Kör inte med dim-ljus och halv-ljus samtidigt

Gaffa-mannen

Touringdäck på Gelleråsen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSF 1200s Bandit, + Honda ANF125 Innova
:huvet

Hade satt på dimljuset fram av någon anledning, och sedan glömt att stänga av dem. I onsdags kväll vände en polisbil körde ikapp mig och började blinka.
Det gick nog aningens för fort när vi möttes, men tänkte att det kan de väl ändå inte ta mig för. Hade inte en tanke på att dimljusen var på. :4skrika
:argpådato

De var båda i trettiårsåldern, och tjejen var riktigt snygg. Båda var artiga och trevliga, men likförbannat kostar dim- och halv-ljus samtidigt 400:- det var ingen idé att försöka snacka bort.

Avgasröret var rakt av precis framför sista ljuddämparen, men så länge man höll varvet under 2000 lät den som en v8 :hihi Det sa de inget om i alla fall.

Gaffa-mannen skrev:

Hade satt på dimljuset fram av någon anledning, och sedan glömt att stänga av dem. I onsdags kväll vände en polisbil körde ikapp mig och började blinka.
Det gick nog aningens för fort när vi möttes, men tänkte att det kan de väl ändå inte ta mig för. Hade inte en tanke på att dimljusen var på. :4skrika

De var båda i trettiårsåldern, och tjejen var riktigt snygg. Båda var artiga och trevliga, men likförbannat kostar dim- och halv-ljus samtidigt 400:- det var ingen idé att försöka snacka bort.

Avgasröret var rakt av precis framför sista ljuddämparen, men så länge man höll varvet under 2000 lät den som en v8 :hihi Det sa de inget om i alla fall.

Det kostar att åka med fjortislysena på.
Bra, då det bländar oss andra i trafiken.
Trodde faktiskt inte polisen brydde sig längre. Men där ser man. :tummenupp

Gaffa-mannen skrev:

ja det var ju tur att hon var snygg ialf :rolleyes:

Jag heter Lasse skrev:
Det kostar att åka med fjortislysena på.
Bra, då det bländar oss andra i trafiken.
Trodde faktiskt inte polisen brydde sig längre. Men där ser man. :tummenupp

Vet flera som åkt dit på detta så det verkar faktiskt vara något dom stoppar bilar för.

blom skrev:
ja det var ju tur att hon var snygg ialf :rolleyes:

Det kanske var hon som hälsade på hos oss för ett tag sedan. :)

blom skrev:
nu hänger jag inte med :confused: ... har ju faktiskt riktigt jävla svårt för kvinnliga snutar :död :näsblod

Vi hade besök på jobbet... Vittnesförhör i samband med trafikolycka, konstigare än så var det inte.

erik skrev:
Vi hade besök på jobbet... Vittnesförhör i samband med trafikolycka, konstigare än så var det inte.
jaha.. ja men hon är nog dum i huvudet för det tror jag :D
dom har ju i regel synpunkter på mitt sätt att framföra min hoj.. vafan skulle dom vara bättre på det eller vad är det igentligen som dom menar :confused:

blom skrev:
jaha.. ja men hon är nog dum i huvudet för det tror jag :D
dom har ju i regel synpunkter på mitt sätt att framföra min hoj.. vafan skulle dom vara bättre på det eller vad är det igentligen som dom menar :confused:

problemet är väl att de får en lite skev verklighetsuppfattning på Polisskolan,
det som sägs vara olagligt och farligt där är ju inte det ute i det verkliga livet.

Gaffa: Taskigt att du fick böter men personligen vet jag nog inget mer irriterande än ett par dimmljus som reflekteras i en våt vägbana.
Skulle kanske va folk som inte fick lära sig hur spaken till vänster om ratten fungerar, många som har svårt både med heljusanvänding och blinkers.

Stefan skrev:
Gaffa: Taskigt att du fick böter men personligen vet jag nog inget mer irriterande än ett par dimmljus som reflekteras i en våt vägbana.
Det är ju det som är så ironiskt med att jag åkte på böter. Jag är själv en av dem som blir förbannat irriterad på folk som använder "fjortis-lysen" när de inte behövs. Jag tog det som en man och sa "hiva över blocket så att jag kan skriva på direkt. Jag inser att jag gjort fel, och även om det blev av misstag, så finns det ingen anledning att tjafsa om vad som är gjort."

Gaffa-mannen skrev:
Det är ju det som är så ironiskt med att jag åkte på böter. Jag är själv en av dem som blir förbannat irriterad på folk som använder "fjortis-lysen" när de inte behövs. Jag tog det som en man och sa "hiva över blocket så att jag kan skriva på direkt. Jag inser att jag gjort fel, och även om det blev av misstag, så finns det ingen anledning att tjafsa om vad som är gjort."
Mmm... Eller så var du snabb att skriva på för att få åka igen för att de stoppade dig med blåljus och grejjer precis utanför din arbetsplats mitt i skiftbytesrusningen. :D :tummenupp

*/ ?>
Back