Kör int hoj idag.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Vad är det med folk idag?

Inom loppet av en halvtimma så blev jag först nästan påkörd (väjde upp på trottoaren) och en tjugo minuter senare påkörd av en äldre herre. Första gången åkte jag i lagligt tempo helt fri i sikt när killen kör ut framför mig från vänster i en korsning, andra gången åker jag bakom en bil då mötande bilen svänger in framför en. Med lite ko-lugn så vejjer man undan och han prickar av en i ramen, vinglar till lite men klarar sig på hjulen. Till ursäkt fick man "jag trodde det var en moppe" och "jag såg inte", antagligen lite förvirrad av chocken.

Förstår nu bättre varför det blir så mycket olyckor med MC. Det är inte bara vi som är hulliganer! Så ska ni ut å gasa idag så ha det i baktanke ;) Nån kanske är hjälpt av det!

Olof Eriksson skrev:
2153385 Vad är det med folk idag?

Inom loppet av en halvtimma så blev jag först nästan påkörd (väjde upp på trottoaren) och en tjugo minuter senare påkörd av en äldre herre. Första gången åkte jag i lagligt tempo helt fri i sikt när killen kör ut framför mig från vänster i en korsning, andra gången åker jag bakom en bil då mötande bilen svänger in framför en. Med lite ko-lugn så vejjer man undan och han prickar av en i ramen, vinglar till lite men klarar sig på hjulen. Till ursäkt fick man "jag trodde det var en moppe" och "jag såg inte", antagligen lite förvirrad av chocken.

Förstår nu bättre varför det blir så mycket olyckor med MC. Det är inte bara vi som är hulliganer! Så ska ni ut å gasa idag så ha det i baktanke ;) Nån kanske är hjälpt av det!
Du får skaffa "riktiga" ljuddämpare så att de hör dig :hihi

Vissa behandlar motorcyklar i trafiken som nånting annat än fordon, inte alls med samma respekt som om det skulle va en bil. Jävla "störst går först" mentalitet. :rolleyes: :hihi

när ja körde hem från jobbet idag så var det kö vid rödljuset så ja körde o ställde mig längst fram.. sen så drog ja iväg o la mig ca 115 på 90 vägen.. då kommer bilen som stod bakom mig vid ljuset o kör om mig med NOLL marginal.. jag skrapar i knäet i hans bil o höll på att vurpa! fatta inte va hans problem var, o varför han inte kunde hålla ut på andra körbanan..
Så ja körde upp bredvid honom o gav han fingret o sen drog ja från honom.. jevvla fucko :finger

Om jag ska va ärlig så tycker jag alltid att jag slipper nära döden upplevelser när jag kör fullrulle hela tiden istället för att mesköra.
förstår inte riktigt varför men så har det varit för mig de ggr jag kört lugnt har det var nära att hända nåt!

Showtime skrev:
2153798 när ja körde hem från jobbet idag så var det kö vid rödljuset så ja körde o ställde mig längst fram.. sen så drog ja iväg o la mig ca 115 på 90 vägen.. då kommer bilen som stod bakom mig vid ljuset o kör om mig med NOLL marginal.. jag skrapar i knäet i hans bil o höll på att vurpa! fatta inte va hans problem var, o varför han inte kunde hålla ut på andra körbanan..
Så ja körde upp bredvid honom o gav han fingret o sen drog ja från honom.. jevvla fucko :finger

Grym hämnd :hihi

Allvarligt dock så är sånt där förbannat otrevligt. Sätt en känga i dörren nästa gång.

Blip skrev:
2153834 Grym hämnd :hihi

Allvarligt dock så är sånt där förbannat otrevligt. Sätt en känga i dörren nästa gång.
hehe jo de borde ja gjort, men han körde så nära mig att han låste mitt ben mellan mig o hojen.. vågade inte dra te dörren när ja låg bredvid han sen, då idioten säkert rammat mig! :död

När jag var på väg till jobbet idag så åkte vi 3 fordon i rad, bil-bil-mc (Jag)...åker längs en lång rakstäcka med fri sikt...står en bil längre fram till höger som väntar på att köra ut, han väntar så bilarna kan passera, sen kör han ut framför mig så jag är på väg att dra in i sidan på hans bil.

