av er vet.
och nu vill jag veta vad ni tycker om min körning i år..

tycker ni jag pressar för mycket när jag slangar ?
eller ser det någorlunda stabilt ut ?
kör jag som en idiot i kurvorna ? fel spårval mm mm mm
tycker ni att jag ska lugna ner mig lite ?

för själv tycker jag att det flyter bra med körningen, man kanske blir lite "blind" på sin egen körning.
Jag tror fler skulle behöva ställa sig dessa frågor.

därav tråden

inga svar som en polis eller mamma hade sagt nu tack :D

// Henke

Last edited:
hallå där, var det min incident som fick dig att tänka efter?... Jag tycker du kör förnuftigt, ja, det är ett bra ord. De gånger jag varit med har du alltid gett intrycket att vara stabil ostressad och som sagt förnuftig, jag är mkt tacksam för dina försök att lägga band på min gasvilja, det känns bra när även de rutinerade kan säga att det är ok att inte köra tokfort hela tiden, tror att många nya som tex. jag, lätt kan få prestationsångest och vara rädd att inte kunna hålla rätt tempo och istället för att köra för sakta så kör de för fort. du får en stor :tummenupp av mig.

pakopak skrev:
hallå där, var det min incident som fick dig att tänka efter?... Jag tycker du kör förnuftigt, ja, det är ett bra ord. De gånger jag varit med har du alltid gett intrycket att vara stabil ostressad och som sagt förnuftig, jag är mkt tacksam för dina försök att lägga band på min gasvilja, det känns bra när även de rutinerade kan säga att det är ok att inte köra tokfort hela tiden, tror att många nya som tex. jag, lätt kan få prestationsångest och vara rädd att inte kunna hålla rätt tempo och istället för att köra för sakta så kör de för fort. du får en stor :tummenupp av mig.

jo, det var väl en orsak som jag tänkte efter, men jag funderat på det ett tag nu, eftersom många med mig anser att tempot har ökat ganska kraftigt de senaste TT rundorna.

Man kan ju bli fartblind, så varför inte "över sin förmåga blind"
och visst är det ok att ta det lungt ibland.. jag låg sist hela vägen till stenestad idag.. ganska skönt faktiskt

Jag vill varken vara den som klotar innan året är slut & jag vill inte se någon annan göra det heller.

Bättre att låta tjatig än att hålla käften, det kanske räddar någon

// Henke

Gå med i SMC :rolleyes:
wonderwizard skrev:
Förra året var jag ju i diket som flera av er vet.

tycker ni jag pressar för mycket när jag slangar ?
eller ser det någorlunda stabilt ut ?
kör jag som en idiot i kurvorna ? fel spårval mm mm mm
tycker ni att jag ska lugna ner mig lite ?

för själv tycker jag att det flyter bra med körningen, man kanske blir lite "blind" på sin egen körning.
Jag tror fler skulle behöva ställa sig dessa frågor.

därav tråden

inga svar som en polis eller mamma hade sagt nu tack :D

// Henke

visst har du rätt att det går fortare och fortare hela tiden, nu har vi ju kortat in stopp tiderna, antalet stopp och fri körning första biten, detta gör ju bara att det går fortare. jag måste erkänna att jag tycker det är minst lika kul när jag kör 90% som när jag kör 110%, problemet är bara att mina 110% kanske motsvarar någon annans 80 om ni förstår vad jag menar. jag tycker dock att det känns som det går ganska lagom fort "där bak" om man nu inte vill pressa på? Tycker att man får lita på sitt eget omdömme, även om man har huvudet under armen ibland. Men visst har du en poäng i ditt resonemang.

pakopak skrev:
visst har du rätt att det går fortare och fortare hela tiden, nu har vi ju kortat in stopp tiderna, antalet stopp och fri körning första biten, detta gör ju bara att det går fortare. jag måste erkänna att jag tycker det är minst lika kul när jag kör 90% som när jag kör 110%, problemet är bara att mina 110% kanske motsvarar någon annans 80 om ni förstår vad jag menar. jag tycker dock att det känns som det går ganska lagom fort "där bak" om man nu inte vill pressa på? Tycker att man får lita på sitt eget omdömme, även om man har huvudet under armen ibland. Men visst har du en poäng i ditt resonemang.

Är det NÅGON här som överhuvud taget kör mer än 80% på en TT ?. om fallet är så så bör vi nog alla ta oss en rejäl funderare på vad vi håller på med.

WW, du låg ju efter mig ett tag i dag, kunde du se något i min körning som irriterade eller som såg farligt ut? Varför jag frågar är för att jag sällan kör så fort förutom just när det är TT. Kanske låter dumt, men i de flesta fall när jag kör själv så kör jag ytterst i "touringtempo". Jag kan känna att jag får ut lika mycket av det som att ligga och löda som ett svin.

Nu kanske somliga säger att jag borde byta hoj, men det kommer jag inte att göra, har drömt om en sporthoj alldeles för länge för att byta till något annat.

Jag kan även känna att halva nöjet med TT är just att träffa likasinnade, prata skit och utbyta erfarenheter. I och med att jag inte kan stunta, och har inga direkta planer på att börja heller tycker jag det är ett sant nöje att kolla på er som verkligen kan.

Vet inte riktigt själv var jag vill komma, hoppas ni hänger med.

Du får ursäkta mig WW om jag drar in din tråd i en helt annan riktning.

wonderwizard skrev:
...tycker ni att jag ska lugna ner mig lite ?...

Tycker du själv att du har koll på vad du gör är det väl bra. Har du däremot hjärtat i halsgropen och ett behov av att byta kalsonger efter var gång du varit ute och kört är det kanske läge att lugna sig lite.

Personligen tycker jag att så länge du inte ställer till det ordentligt för dig själv eller någon annan är det väl bra. Fast det är klart, den dagen det händer något är det lite sent att komma med pekpinnar...

Själv tycker jag inte om de höga hastigheterna som hålls på TT.. Totalt onödigt anser jag.. Varför är det så brått?
Man får tok köra på rakstäckorna & man hänger inte med ändå.. Då går det fort... för fort.. :rolleyes:

(skäll nu på mig)

spirre skrev:
Själv tycker jag inte om de höga hastigheterna som hålls på TT.. Totalt onödigt anser jag.. Varför är det så brått?
Man får tok köra på rakstäckorna & man hänger inte med ändå.. Då går det fort... för fort.. :rolleyes:

(skäll nu på mig)
Läge för en custom :va moahahahahaha.
Skämt åsido,alla kör olika fort en del kontrollerat en del helt utan koll.
Personligen tycker jag att det går på tok för sakta därför åker jag till banan
så man får utlopp för sina lustar.

Last edited:
WW din körning på slangen ser lung o säker ut, hade man inte vetat så
skulle man tro att du kört så flera år :tummenupp

övrig körning finns det inget att klaga på, det lilla jag kört med dig så
uppfattar jag att det som styr ditt tempo är din dagsform,och ingen annans.

Fortsätt som du gör så blir det säkert ett bra avslut på säsongen :)

spirre skrev:

(skäll nu på mig)

Vi får lägga oss sist helt enkelt spirre.

wonderwizard skrev:

// Henke
Med tanke på att man ju alltid planerar sin körning i god tid innan avfärd så undrar jag bara vad du gjorde på utryckningsfordon/vägverkets överfart mitt i rusningstrafiken på E6:an,för du vände väl inte där :va :7peta
Lite tur hade du,6-700 meter bakom mig låg en mc snut :rolleyes:

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back