Kör inte Backlund Cardwell Park denna helgen?

Njae, enligt uppgifter på FB valde Filip i samråd med teamet att avstå Caldwell då det finns någon form av nytt avtal rörande Filips framtid att presentera inom kort...

För vi som inte vill logga in på FB, vad står det?

- - - Updated - - -

Njae, enligt uppgifter på FB valde Filip i samråd med teamet att avstå Caldwell då det finns någon form av nytt avtal rörande Filips framtid att presentera inom kort...

Ok? Lät luddigt

Med tanke på att Filip "längtar" efter att ge oss nyheten, så kan vi kanske spåna lite? :D

Jag tippar på att han kommer köra resten av BSB eller kanske tom VM SS1000 (eller varför inte Superbike?)

Gissar: Bryter med SMT, och kör BSB för ett annat team.... eller så kan det vara något helt annat :crash

Jag läste någonstans att Paul Bird skulle dra sig ur MotoGP och starta ytterligare ett team i BSB med ett annat motorcykelmärke än Kawasaki. Hoppas då att det blir Aprilia och Filip då jag har för mig att Paul Bird körde med en ART förra året och då ligger det kanske inte så jätte långt bort...

Det blir nog inte en Aprilia. Paul Bird är missnöjd med att de inte ställt upp med något denna säsongen
i Motogp, så Aprilia är nog det första märket man kan stryka. Vill minnas att jag läste vilket fabrikat
de hade i åtanke, men kommer tyvärr inte ihåg.

Skitkul med en svensk i BSB! :banana

Nån som vet hur konkurrenskraftiga FFX-teamet och hojen är?
Det är ju hyfsat namnkunniga gubbar i topp tio, så att bara plocka poäng måste väl vara nåt att vara nöjd med.

Back