Och nej, jag körde inte för fort...höll samma tempo som bilarna, och hade samma avstånd till framförvarande som den bilen framför mig hade.

Börja undra om inte vissa bilister verkligen vill skada en :3freak

Fredde_85 skrev:
2153648 Vissa behandlar motorcyklar i trafiken som nånting annat än fordon, inte alls med samma respekt som om det skulle va en bil. Jävla "störst går först" mentalitet. :rolleyes: :hihi
Om man vill va "Störst går först" så är det en sådan här man ska satsa på......
.....Så att dom lär sig, dom jävlarna.....

Bifogat

• Bizarre_bike.jpg
    Bizarre_bike.jpg
    15.5 KB · Visningar: 82
Socrates skrev:
2153879 När jag var på väg till jobbet idag så åkte vi 3 fordon i rad, bil-bil-mc (Jag)...åker längs en lång rakstäcka med fri sikt...står en bil längre fram till höger som väntar på att köra ut, han väntar så bilarna kan passera, sen kör han ut framför mig så jag är på väg att dra in i sidan på hans bil.

Och nej, jag körde inte för fort...höll samma tempo som bilarna, och hade samma avstånd till framförvarande som den bilen framför mig hade.

Den där har man vart med om förut jag tror bilister har svårt att bedöma avstånd och fart.
Detta händer även ofta när ajg kör bil, dom har flera minuter nästan att köra ut framför en men sen när man är 40m ifrån dom drar dom ut.
Man undrar hur många som ska ha KK egentligen! :huvet

Socrates skrev:
2153879 När jag var på väg till jobbet idag så åkte vi 3 fordon i rad, bil-bil-mc (Jag)...åker längs en lång rakstäcka med fri sikt...står en bil längre fram till höger som väntar på att köra ut, han väntar så bilarna kan passera, sen kör han ut framför mig så jag är på väg att dra in i sidan på hans bil.

Den där har man vart med om förut jag tror bilister har svårt att bedöma avstånd och fart.
Detta händer även ofta när jag kör bil, dom har flera minuter nästan att köra ut framför en men sen när man är 40m ifrån dom drar dom ut.
Man undrar hur många som ska ha KK egentligen! :huvet

Fredde_85 skrev:
2153648 Vissa behandlar motorcyklar i trafiken som nånting annat än fordon, inte alls med samma respekt som om det skulle va en bil. Jävla "störst går först" mentalitet. :rolleyes: :hihi

Det riktigt skrämmande är att de verkar tänka på bilen först och främst - prova sätta på några vassa pinnar på trampcykeln nästa gång du är ute och cyklar så ska du se att ALLA håller fint avstånd. Ta väck dem och de håller på att köra över en...

SÅ - vad ska vi montera på MCn? :banana

när ja tog mc-lappen å gav mig ut tänkte ja fan kör ja så jävla illa när ja kör bil som alla gör eller för dom flesta har fan ingen koll fast man kör lagligt ibland :hihi fan bättre å köra som en idiot så ingen kör på mig :yoparty bara hoppas att inte helge får syn på än :4skrika

Är det bara jag som tycker det är svårt att se motorcyklar när jag kör bil? Hjärnan är så inställd på två ljuspunkter att allt annat "filtreras bort" ungefär som gatlysen och brolampor. Samma när jag ser en bil som kör utan lyse. Brukar ta en stund för mig innan det kopplar att bilen faktiskt rör på sig.

Miniblinkers och tonade lyktglas gör inte saken bättre, om jag fick bestämma skulle det vara lag på helljus på MC under dagtid. Eller kanske en egen färg på framlyset på MC som är lättare att se.

Blanco skrev:
2153885 Om man vill va "Störst går först" så är det en sådan här man ska satsa på......
.....Så att dom lär sig, dom jävlarna.....

Faen den har jag suttit på.. den var på Oves Motor i Bromölla nån gång..

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år