Kör jag en sådan så kör jag ihjäl mig...

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Men herre GUD! Är det så jävla mkt att reta upp sej på?
Ta det som en komplimang istället!!
Tänk efter, han tycker du är Tex HEMAN och hansjälv är bara en svensson som inte kan hanter kraften mellan benen.
 

spix

AnTi
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Hellofamess
Hoj
skramlaha mos -08
Om du officiellt har sagt upp bekantskapen med honom så är väl problemet redan löst? :va

det är bara officielt på sporthoj.com än så länge :D

Jag tycker du är enbart patetisk faktiskt, eller ditt agerande rättare sagt. För det första så måste man ju förstå att en del människor är "fegare" än andra och gör allt för att leva länge med sin familj. Lätt att förstå, sen behöver man inte ha det gemensamt bara för det.
Och för det andra så är alla människor som kör mc och samtidigt kastar skit på bilvärlden så oerhört fåniga så man undrar om de äger en frisörsalong i sthlm. Motorer är motorer, gillar man så gillar man två.
Bara för att det har fyra hjul så betyder det inte att det är tråkigare än två hjul. Själv så kör jag allt med motor, 2-3-4 hjul eller fler, då det är förbannat skoj.
I slutänden tror jag att du tar ditt förnuft till fånga och respekterar hans åsikt och nöjer dig med kommentaren "du vet inte vad du går miste om" :tummenupp

svenska akademien är mer välbildad än mig. de har säkert en hemsida med sökfunktion. slå upp IRONI... återkom gärna med en definition...

Under 6 års tid var jag själv aktiv inom allt som hade med fyra hjul att göra, trimma och rejsa mest hela tiden. "feg"??? det har inget med hur man kör att göra, det är förståndet som avgör. oavsett mängden hjul

det tråkigaste med ditt inlägg är att du bevisligen inte har läst mitt inlägg, att du missuppfattar det lilla du har läst och att du börjar med ett personangrepp...

tråkigt...

Men herre GUD! Är det så jävla mkt att reta upp sej på?
Ta det som en komplimang istället!!
Tänk efter, han tycker du är Tex HEMAN och hansjälv är bara en svensson som inte kan hanter kraften mellan benen.

HOPPLA!!! ett riktigt bra förslag. Jag tar det och är nöjd... :D
 
Last edited:

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Västerort
Hoj
Suzuki
ge honom en sån där test-lektion på nån körskola lr nåt nästa gång han fyller år!
 

Sundan

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Nollelva
Hoj
-06 Fz6-S
Man kan vrida o vända på allting om man vill, men här är en sida av det hela iaf ;
En kompis skaffa sig en Fzr 1000 som han fixa till med slipon o luftfilter osv o tyckte det var allmänt svinkul o vara ute o yla. Han körde överallt i minst överljudsfart o allt var frid o fröjd, men en dag när han o kompisen tog sin vanliga sväng på lugna vägar där dom åkt massa gånger förr, så var det helt plötsligt grus på vägen före och i en schysst kurva ...
Denna gången slutade det lyckligt då någon varit vänlig o flyttad bergväggen som borde stått där när dom väl körde av vägen, men Fzr 1000 var inte lika kul o rasta i överljudsfart längre, han insåg helt plötsligt att även om han kör som en gud så kan andra omständigheter se till att det går åt pipan iallafall.

Det känns för honom bättre att tuffa runt på en hög med krom i hundra knyck, än i 250 o inte veta om Sven Karlsson ska köra ut just nu, just idag med sin stora Fergusson på vägen framför honom i en härlig skrapa knä böj .

Det är klart det här gäller väl mest de som "fegar" ur sporthojsträsket o inte dom som blir erbjudna att prova en gång, för då ska man ju självklart ta det lugnt då man inte är van med hojen o framförallt man har lånat den .
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
blev mest chockad över att det fanns en så lågt stående (under amöba) och korkad människa i min umgängeskrets.... nästan så jag blir lite ledsen... och då är han ändå insatt i racevärlden (handikapp varianten på 4 hjul...)

vad ska jag göra?!?!?!?! ignorera honom, ha ihjäl honom, konvertera honom till hojåkare? vad göra....?

Känns ju inte som ett så stort problem att han inte ville prova som att du erbjöd honom att prova och i denna tråd även verkar uttrycka att personen ifråga skulle vara korkad för att han inte ville det. Inte skulle då jag be folk att prova min sporthoj (k7:a) utan att vara 100% säker på att de klarar av att hantera den. Att låna ut en MC innebär ett ansvar, dvs att man är säker på att den som lånar klarar av att kontrollera den. Alla som kör sporthoj känner nog också att det är så f***annat kul att accelerera och mata växel efter växel, samma känner även de som är ovana, problemen uppstår ofta i första kurvan eller när farten skall ner igen och de låser bromsar mm.

I ditt läge skulle jag hellre vara glad att han har självinsikt och avstår att ev köra ihjäl sig på din MC

Har faktiskt varit med om att folk som bett om att få prova motorcyklar jag ägt inte klarat av dem, oftast har de "skenat" och flera ggr har de slagit runt och skadat sig och hojen.

Nu vet jag inte vad du tänkte låna ut för MC, kanske var det den Diversion 600 som du angett att du har, i det läget känns det ju inte så farligt då den modellen inte direkt "skenar" men jag tycker inte att man skall reta sig på att folk är kloka/fega eller varför de nu inte vill prova en sporthoj eller annan MC

Ett exempel är ju att jag hemskt gärna skulle prova en F1:a i Monaco, skulle jag få göra det(troligt..:rolleyes: ) så tror jag faktiskt att jag skulle utsätta mig för väldiga risker. Bara sådana "detaljer" att jag aldrig kört en F1:a, aldrig kört banan, är medveten om att jag älskar acceleration och fart gör ju att det logiska valet skulle vara att avstå om jag skulle bli erbjuden, nu är ju jag inte så "vettig" att jag skulle banga ett sådant erbjudande. Poängen är att din polare nog har en liknande situation då klivet till din MC är ett lika stort för honom som för mig från K7:an till F1:an
 
Last edited:

IronMike

Guest
Är väl inte så direkt -att man ökar sina chanser till ett långt liv med hoj?

Samtidigt som få hojåkare ens inser sitt eget begär eller sug efter spänning (som man officiellt kallar frihetskänsla), att leva lite på vilda sidan.. Ta lite risker, köra fort, känna spänning....känna att man lever ut sina känslor. Att vara odödlig, tycka att "är man försiktig går det alltid bra" eller "det är inte hojjen som är farlig, utan föraren som sitter på.." -är bara bullshit. Jag såg en dödsolycka i somras där hojåkaren körde lagligt, dieselspill i motorvägskurva, sen in i räcket..tack och godnatt.

Inser man inte att det kan hända en själv och samtidigt proklamera för att det är riskfritt, så borde man fan inte skaffa hoj.

Som sagt, få känner ens till sina egna begär, ännu färre vågar erkänna.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning


svenska akademien är mer välbildad än mig. de har säkert en hemsida med sökfunktion. slå upp IRONI... återkom gärna med en definition...

Under 6 års tid var jag själv aktiv inom allt som hade med fyra hjul att göra, trimma och rejsa mest hela tiden. "feg"??? det har inget med hur man kör att göra, det är förståndet som avgör. oavsett mängden hjul

det tråkigaste med ditt inlägg är att du bevisligen inte har läst mitt inlägg, att du missuppfattar det lilla du har läst och att du börjar med ett personangrepp...

tråkigt...

Som sagt, det var inte du personligen som jag menade var patetisk, det kan jag ju knappast uttala mig om bara pga detta inlägg.
Jag läste hela ditt inlägg men som du säger så missförstod jag antagligen det hela och då ber jag om ursäkt och det var inte alls menat som ett personangrepp på något vis.
Angående ironi så är jag mycket uppmärksammad på just det ämnet efter åtskilliga år på sporthoj.com (snart 7 år!?) men jag missade den delen.
Återigen, förlåt om du misstolkades från min sida.

OBS: jag är inte ironisk även om man kan tro det då jag inte brukar be om ursäkt. I detta fallet känner jag dock att det är på sin plats :tummenupp
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Fyfan vad din kompis som kör bil har skrivit på zatzy att han är så förbannat less på att höra om att hojar ha en sån "frihetskänsla" och att man måste betala så mycket pengar för en bil för att få nån prestanda.
 

spix

AnTi
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Hellofamess
Hoj
skramlaha mos -08
Som sagt, det var inte du personligen som jag menade var patetisk, det kan jag ju knappast uttala mig om bara pga detta inlägg.
Jag läste hela ditt inlägg men som du säger så missförstod jag antagligen det hela och då ber jag om ursäkt och det var inte alls menat som ett personangrepp på något vis.
Angående ironi så är jag mycket uppmärksammad på just det ämnet efter åtskilliga år på sporthoj.com (snart 7 år!?) men jag missade den delen.
Återigen, förlåt om du misstolkades från min sida.

OBS: jag är inte ironisk även om man kan tro det då jag inte brukar be om ursäkt. I detta fallet känner jag dock att det är på sin plats :tummenupp


Jag har drällt på forum sedan zatzy startade.... det är väldigt ofta saker missuppfattas, då det är lite knepigt att få med vinkel och röstläge i sin ironi. Ursäkt uppfattad och accepterad.

det är knepigt att starta (läs: dumt) att starta en sån här diskussion igentligen, med tanke på alla reaktioner och vilket rabalder det kan bli. framför allt eftersom alla (inklusive jag!) är veta-bästare :D

jag har sett tre goda vänner köra i hjäl sig i olika situationer under mitt liv. Jag har gjort fyra ordentliga vurpor, varav den sista var en "touch and go", det är väldigt många år sedan jag satt ordentligt på en hoj.

Nu har jag köpt en liten klen touring cykel för att börja känna på igen... se om det fortfarande är lika kul och framförallt se om jag har blivit skraj... :va Jag inbillar mig att jag kanske har blivit lite äldre, mognare och mer ansvarsfull...

Jag håller iaf tummarna för mig själv och hoppas på att hitta tillbaka till kärleken på två hjul.... :tungan :)
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top